Pickolina, nja op-motståndare, ja till viss del men inte helt. Om man har riktigt goda skäl till att operera sig och det inte innebär hälsorisker så kan jag förstå om man väljer att göra det. Goda skäl kan ju vara t.ex. om de är så stora att man får ryggbesvär av det eller om man nästan inte har några former alls på dem. Men om det bara handlar om att man smittats av tidningarnas bilder och superbröstideal så är jag emot - det har blivit någon sorts modefluga att alla skall se ut a la Anna Nicole och de allra flesta normala människor ser faktiskt inte ut så. Jag är också emot det i de fall då det innebär en klar medicinsk risk i något avseende eftersom jag tycker att man skall väl vara på sin kropp och inte ta risker med den bara för några utseendepoängs skull. Och graviditet och barn ligger i min värld 100 gånger högre i värde än formen på brösten. Därför skulle jag aldrig rekommendera någon som planerade att snart skaffa barn att operera sig (om det inte är medicionskt nödvändigt förstås).
Vad det gäller amning, nej jag sa inte att möjligheten alltid försvinner. Men att den risken finns där och är långt ifrån försumbar. Och speciellt om, som det verkar vara i detta fall, en inplanerad graviditet kommer tidsmässigt nära inpå en operation - då har ju kroppen mycket kort tid på sig att försöka reparera avskurna banor och liknande.