• Make - gift 09-17-05

1-årspresent till min fru

Hej, Jag vill ge min fru något fint i 1-årspresent. Det är bröllopsdag på söndag, så jag har lite bråttom. Hade tänkt boka islandshästresa till Gotland, med de hade stängt för säsongen. Typiskt mig att vara ute i sista stund också.
    Tar tacksamt emot tips!

• Svar på tråden 1-årspresent till min fru
  • bauti

Ett år, då e det väll bommulbröllop. Ta och ge henne något varje år som relaterar till vad året står för. Ex: 1 år- bommul, 2 år- trä (tror jag???)
    Kolla försäkerhets skull.

• lycklig blivande fru

ett litet ihop satt fotoalbum med bilder från ert första år som gifta med dina komentarer. ifall ni inte redan har nåt sånt förstås. annars funkar ju diamanter till alla tillfällen......

• helenekl

vad rart att det även finns män som har såna bekymmer!!;):)
    jaa du, har hon nåt hon tycker särskilt mycket om som hon sparar på?

eller kanske du kan satsa på en "pyssla-om-kväll" med att du står för all mat inkl dukning o disk osv samt lite härlig massage o sen avsluta med en mysig biokväll eller nåt?

eller om inte ekonomin styr så är ju vi tjejer galna i allt vad guld diamanter heter!!! alltid ett säkert kort;)

• Josefin82

Är ju så svårt, alla är vi ju olika.. Själv älskar jag att bli uppvaktad med bling-bling Sen är det så otroligt skönt att bara bli överaskad med en weekend i en annan stad, äta och dricka gott tillsammans, och bara ägna sig åt varandra.. Eller en spa-helg kanske? Eller en dag på spa.. Känner man att man inte vill lägga ut så mycket pengar kan man ju alltid ge bort en behandling på ett spa bara..

• sommarsol9

Kolla in www.ferna.se super nice herrgård med spa, jag skulle älska en äntligen fredag där... ja en dag där vilken som helst skulle jag gilla :)

• Cezi

Varför inte en Weekend i Köpenhamn?

Finns ju så mycket att titta på där..

• Tittij

Jag tycker det vore sött att köpa nåt i bomull. Även om du satsar på Spa eller diamanter, så köp ett par söta trosor eller eller liknande i bomull för en billg peng. :)

• AnnaHBG

Grattis till er årsdag!

Något som jag hade blivit väldigt glad över är att tex få en vacker bukett med samma blommor som jag hade i brudbuketten. Även en tårta identisk med den från bröllopet. Men det är ju jag (har inte gift mig ännu) ;)

Jag älskar att få smycken av min gubbe, har ett gammalt berlockarmband som har fyllts på genom åren med olika berlocker som betyder något för mig; En edelweiss ( han är schweizare), dalahäst (päronen är därifrån), en jordglob, ett hjärta osv. Älskar verkligen mitt berlockarmband.

Var bor ni?Det finns ju billiga flyglinjer som flyger från både sthlm och kastrup Kanske en trevlig weekend till tex prag, berlin eller paris?

På många SPA finns det även behandlingar för två, tex lite bubbelbad, massage och mys..

Det är vad jag kommer på.

• Josefin82

Jag tycker det där m berlockamband var super!! Och det är ju så himla snyggt!

• lana2810

Nu känner ju inte jag din fru, men om man läser här är jag enligt vissa ingen tjej Jag kan inte komma på något tråkigare att få än smycken och diamanter - vad ska jag med dem till?!
    Du har fått många andra fina tips här. Bomullsidén hjälper ju till med idétorkan även kommande år Då får du spara på diamantkrutet tills det är diamantbröllop (60 år!).
    Oavsett om du är rik eller fattig tycker jag att det är den gulliga, personliga tanken som får världen att gunga.

• Top secret bride

Bomullsbröllop...
    Har hon långkalsonger? Kan låta konstigt, men det är snart vinter och då kan det vara roligt med ett par nya, fina. Det är ju sååå tråkigt att köpa själv!
    Polarn o Pyret har ju jättesöta långkalsonger.
    Och så kan ju långkalsongerna vara en inbjudan till något roligt senare i vinter! T ex kan ni testa curling, långfärdsskridskor eller något annat som är nytt för er båda. Och så avsluta med korvgrillning eller en massage eller annat mysigt efter en heldag ute i kylan.

Det hade jag blivit skitglad för - en praktisk del och en överraskning!

• Top secret bride

Långkalsonger i bomull alltså!

• Älsketofsan

Håller med lana2810, smycken kan faktiskt bli för mycket ibland. Jag skulle uppskattat att ha blivit utbjuden på trevlig/romantisk/god restaurang eller varför inte teater/musikal/bio?

Det är ju ER bröllopsdag, inte bara hennes. Gör något ni båda tycker om.

• villoxågiftamej

ge henne lite lyxig massage...ansiktsbehandling på något SPA

• NuÄrDetDags

Långkalsonger?! Som 1-års present?! Näää,...

Jag skulle föredra spa eller något sånt annars kanske en fin berlock eller medaljong, kanske med kort på er från bröllopsdagen...?

Något av bomull som ett litet extra är ju en söt idé, men långkalsonger....

• Top secret bride

Ja, långkalsonger. Söta, randiga från Polarn o Pyret. Skitgulligt!
    En kompis till mig fick det på första bröllopsdagen tillsammans med en innjudan till en mysig vinterdag tillsammans med sin man.
    De testade curling, grillade korv och så fick hon en massagebehandling på ett ställe i stan. Sen lagade han middag på kvällen.
    Självklart kan man gå ut och äta men det är ju plånboken som styr.

Man får nog tänka på hur högt man lägger ribban. Kan eskalera och bli riktigt jobbigt att hitta på presenter som överträffar den senast hela tiden.

Svar på tråden 1-årspresent till min fru