• RogerK

magert sexliv

Jag är man och gift sedan i våras. Vi har sex alldeles för sällan enligt mitt tycke, max en gång i veckan ibland mer sällan. Jag tar initiativ men blir oftast avvisad. Hon känner ett tvång att ställa upp, jag försöker få henne att förstå att jag respekterar henne. Men givetvis tar detta på mig, min fru "söker inte upp mig". Jag känner mig allt mer osäker och tar idag nästan inga initiativ. Vi har pratat om det men det gör bara att hon känner sig kritiserad. Jag vet inte hur jag skall gå till väga... Jag känner mig inte uppskattad och jag blir nedstämd vilket leder till att hon känner sig bristfällig. Vet varken ut eller in längre?!

• Svar på tråden magert sexliv
  • pumpa

Tycker du att 1 gång i veckan är för lite tycker jag du ska tänka efter hur du TROR det kommer vara efter 15 år.

Vi har kanske haft 6 en gång/mån de senaste 2 åren. Visserligen tror jag det beror på min sambos cipramil-intag men det tär på psyket att ha sex så sällan. Alltid på mitt initiativ och värdelös kvalitet. Men jag hoppas och väntar.

Har ni barn?

Hur länge har ni varit tillsammans?

Hur mår hon/du?

Det finns flera saker som spelar in.

• Lucia05

Har det alltid varit så, eller är det något som hänt plötsligt?

• Meddelande borttaget
  • morgondagg

Känner igen problemet. Har ätit p-piller som gjort att jag helt enkelt inte haft så mycket sexdrift. Han försökte, jag var inte sugen och avvisade. Felet var att ju mer han frågade, desto mer avtänd blev jag. Det kändes nästan som om han tjatade på mig. Det gjorde han självklart inte, han har varit hur snäll som helst och gjort klart att jag absolut inte ska ställa upp bara för att han vill. Men det hamnar i en ond cirkel. För mig var det bästa sättet att bryta den på, att han helt enkelt slutade ta initiativ. Jag sa till honom att låt mig ta initiativ istället. Det funkade mycket bättre. För då kände jag ingen press. För så känns det när någon frågar varje dag. Själv så kan jag inte tvinga mig att bli k*åt. Och att stimulera på nåt vis så att kroppen blir redo hjälper inte. Hjärnan måste vara med också.

Nu har jag slutat med hormoner och känner mig mycket bättre. Helt normal sexdrift igen. Skönt.
    Men prata med din fru. Säg att hon får ta inititiv istället. Så känner hon ingen press. Men det kan faktiskt vara så att hon inte vill tre gånger i veckan. Oavsett. Alla är inte likadana.

• Lena+Mattias=sant

Hur ser livet ut förövrigt? Hon har inte för mycket att göra? Tar på sig extra ansvar för tex hushållet?

• picachu

på Sex Inspectors rådde de bot mot den typen av problem med att de införde gos. Jäpp, gos som inte på något sätt skulle leda till sex. Det skapar band mellan paret och tjejen slipper känna "nä nu är han bara ute efter en sak..." så fort han tar på henne. Sen föll det sig bara naturligt att åtrån växte till sig igen.

• soomzy

morgondagg
    Vad använder du för preventivmedel då? Hormoner passar inte mig heller, men är inte det minsta intresserad av barn. Kondom gör ont och är obekvämt.. har du nån bra förslag?

• morgondagg

Just nu använder vi kondom. Trist jag vet. Jag måste andvända mängder med glidmedel annars gör det ont.
    Har precis fått mitt första pessar men den spermiedödande krämen har ju slutat tillverkas. Så jag, apoteket och barnmorskan håller på att lösa problemet. För pessar verkar vara en bra gjej för mig.
    Men jag måste säga att även om det är lite "farligare" och krångligare nu så ångrar jag inte en sekund att jag slutade äta p-piller. Jag mår så bra! Känner mig så fri på nåt vis.

• soomzy

Jag vet inte längre vart jag ska ta vägen pga alla dessa preventivmetoder som inte funkar på mig.. funderar på att sterilisera mig. Kan man göra det fast man är 21?

• morgondagg

Tror jag säkert men det är nog en dum idé. Du kanske inte vill ha barn just nu men mammakänslorna växer ju äldre du blir. Jag hatade verkligen barn för fem år sen. Nu lägger jag upp planer på vart jag ska ha kommit i arbetslivet för att jag ska kunna skaffa barn. Så man ändrar sig.
    Dessutom är det väl en lite större operation när tjejer steriliserar sig?
    Har du testat spiral? Det kanske funkar på dig.

Svar på tråden magert sexliv