• Dalabrud-07

Sitter och pillar med budgeten.....

Sitter som sagt var och filar lite på budgeten....
    Det är ju så himla svårt att veta vad allt kommer att kosta, iallafall på ett ungefär, och om man kommit ihåg allt.
    Så ni får gärna tycka till om min budget.
    Verkar den rimlig?
    Har jag kommit ihåg allt?

Frisör: 3000:- (vet att det kostar så)
    Naglar: 1500:-
    Klänning: 6000:- (köpt, hyrd 2500
    Brudens skor: 500:-
    Brudens undekläder: 1100:-
    Brudens ring: 6000:-
    MtB´s ring: 3000:-
    MtB´s kläder: 2000:-
    MtB´s skor: 500:-
    Blommor: 2000:- (vet att det kostar så)
    Transport (häst & vagn): 3000:-
    Barnens kläder: 2000:-
    Fotograf: - (har en bekant som är fotograf)
    Solist: 1500:- (vet att det kostar så)
    Lokalhyra: 3000:- (vet att det kostar så)
    Maten: 11050:- (vet att det kostar så)
    Ostbricka: 2000:-
    Dricka: 1500:-
    Sprit: 5000:- (bara öl, vin & cider)
    Bordsdekorationer: 3000:-
    Tårta: 2000:-
    Vickning: 2000:-
    Snacks: 700:-
    Musik: 5000:-

Totalsumma: 66850:-

• Svar på tråden Sitter och pillar med budgeten.....
  • anne på grönkulla

Naglarna ser dyrt ut - inte för att jag vet exakt vad det ostar men tycker jag ser (tex i trådar här på BT) priser på 500-800 kr. Men det beror ju på var och vad du ska göra... Men 1500 låter mycket.

• Dalabrud-07

anne - har ingen aning om vad det kostar , drog till med 1500:- i budgeten. Ska kolla upp det närmare!

• nenne78

gifter du dig i Blge eller? Jag gifter mig om 14 da...*** nej... 13 dagar i Sundborn!

• nenne78

och om du har presentkort så behöver du ju inte räkna in det i búdgeten alls...?

• Dalabrud-07

nenne - nej, jag gifter mig inte i Blge, utan i St.Skedvi.
    Har det med som en post, så jag inte glömmer bort något bara

Hoppas att ni får en fin dag i Sundborn!

• nenne78

Tack, tack! Håller tummarna just nu att det inte ska vara 15 sekundmeter och snöblask...

Lycka till med planerandet!

• viktualia

Som sagt: Naglarna lär inte gå lös på mer än 600 spänn.

132 pers har ni tänkt bjuda antar jag... men i verkligheten kommer ju inte alla... så lägg en budget som bygger på sannolikt antal gäster. Vi bjöd 102 pers men siffrorna pekar mot 75 eller så..

Bordsdekorationer för 3000 spänn. Det beror vad du räknar in i det priset. Vi har hyrt dukar för 40 kr/duken, köpt svindyra Dunilini servetter för 4,50 st och kommer köpa blomdekorationer för kanske 20 kr/st. Det ger oss en summa på kanske... hm.. 2000 och då har vi INTE snålat nånstans... I lokalen där vi ska vara finns ljushållare, så det slipper vi köpa men tillkommer gör inköp av värmeljus. Jag tror att du kan dra ner den budgetposten!!!!

• sommarsol9

Lite OT
    Men digitala bilder blir toppen på www.crimson.se men komihåg att välja att ni ej vill ha dem auto korrigerade och att det blir super snygtg med ram runt bilderna :)

• Dalabrud-07

sommarsol9 - tack för tipset!

viktualia - nej, vi räknar med att alla inte kommer, men tänk OM dom gör det då... Maten tex. är räknad för 130 personer, så där krymper det ju också om inte alla kommer.
    Bordsdekorationer är förmodligen tilltaget . Vi ska ha vita dukar, köper lakan på något billigt ställe. Ev. vinröda löpare, men likadant där - lakan. Lösa gerberablommor (utan stjälk) med klippt björngräs mellan. Vi vet inte än om vi får ha levande ljus i den lokalen, ska kollas i em. I så fall blir det ljuslykor köpta på IKEA, 4 pack för 9:-. Servetter vill jag nog ha Dunilin tror jag. Så jag hoppas att jag kommer billigare undan än jag budgeterat

Jättebra med alla tips!

Fler??

• nenne78

har du någon syter/bror/kompis/faster som kan sjunga på bröllopet? Eller vill du verkligen ha en solist?

Vad ska ni ha till vickning, jansons frestelse, korv med bröd... alla äter ju inte heller vickning, en del kanske åker hem tidigare (småbarnsföräldrar, äldre släktingar)

Svar på tråden Sitter och pillar med budgeten.....