• OXK

Förlova oss på hennes födelsedag?

Min sambo/flickvän fyller snart år. Är det passande att fria på hennes födelsedag? Tänkte köpa några billiga ringar som vi kan byta den dagen för att sedan tillsammans titta på vigselringar. Vi vill båda bara ha en ring så jag tänkte att den ringen jag köper då kan var en sådan hon kan använda vid andra tillfällen efter bröllopet.

• Svar på tråden Förlova oss på hennes födelsedag?
  • korall

Det är väl en jätte bra idé!! Lycka till1

• Linjo82

Tycker också att det är en jättebra idé!!

• Hanna76

Själv skulle jag inte gilla att förlova mig på min födelsedag, vill att det är MIN dag, medans förlovningsdagen är VÅR.
    Vi kommer även att gifta oss samma datum som vi förlovade oss, bara ett år senare :)

Däremot fyller jag år 4 dagar efter förlovningsdatum, men det är ok...

Men hade det varit ett överraskningsfieri på min födelsedag hade jag ju sökert blivit överlycklig iallafall åt världens bästa present :)

• OXK

Hanna76

Det är lite det som jag är rädd för, att jag "tränger" mig på hennes dag, tar den ifrån henne. När vi väl gifter oss så kommer det inte bli exakt ett år från den dagen så i slutändan så kommer vi fira våra bröllopsdag och inte vår förlovningsdag och denna kommer då inte krocka med hennes födelsedag.

• silvera

OXK
    Bättre födelsedagspresent kan man väl inte få?!

Själv ska jag gifta mig på min 35-årsdag! Det tycker jag ska bli jättehärligt!
    Å vi har inte förlovat oss än, men troligen blir det förlovning innan vigseln, på samma dag...

• ak76

Jättebra idé! Bättre present kan man väl inte få?

Vi gifter oss på min 30-års dag! :)

• SpookysKira

Min fastman friade pa min 25-ars dag. Det var en alldeles underbar overraskning, och aldrig har jag kant som om det var ett daligt val. Gjorde bara min dag lite extra speciell!

(Nar han friade sade han "Never spend another birthday without me")

• zophija

Eller, varför inte kvällen innan?! Det blir juh ännu mera spännande.. Igår så friade min pojkvän till mig.. Dagen innan vår 6års dag.. Totalt oväntat.. :)

• snustroll

Min man friade till mig på min 30-årsdag och det spelar ingen som helst roll att det var min födelsedag. Å andra sidan var vi bara förlovade i 5 mån innan vi gifte oss så jag tror inte vi kommer fira vår förlovningsdag något speciellt varje år.

Svar på tråden Förlova oss på hennes födelsedag?