• RogerK

magert sexliv

Jag är man och gift sedan i våras. Vi har sex alldeles för sällan enligt mitt tycke, max en gång i veckan ibland mer sällan. Jag tar initiativ men blir oftast avvisad. Hon känner ett tvång att ställa upp, jag försöker få henne att förstå att jag respekterar henne. Men givetvis tar detta på mig, min fru "söker inte upp mig". Jag känner mig allt mer osäker och tar idag nästan inga initiativ. Vi har pratat om det men det gör bara att hon känner sig kritiserad. Jag vet inte hur jag skall gå till väga... Jag känner mig inte uppskattad och jag blir nedstämd vilket leder till att hon känner sig bristfällig. Vet varken ut eller in längre?!

• Svar på tråden magert sexliv
  • soomzy

Har inte testat kopparspiral, men det sägs ju att man ska få mycket mens och mensvärk av det. Vad ska jag göra sen när inte ens det passar mig????

• tattar-Emma

soomzy

Ta det då. Hormoner funkar inte på mig, men spiralen är fantastisk. Jag hade mer mensvärk i början, men det gick över sen.

• soomzy

tattar-Emma
    Hade du mycket mens också?

• tattar-Emma

Det har blivit mer, men inte hysteriskt mycket. Hade iofs rätt lite till att börja med.

• soomzy

okej, jag har som normalt 5 dagar, så det kanske inte är så farligt...

• tattar-Emma

Jag har lika många dagar, men det kommer mer blod.

• pickolina

RogerK
    Du skriver inte så mycket om er situatin för övrigt, som kanske kan förklara mer varför hon inte vill ha sex oftare... Så det är ju svårt att ge dig något tips eller bra svar som kanske kan stämma in... Men jag tycker att pichacu var inne på rätt spår. Att vara väldigt intim och ha mycket spontan kroppskontakt, utan någon som helst anspelning på att det måste leda till sex är något som nog fungerar på de flesta. Tjejer behöver oftast sånt och KRAV, PRESS och TVÅNG känns bara avtändande. Om hon lagar mat, ställ dig bakom, kram aom henne och kyss henne i nacken och sedan inget mer. Om du går förbi, rör vid henne i förbifarten osv... Gosa i soffan framför tv´n... osv osv... Sedan är det även så att tjejer ofta blir avtända när de känner att förhållandet kanske inte är på topp och det kan vara saker som mannen gör eller inte gör som blir ett irrationsmoment tex... Tjejer styrs av känslor och sådana saker påverkar ens känslor och humör och då påverkas oxå lusten. Killar är oftast enklare och mer djuriska och vill ha sex oavsett vad som händer runtomkring och hur de mår osv..... Om du lär dig förstå hur tjejer tänker så kommer du lättare få som du vill!!! Garanterat!!! Men kör du på och tänker som en kille så kommer du nog ingen vart... ;) Man måste ge för att få!..

• RogerK

Vi har det förövrigt bra, vi hjälps åt i hemmet. Jag gör allt jag kan för att hon inte skall känna sig pressad till något, jag smyger upp bakom henne och kysser henne i nacken när hon diskar... Jag gör väldigt mycket fina grejer, köper presenter mm...
    Hon tar större ansvar än någon förväntar sig, vill inte göra någon besviken mm. Jag försöker göra allt för att hon inte skall känna sig pressad, men hon är liksom självgående. Vi har pratat om att prata med någon annan om det hela med det blir liksom inte av och jag känner inte att jag kan ligga på då hon känner sig kritiserad och dålig, så det hela går liksom runt...
    Överlag är det mesta bra, men det finns saker som står väldigt still och som är väldigt känsliga... Har säkert med bakgrund och liknande att göra, men jag tycker det är svårt att verkligen anstränga sig och stötta. Jag försöker omhulda henne men det känns inte som att det gör någon egentlig skillnad. Det hade varit så gott att själv få känna sig uppvaktad och viktig för henne.

• RogerK

Oj lite otydligt inlägg i slutet, menar så här:
    Överlag är det mesta bra, men det finns saker som står väldigt still och som är väldigt känsliga... Har säkert med hennes bakgrund och liknande att göra, men jag tycker det är motigt att verkligen anstränga sig och stötta utan att det har någon märkbar större skillnad. Jag försöker omhulda henne men det känns inte som att det gör någon egentlig skillnad. Det hade varit så gott att själv få känna sig uppvaktad och viktig för henne.

• viktualia

RogerK - du svarade inte på frågan om din fru äter nån form av hormoner och det kan som många tidigare skrivit vara avgörande för sexlusten.

Jag tycker att du ska diskutera frågan med din fru, äter hon p-piller så kanske du ska föreslå att hon slutar med det och ni skyddar er på något annat sätt.

Sen är det dessutom så att vi människor är lite olika. Jag skulle nog kunna ha sex mycket oftare än min karl... men hårt jobb, lite tid och en massa andra aspekter spelar in i frågan om man har lust eller inte...

• Lena+Mattias=sant

RogerK: Hon kanske mår bättre om du är tydligare och tar tag i och bestämmer att ni ska träffa någon. Jag tycker att det låter som om hon skulle må bra av att få göra det.

• Bröllopstokiig

Soomsy, nej det kan man normalt inte. De brukar inte medge steriliering på så unga om det inte finns medicinska skäl. Orsaken är att man anser att risken är för stor att man helt enkelt kommer att ångra sig senare och steriliering på kvinnor går i de flesta fall INTE att göra ogjord.

• pickolina

RogerK
    Hmm, bökigt... Kanske är det så "enkelt" att hon har en lägre sexdrift än du har?! Å då kan det bli problem...

• pickolina

RogerK
    Har du provat att hitta på lite nya saker??? Romatiska och p*rriga... Kanske behöver hon lite spänning, lite nyheter för att vakna till liv...

• M.B.

RogerK

Jag har precis kommit ur ett äktenskap (är mitt uppe i skillsmässa) där jag var kvinnan som inte ville ha fysisk kontakt med min man. Allt handlade i grund och botten om att jag inte längre hade dom känslor för min man. Han är en riktigt bra vän, men för mig krävs det mer än vänskap för att gå till sängs med någon. Jag kan också känna när jag ser bakåt i tiden att jag inte riktigt hade behovet av sex, utan kunde nöja mig gott och väl med endast förspel eller att mysa ihop.

Jag tror att allt ovanstående har att göra med det faktum att min man bedragit mig och att jag så småningom stängde mitt hjärta helt.

Jag kan inte uttala mig om vad du bör göra och berättar bara vad jag varit med om. Men jag förstår din frustration och anser att det är bättre ju snarare ni tar tag i saken. Våga fråga henne varför det är som det är. Du har inget att förlora.

• pickolina

Så är det för mig oxå... Om den rätta attraktionen inte finns där så går det inte. Det kan vara många orsaker till att man känner så.. Att passionen svalnat av oförklarliga skäl eller att partnern svikit, sårat (omedvetet eller medvetet) osv...

Svar på tråden magert sexliv