• Dalabrud-07

Sitter och pillar med budgeten.....

Sitter som sagt var och filar lite på budgeten....
    Det är ju så himla svårt att veta vad allt kommer att kosta, iallafall på ett ungefär, och om man kommit ihåg allt.
    Så ni får gärna tycka till om min budget.
    Verkar den rimlig?
    Har jag kommit ihåg allt?

Frisör: 3000:- (vet att det kostar så)
    Naglar: 1500:-
    Klänning: 6000:- (köpt, hyrd 2500
    Brudens skor: 500:-
    Brudens undekläder: 1100:-
    Brudens ring: 6000:-
    MtB´s ring: 3000:-
    MtB´s kläder: 2000:-
    MtB´s skor: 500:-
    Blommor: 2000:- (vet att det kostar så)
    Transport (häst & vagn): 3000:-
    Barnens kläder: 2000:-
    Fotograf: - (har en bekant som är fotograf)
    Solist: 1500:- (vet att det kostar så)
    Lokalhyra: 3000:- (vet att det kostar så)
    Maten: 11050:- (vet att det kostar så)
    Ostbricka: 2000:-
    Dricka: 1500:-
    Sprit: 5000:- (bara öl, vin & cider)
    Bordsdekorationer: 3000:-
    Tårta: 2000:-
    Vickning: 2000:-
    Snacks: 700:-
    Musik: 5000:-

Totalsumma: 66850:-

• Svar på tråden Sitter och pillar med budgeten.....
  • Lena+Mattias=sant

Det var billiga underkläder till bruden, har du sett ut dem redan?. Och fotograf borde kosta fim och framkallning iaf, det gick på ca 500kr när min pojkvän fotade sin kusins bröllop.

• nyförlovad 3 juni

hur många har ni tänkt bjuda?

• Dalabrud-07

Har presentkort på 1100:- på underkläderna, så jag hoppas att jag klarar mig med det.....
    Fotografen kostar ingenting. Han fotar gratis och sen får vi alla foton på CD-skiva och kan bestämma i lugn och ro vilka bilder vi vill ha, hur stora och hur många och beroende på vad vi bestämmer oss för så sätter han priset då.
    132 st. blir vi som det ser ut nu

• Dalabrud-07

oj då, alla blinkande smilisar är slutet på parentesen.....
    Glömde trycksakerna, vi har beställt alla från ett tryckeri och har inte fått priserna än.

• Lena+Mattias=sant

Ah då hänger jag med, tänkte inte på digitalfoto. Kan dock vara en god ide att ha med 50 bilder i budgeten.

Då låter det som väldigt billig tårta. Vanlig tårta brukar kosta ca 20kr/bit och bröllopstårta det dubbla.

1100kr räcker nog till bh+trosor om det är det man ska ha. Ska man ha "korsett" blir det nog snarare 2000kr. Till det tillkommer ev kostnader för stay-ups/strumpebyxor och liknande. Man vill ju ha några extra oxå ifall det går en maska.

Drickan och snaxen låter oxå som billigt för så många. Det blir inte så mycket per person. Så även med alkoholen om ni inte ska handla i tyskland.

• Dalabrud-07

Alkoholen ska svärfar handla, han har lite "kontakter"
    Snacks tänkte vi handla på Lidl, där är det inte så dyrt.
    Dricka kanske vi ska lägga på lite på då.
    Det är så himla svårt att beräkna hur mycket som går åt och vad det kostar.
    Lägger till lite på tårtan också då.
    Hmmm, jag som hoppades på att få dra av några kronor.....

• Dalabrud-07

Underkläderna kan ju få kosta mer. Det är ju bara det som blir dyrare än 1100:- som kostar iallafall

• Lena+Mattias=sant

Räkna med 1.5l dricka per person så köper du inte för lite. (Förutsatt att det finns tillbringare med kranvatten oxå). När det gäller alkohol kan man nog räkna med en flaksa per person.

Du har räknat med 5kr/person till snacksen. Det tycker jag är lite om det inte ska stå framme under bara ett par timmar.

Jag tycker hellre en budget med överskott i än tvärt om.

• nenne78

jag köpte en jättefin torselette, trosor och strumpor för under 1100:- i Gävle , på en "riktig" underklädesaffär. Var gifter du dig?

• Dalabrud-07

nenne - jag har presentkort på Underverket i Borlänge, så det blir där jag handlar underkläderna - men tack för tipset!

lena+mattias - tack för tipsen, lägger på lite på snacksen också!

Svar på tråden Sitter och pillar med budgeten.....