• Jessica.K

Förlova sig utan att bo ihop?

Kan man förlova sig utan att först bo ihop?
    Är det dumt?

Någon här som gjort det?

• Svar på tråden Förlova sig utan att bo ihop?
  • jeliz

En kompis till mig...dom förlovade sig i april och köpte lägenhet i fredags så visst går det...

• InaHjärtarAdam

visst går det. men jag skulle inte göra det. lite som att köpa grisen i säcken:)

• skogstjejen

Jag och min blivande förlovade oss tre månader innan vi flyttade ihop. Så det går bra :) Jag kände tvärtom att jag ville att vi förlovade oss innan vi flyttade ihop.

• Jessica.K

Okej Tack för era svar!
    Jag och killen har varit tillsammans i 3,5 år men alltid haft distans... men nu är jag sugen på att förlova mig. Liksom bevisa att det är vi trots att vi inte ses varje dag... eller varje vecka.

• Lucia05

Klart mna kan, men inget att rekommendera.
    Man bör nog bo ihop innan man vet att man kan leva ihop. ;)

• Pumpkin

Det beror ju på vad man MENAR med förlovningen. Är det "bara" en förlovning eller är det ett löfte om giftemål inom en inte alltför avlägsen framtid?

Är det det första så ser jag inget hinder till att förlova sig utan att bo ihop. Är det det andra så är det fortfarande inget hinder att förlova sig om man tycker att det känns rätt, men då skulle nog inte jag personligen förlova mig innan jag bott ihop med killen. Då blir det lite, som någon annan skrivit, som att köpa grisen i säcken

Känns det rätt för er - så förlova er och strunta i vad andra tycker!

• Jessica.K

MsNordqvist: Vet inte riktigt vad du menar med "bara" en förlovning... men jag vill förståss gifta mig med honom en vacker dag. Annars hade jag inte ens funderat på förlovning. Men det behöver inte vara inom de närmaste 3 åren direkt utan jag ser det öppet och menar bara at förlovning är ett slags för-löfte.

Ska nig prata lite smått med killen *ler* Vi pratade om förlovning för två år sedan redan, men sen har det inte kommit på tal igen. Dags att ta upp det

Tack för alla synpunkter!

• ladymarmelade

Om ett förhållande överlever distans under så lång tid så tror jag inte det blir några problem. Visst kommer det bli ovant för båda när ni väl flyttar ihop, men har ni klarat ett distansförhållande under så lång tid så tar ni er garanterat över de "problem" som uppstår när ni blir sambor.

Jag och min pojkvän har också pratat om att förlova oss, ev i samband med att vi flyttar ihop. Vi har också ett förhållande på distans. Men vi känner varandra och vet var vi har varandra ändå.

Go for it girl :)

• Maggies

Vi kommer förmodligen förlova oss innan vi har flyttat ihop, men förhoppningsvis flyttar vi ihop snart också.

Svar på tråden Förlova sig utan att bo ihop?