Molle80 gift!!!
Här kommer min lilla berättelse...
Fredagen var helt perfekt, vi var lugna och allt flöt på precis som vi tänkt
Käkade Burger King på kvällen och lade oss i tid, jag lovar att båda snarkade när klockan var 23.. Klockan 07:00 ringde klockan och jag satt på balkongen, läste lite på BT och drack kaffe sen for jag iväg till floristen och hämtade brudbukett, tärnbukket, corsager, 2 påsar rosblad och 40 vita galdiolus. På vägen tillbaka (jag blev lite sen) belv jag till råga på allt stopppad av polisen!!! Alkotest!! De skrattade gott när jag berättade att jag skulle gifta mig.
Väl hemma hämtade jag grejer till frisören (svägerskan) och sen for jag dit. Håret tog inte mer än en timme och sen gick jag hem. Tärnan kom och jag fick en för tidig 'morgongåva' av henne. En lugnande olivhandkräm (då jag berättat för henne att mina händer var svullna som tusan) - mest så jag skulle få på ringen i kyrkan... Vi käkade en god lunch bestående av oliver, tomat/mozzarella, kycklingfilé och ett gott bröd. Drack lite champagne till det. Efter det satte vi igång att sminka oss och jag var COOLLUGN!! 12.10 blev vi hämtade för att köras till plasten där fotograferingen skulle ske. Solen strålade och det var nästintill vindstilla.
Fotograferingen var superrolig, vår fotograf var heeelt fantastisk!!!
Sen körde vi förbi MC Donalds då brudgum+bestman inte hunnit med någon lunch. Efter det satt vi BAKOM kyrkan och snackade. Väl på plats i präststugan var det sista prästen frågade 'du har inte ångrat dig i fitt val att din pappa ska föra fram dig till altaret'. SHIT, vilken totalt stendum präst - hon var verkligen sååå tråkig under hela vigsel, tacka f:n att vi hade en underbar solist som sjöng så att jag tror alla i hela kyrkan grät (utom prällen då förståss..) Ingången skedde utan dramatik, jag var lugn och fällde banne mig inte en tår på hela ingången. Som sagt, sångerna i kyrkan var fantastiska och utanför möttes vi av ett hällregn av ris och rosblad.
Åkte till festen i en mercedes veteran (tror jag det heter).. Kanonmysigt var det!
Middagen var superb och en himmlans massa tal som man inte kunde låta bli att gråta till.. Vet inte hur många gånger vi fick kravla oss upp på stolarna och kyssas, än dock hur många ggr jag fick visa strumpebandet.. Vi fick leka en massa lekar, både vi och gästerna. Alla verkade verkligen trivas och det var högljutt redan innan förrätten serverades. Hela kvällen var verkligen fantastisk förrutom tårtan som behagade att inte visa sig förrän framåt varmrätten (PI katten för den leverantören, men hon har fått sitt, kan jag lova.) inte heller hade hon lyckats göra hela tårtan likadan så våningarna var av olika innehåll... Men men , det är en bagatell i det stora hela!
DJ'n var fantastisk och hade arrangerat lekar även han - hade ordnat låtar så att alla kvinnor fick dansa med brudgummen och alla män fick dansa med mig. Superkul!! Sen dansades det hela natten och vi åkte inte hem förrän 03:15. Vi fick ändå en bröllopsnatt
Dagen efter kom min svägerska + svåger med sin lille bebbe och gav oss en film från bröllopsdagen. Vi tittade på den och sen kom mina föräldrar och min mans föräldrar med alla saker och presenter från där vi hade festen. HUR mycket sprit som helst över!! På eftermiddagen öppnade vi presenterna, vi önskade oss bidrag till vår bröllopsresa och vilka bidrag vi fick! Nu har vi bokat svit på Mom Tri's Boathouse i Thailand
Wieiiiieiee vilken dag!
Lite bildbevis (kommer mer snart9 finns att beskåda på:
www.familjeliv.se/krypin/molle80/galleri.php