• nippon

Exuviance vs Dermalogica

Novaline,
    Nu har jag inte problem med fet hy men Ole H verkar jätte bra ändå. (jag har torr,känslig,rödflammig med knottror)

Jag håller själv på att testa Ole H. Bytar inte ut allt jag har utan testar lite åt gången. För mig har Ole H´s nurture me krämen förändrat min hy totalt. Jag har inte haft brunkräm på mig på 4 veckor! Och jag ska säga att jag knappt innan inte kunnat leva utan det!

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med vilka produkter som är bra till din hudtyp. Pickolina är nog en hejare på det!
    Synd ett startkitt är så dyrt för det är nog god idé att testa innan du köper på dig.

Jag är väldigt feg att handla över internet men jag beställde själv från www.essentialdayspa.com
    och det gick jätte bra.

Lycka till :)

• nippon

Mippemutt,
    jag kan gott rekomendera Ole H´s nurture me krämen. Hoppas bara den är lika bra för dig som för mig! Du kan kanske få tag i ett prov först? Annars så beställ från Essential dayspay, det är bra mycket billigare där.

Nu har jag inte bara den utan använder efter mycket testande,
    Roc Enydrial rengöringslotion, som är kanon för torr och känslig hud, ska aldrig byta!
    Lumene nattkräm för känslig hud, som stärker blodkärlen osv...den lugnar enormt bra.
    Men sen på natten så tar jag Ole H nurture me krämen ovan på lumene, funkar bra!
    På dagen har jag en c-vitaminkräm från ett märke som heter GM Collin, och ovanpå där Nurture me krämen. Det känns liksom som om Ole H gör pricket över I ét för mig.

Jag är så nöjd idag, och jag har testat allt. Tänkte jag skulle testa mer från Ole H men just nu vågar jag inte mixtra mer. Att jag blandar olika märke struntar jag i, så länge det funkar så bra för mig.

Läste i en Ole H broschyr att man kunde ha denna Nurture me krämen ovan på nattkräm och dagkräm.

I somras hade jag i 2 veckor bara Nurture me krämen på dagen, och det var då jag märkte den stora skillnaden bara efter ett par dagar.

Nu vet man ju aldrig hur huden reagerar när kylan kommer, men jag ska helt klart testa mer i Ole h!

Hoppas jag har hjälpt dig lite i alla fall. Det är så tradigt med torr och rödflammig hud. Jag kan nästan tjuta nu på morgonen när jag ser hur fin min hud är och på kvällen när jag tvättat mig.
    Så Roc är också bra och lumene...men det är så individuellt. Men sen är huden så rolig för jag tål inte allt i varken Roc eller lumene...mycket blir jag rödflammig av. Så hittar man något i ett märke får man nog hålla kvar i det.

Tror jag testat det mesta och varit så ledsen, dermalogica, Darphin, Exuvianse, Biotherm, Clarins...ja allt....o blivit så röd när jag tvättat mig...

Lång historia,
    Lycka till!
    Ska bli spännande o höra vad du tycker om du testar Ole H!

Svar på tråden Exuviance vs Dermalogica