Jag har erfarenhet av nåde limning och andra metoder. Tycker att lim funkar jättebra!
Skall du göra det själv eller med hjälp av en vän (bäst är nog om du tar hjälp av en vän åtminstone första gången.. t om jag tycker att det är lite svårt när man inte når och ser ordentligt!) tycker jag att limmade trensar är en supermetod! Det är enkelt att få snyggt, går ganska fort (hm, åtminstone mina vänner har genom åren alla visat sig vara alltför otåliga.. ;) och håller bra. En idé kan ju vara sandwich-tekniken, som håller väldigt bra men samtidigt är enkel att genomföra: hairextensions101.com/forum/viewtopic.php
Skräckhistorierna är oftast inte mycket att lyssna på. Det du skall tänka på (som exempelvis fröken Posh verkar ha missat - hon har ju haft långt och tjockt hår gud vet hur länge!) är att du bör låta håret vila mellan varje förlängning du gör. Det du kan uppleva när du tar ut vilken förlängning som helst är att du tappar mer hår än vanligt. Detta beror helt enkelt på att du tappar runt 100 hårstrån varje dag oavsett, och om du förlängt håret sitter många av dessa hårstån fast i fästena för förlängningen, och lossnar därmed alla ganska omgående när du tar loss förlängningen. Lite läskigt.
Men, hursomhelst, använder du ett bra lim och en bra limborttagning skall det inte vara några problem alls med att ditt hår tar mycket stryk eller faller av - så du behöver inte oroa dig för det, egentligen.