• lillefru

limma löshår?

hejsan!
    är det nån som har erfarenhet av att limma fast hårförlängningar? är själv intresserad av att göra det .. verkar ju inte så där jätte-svårt men man har hört några skräck-historier om hår som totalt fallit av när man varit på väg att ta bort löshåret.. om det är nån som vet mer om denna metod hör gärna av er!

• Svar på tråden limma löshår?
  • Stupid like a fox

Jag har erfarenhet av nåde limning och andra metoder. Tycker att lim funkar jättebra!

Skall du göra det själv eller med hjälp av en vän (bäst är nog om du tar hjälp av en vän åtminstone första gången.. t om jag tycker att det är lite svårt när man inte når och ser ordentligt!) tycker jag att limmade trensar är en supermetod! Det är enkelt att få snyggt, går ganska fort (hm, åtminstone mina vänner har genom åren alla visat sig vara alltför otåliga.. ;) och håller bra. En idé kan ju vara sandwich-tekniken, som håller väldigt bra men samtidigt är enkel att genomföra: hairextensions101.com/forum/viewtopic.php

Skräckhistorierna är oftast inte mycket att lyssna på. Det du skall tänka på (som exempelvis fröken Posh verkar ha missat - hon har ju haft långt och tjockt hår gud vet hur länge!) är att du bör låta håret vila mellan varje förlängning du gör. Det du kan uppleva när du tar ut vilken förlängning som helst är att du tappar mer hår än vanligt. Detta beror helt enkelt på att du tappar runt 100 hårstrån varje dag oavsett, och om du förlängt håret sitter många av dessa hårstån fast i fästena för förlängningen, och lossnar därmed alla ganska omgående när du tar loss förlängningen. Lite läskigt.

Men, hursomhelst, använder du ett bra lim och en bra limborttagning skall det inte vara några problem alls med att ditt hår tar mycket stryk eller faller av - så du behöver inte oroa dig för det, egentligen.

• jazzo50

Grejjen med löshår tycker jag är att få tag på ett hår som ser bra ut även efter ett tag. jag har provat flera olika alt av sk mänsklingt hår och det är såå fint när man får det men efter ett tag liknar det nästan svinto :(. Det är väl det att håret är så indränkt i silikon å andra produkter när man får det,jag vet att man ska tillföra håret fukt eftersom det inte får det naturligt från hårbotten , men tycker inte det hjälper
    Fick dock tag på nått som kallas MIST som man tvättar håret i och då vart det ganska Ok men men inte godkänt bra
    hmm svårt det där

• tinulina

hej!
    Problemet som jag har haft är att det inte håller så länge. Max en vecka fast jag limmar med Liquid Gold och fönar. Det är riktigt skumt...

• lillefru

bra då kanske man vågar prova iallafall hehe.. tyckte det såg ut att vara så mycket lättare att sätta i än många anra alternativ.. men hur länge brukar det sitta i oftast? (vet att det nog kanske e ganska olika från person till person) men i snitt? och vilket lim har ni använt?

• softhi

Hur funkar det när man har limmat löshår och ska tvätta håret? Tvättar man som vanligt lr hur gör man? Funderar nämligen på att limma fast löshår...

• sexydoktor

när du skall tvätta håret så börjar du med att fläta det. gör gärna 2 flätor så blir det lättare.
    du tvättar det som vanligt men måste vara noga när du sköljer ur för att allt skum skall försvinna. sen är det bara att låta torka.
    när du sedan lägger dig för natten så flätar du igen för att inte slita på ditt eget hår för mkt

• Selly

Jag har limmat fast löshår flera gånger och tycker att det funkar superbra! Jättelätt att få det att se verkligt ut! Min syster brukar göra det på mig.

Svar på tråden limma löshår?