• tambanita

    Ngn intresserad av träff i Uppsala?

    Ja, nog var det trevligt att få tjöta av sig lite igår. Så tack, Brud270107 och vinterbrud82! Hoppas på fler Uppsala-träffar!

    Och skorna är lockande (Brud270107). Alltid svårt att veta innan man testat. men jag brukar ha strl. 36 eller 37, så de borde passa? Jag har dock rätt breda fötter.
    Kul att du bekräftat bokningen. Nu är det allvar! :)

  • tambanita

    Ja, så himla bra är jag som sitter här på biblioteket och skriver uppsats. Inte halkar jag in på bröllopstorget, inte.... ;) Diciplin, kallas det. Inte.

    Brud270107 - Jätte fin hemsida. Kul med så mkt, olika sorts information! (Måste få säga att jag fick ALLA rätt på testet! Slå det, ni!)

  • tambanita

    Brud270107 - Vad ROLIGT att du hittat grejer! Du har fått mig att vilja göra ett nytt besök på "Kom in" - även jag kan behöva både fnissa och hitta! :)

    Imorgon ska jag till Sthlm och leta underkläder. Dessutom (förhoppningsvis) träffa skräddaren som ska sy in klänningen. Käns spännande.

    Vi hade festens värdpar här över helgen, och det var jätte mysigt! Fantastiska människor med tankar som passar oss perfekt! Det blir ju lite speciellt då vi inte har traditionell sitning, men vi ser fram emot att se hur det funkar. Mycket mingel-hjälp, underhållning och småknep som käns helgjutna! Tänk, bara tre månader kvar!!

    OCH det har nog fixat sig med vår lokal. De frågade ju om vi kunde ha festen på fredagen istället... men det verkar som att de kan omboka det andra paret så vi får den rätta lördagen.

    Yes!
    Känner ni er stressade?

  • tambanita

    Andie - Du är välkommen på nästa träff! :)
    När springer du upp för altargången?

  • tambanita

    Brud270107 - Ja visst kommer förkylningar alltid smygande när man som minst önskar dem!! Krya på dig!!

    Undekläder är köpt - men jag får se om jag behåller dem. Regäla, men inte så vackra. Dyra.

    Vi har samma problem med efternamnet. Står i valet å kvalet: att behålla hans eller skapa ett nytt som är en blandning mellans bådas nuvarande namn. Jätte svårt! Vill absolut heta samma - men frågan är vad!?
    Har ni bestämt er?

    Och jag har haft klännngsstrul. Besviken. Men det får funka...

    Ang. skorna. Finns det ngt smidigt sätt att kunna testa dem på. De låter bra, men vågar ju inte säga ngt utan att testa.

  • tambanita

    Andie - 13 januari. Tre stackars månader kvar...
    Å, oktoberbröllop kommer bli dunder!

  • tambanita

    Hej igen! :)
    Har varit borta, därav min BTfrånvaro... men nu är vardagen tillbaks med uppsats, jobb och planering!

    Brud270107 - Kul med en "gifta-sig-kurs" tillsammans med prästen? Undrar vad ni lär er? ;) Och spännnade med nytt jobb! Vad är det för avdelning?
    Jag kikar gärna in skorna. Kanske ska vi passa på och ta en till BT-träff, - bröllopen börjar ju sakta närma sig och jag antar att vi alla funderar på nya saker hela tiden? (å så kan jag testa skorna :)
    Njett, vi har änu inte bestämt efternamn! Tar vi inte hans, så kostar det ju - och vi har lite snålt med pengar. Å andra sidan så ska man leva med det hela livet... Å! Jag vet INTE!!! Tycker om båda!

    vinterbrud82 - Jag var och bokade tid hos en frisör nära skatteverket igår. Typ Cajsas hårstudio, eller ngt. Hon verkar jätte fin, och är billig (runt 1000:- för provuppsättning och bruduppsättning, och så klipper hon också om det behövs). Vet ju inte hur det blir, men tror jag kan rekomendera henne!
    2500 är visserligen mycket pengar, men det kostar nog ofta det om man går till erkända frisörer.

    emsalie - Vi gifter oss samma dag! Men du är nog lite före oss i görandet... dax att sätta sprätt!

    Vi har nog också betsämt oss för psalm 82. Och psalm 10 som ingångsmarch. Just börjat småpyssla lite med vigselprogrammet.

    Och till sist: jo, jag är på G med en ny klänning nu. Hoppas det blir bra. Känns roligt igen.

    Sorry.. långt.
    ha det bra, alla!

  • tambanita

    Så.... Vinterbrud82, Brud270107 och ni andra.
    Vad sägs om en till date? Tycker det skulle vara roligt att snacka lite mer bröllop med folk i samma situation - Och då kanske vi kan ta med oss lite mer konkreta saker (som förslag till psalmer, solosånger, festprogram, inbjudningar och 1000 andra saker)
    Så, vad tycks?

  • tambanita

    vinterbrud82 - Du får nog fråga dem om vad som ingår i en brupåklädning. Det kan skilja sig rigält, men borde väl vara en hel del, till det priset -provuppsätning, kanske toppklipning, alla tillbehör etc. Kanske även lite frukost? Vet egentligen inte.
    Jag pratade med ngn om man kunde göra en vanlig festuppsätning, eftersom det blir billigare. Men han sa att om man ska ha tiara/diadem eller slöja så måste det bli en bruduppsätning. De gör väll allt för att höja priset...

    Hoppas det går bra för dig! Tror det är små-viktigt att man 'klickar' med sin frisör, eftersom man ju spenderar flera timmar av den dyrbara bröllopsdagen där! :)

  • tambanita

    Ja! Träffas! :)
    Förslag:
    tisdag 31/10, på kvällen.
    onsdag 1/11, på kvällen
    söndag 5/11, på eftermiddagen

  • tambanita

    Så en träff den 5/11? Kl. 16? Eller kanske kl 18? Någon som vill protestera?

    Jag har just betalat för den nya brudklänningen! Känns apbra! Berättar när vi ses...

    Och så håller vi för fullt på med att hitta på beskrivningar till hela tjocka gästlistan. Och dessutom skriva mer eller mindre trevliga uppdrag till dem allehopa, som ska öka mingelfaktorn då vi ju inte har inte sittning. Är skitkul, men tar hyggligt mycket tid!

    Och så funderar vi runt dansen. Förmodligen ska en skön vän leda lite linedance, och dessutom lära ut (hmm...) hur man dansar disco (bara jätte flummigt, för att få upp alla på golvet). Men.. ska vi även ha vals? Tror inte det, men samtidigt 'hör det ju till'. Hur gör ni med dans (om ni har det)?

    Vi knåpar även lite med vigselprogramet nu, men är bara i för-stadiet. Kan ta med det till 'träffen' (om det inte är för sent för dig då, Brud270107).

    Ja, vi kommer förmodligen ge en morgongåva till varandra. Vi funderar på att helt enkelt byta kors (halsband) - det är ju lite roligt då vi är kristna och korsets innebörd betyder en hel del. Blir ju ingen överaskning då (mer än själva sorten), men endå ett roligt minne.
    Tycker att en Tamagochi lät grymt roligt!! :) Den dag min blivande börjar tjata om barn (vilket han nog gör snart...) härmar jag kanske dig Brud270107, om jag får...?

    Ser fram emot att träffas igen! :)
    Vinterbrud82 och emsalie, kan ni den 5e??

  • tambanita

    Och ja, Brud270107 , ta jätte med skorna! *nyfiken* Å lycka till med att pussla ihop rätt stycke av kurslitteraturen till rätt kroppsdelar och rätt patienter! :)

  • tambanita

    Oki! Kul att ni vill träffas! :) Så... ska vi bestämma Landings kond (VAR ligger det???) kl 16 på söndag??

    Tambanita
    Brud270107
    vinterbrud82
    emsalie
    sahlena

    Var det ngn mer?

    Och så tar vi med oss MASSOR av grejer! :) Men... vaddå? Foton på klänning? Vigselprogram. Brud270107 skor. :) Förslag på festaktiviteter etc...? Mer??

    Ha d gott, i snökaoset! Själv sitter jag fast i sthlm. Totalstopp på tågen. Aii.

  • tambanita

    emsalie - tråkigt du inte kan vara med! men tack för info om kondiset!!

  • tambanita

    Ok, måste ju bestämma något!!
    Landings har tydligen stängt.
    Jag vet inte så mkt om fikaställen som har öppet på söndagar. Så jag föreslår kl 16.00 utanför Storken (igen), så kan vi antingen gå in där eller dra vidare till annat ställe.

    Så:
    16.00 UTANFÖR STORKEN, NU PÅ SÖNDAG!?

    :) :)
    :)

  • tambanita

    Ja, trevligt var det! :)

    Kul att du också bokade den där frisören, Brud270107. Viss verkar hon bra! Tack för "det vackraste" föresten. Den är soms agt jätte vacker, vi får se om den passar in!

    Ska in och skaffa vigselring nu! En väldigt enkel sådan, som förlovningsringen. Käns roligt-roligt!

  • tambanita

    Jag älskar vigselringen! De flesta blir nog lite förvånade, den är ju den enklasta och typ smalaste man kan hitta, utan stenar - men helt som vi vill ha det! :) Fick dock bara testa den i 10 sek., sedan tog killen den...

    Vi har kommit på en nygammal tanke ang. musiken på festen. Drömmen vore att hyra in ett balkanband som spelar live! Vi har fått tag på ett som verkar skit bra och sköna (underhållande, men även goa att dansa till) - nu är frågan bara om vi har råd. Annars blir det mer disco-typ. Har en kompis som arbetat som DJ som då kommer lägga in dansvänliga låtar (mkt 80-tal, tror jag. Enkelt att dansa till) på datorn, så blir det hyfsat självgående under kvällen.
    Har ni tänkt mer?

    Hur går det, folk?? :)

  • tambanita

    emsalie - Jo! 52 dagar kvar... ;)
    Vilken tid skulle ni gifta er, och vart?
    Läget under kontroll?

  • tambanita

    Ja, tidens springer...
    Kl. 17 i Rasbo kyrka, gifter vi oss!

Svar på tråden Ngn intresserad av träff i Uppsala?