Blev hippad i förrgår!
I fredags var det dags för mig, jag som verkligen var säker på att det inte skulle bli något eftersom mina komoisar inte känner varandra och alla bor så utspridda över landet!
Men i fredags hände det iallafall :)
Satt helt ovetandes i ett möte med min chef och personalchefen när nio vänner och släktingar dök upp. Jag började såklart gråta (så typiskt mig - är jättekänslig!)och fick knappt fram ett ord.
Sen så blev det champange i mitt rum och sen åkte ögonbindel, krona och slöja på. De gjorde några försök att villa bort mig, men det misslyckades eftersom jag går sträckan vi gick varje dag i stort sett. På Hötorget var det tydligen en annan möhippa där bruden fick dansa på torget - jag var glad över att det inte var jag :)
Sen så blev det behandlingar för oss alla på Gildaskolan. Själv fick jag en timmas helkroppsmassage.
Därefter åkte vi till Cybertown. Ingen av oss hade testat det tidigare utom min syster som fick instruera oss andra nervösa tjejer. Det blev en lagtävling där vi tävlade mot ett lag med elva tonårskillar som stod och skröt om hur lätt de skulle vinna över oss. Så fort de fick syn på mig i krona och slöja så utbröt en av dem att "det här blir en lätt match".
Det började minst sagt dåligt. Vi tio tjejer virrade runt nere på bottenvåningen medans killarna hade snabbat sig in för att ta bästa platserna och låg och siktade på oss från övervåningen.
Men på något sätt lyckades vi få till det för när de 20 minuterna som spelet pågick var slut så fick vi reda på att vi hade vunnit! Kan väl tillägga att killarna försvann därifrån rätt så snabbt;)
Det var hur kul som helst, det roligaste med dagen faktiskt, det tyckte vi nog alla.
Trötta efter både massage och all spänning som var inne på Cybertown så satte vi oss på tunnelbanan för att ta oss till Gamla stan där vi skulle äta middag.
Kvällen slutade vid halv tolv-tiden då vi alla var trötta , vi hade ju ändå hållt igång i nio timmar och dessutom jobbat dessförinnan. Jag hade haft en underbar dag/kväll och är så tacksam över att min syster hade lyckats få ihop så pass många av mina släktingar och vänner!
Nu återstår bara bröllopet om tre veckor...