• mammen

När ska man ha sparat klart?

OM vi nu gifter oss på planerat datum nästa år så har vi 9 månader kvar.

Vi har hittills sparat ca 22000:- och kommer att fortsätta spara minst 2000:- i månaden (så länge inget oförutsett händer). Vi kommer även att få 10000:- i gåva.
    I juni lär vi få tillbaka på skatten oxå och vi brukar på sammanlagt mellan 4-8000:-

Vi har räknat på att vi behöver ca 50000:- totalt till bröllopet. Som det ser ut nu kommer vi att klara av att spara ihop pengarna utan större problem, men hur lång tid har vi på oss egentligen? Vi kan ju inte vänta till sista veckan med att betala allt. ;)

• Svar på tråden När ska man ha sparat klart?
  • viktualia

för vår del återstår 1 månad och 13 dagar. allt är ihopsparat. nästan inget betalat. av ca 60 000 som vår budget är, så är kanske runt 4-5000 betalade idag...

• Lilltrolle

Det mesta betalas ju samma dag eller per faktura efteråt.
    Det som man måste betala innan är ring, klänning, din mans kläder och om du står för tärna, bestmans och näbbarnas kläder.
    Och om du skall köpa in dryck och sånt själv plus ev dekoration av den lokal ni skall vara i.

• mammen

Jag kommer att beställa min klänning från Kina. Mannens kläder hyr vi eller beställer från Thailand (har vänner som ska dit). Tärnornas och näbbarnas klänningar ska jag sy själv tillsammans med farmor och en tärna. tyget köpes från Thailand.

Ringar har vi inte kollat på ännu, men vi vill inte lägga enorma summor på den.

Alkoholen har min mamma lovat fixa från Tyskland i god tid. Fast vi betalar ju själva då. Eventuellt köper vi öl och vin i Danmark, vi är där varje vecka i jobbet.

Så vi kanske kan spara i lugn och ro i alla fall då. Jag som kände mig lite stressad över att behöva ha 50000:- på kontot till jul...

• Kerin

Vi betalade maten med mera dagen innan bröllopet, och det var nästan 25 000 kr. Hår och smink, samt hotell och taxi betalades samma dag, nästan 5000 kr. Fotografen har vi fortfarande inte betalt, efter en knapp vecka, ska bestämma album och så först.

• mammen

Vi kommer nog inte att ha en dyr fotogrsf. Det är en tjej på jobbet som fotar en del och hon ska ta provbilder på oss så vi får se om vi vill att hon fotar bröllopet. Vi betalar henne nog en symbolisk summa.

Svar på tråden När ska man ha sparat klart?