• Tumse

Ångest över budgeten!

Jag har börjat inse hur svårt jag har för att välja de lite billigare alternativen! I början sa jag att jag inte alls skulle behöva dyr klänning och ring. Men nu står jag här med en klänning för 12 000 och ringar jag vill ha för 23 000.
    När man hittat något man verkligen vill ha så är det så svårt att välja ett annat alternativ.
    Åhhh, är jag tokig eller är vi fler?

• Svar på tråden Ångest över budgeten!
  • Rosenhaga

Välj inte utanför din budget. Det är inte värt ångesten över att budgeten rasar iväg. Hellre lite mindre så att man alltid har lite "över" till sista-minuten-idéer.

• Butterscotch

Kan du kanske omfördela budgeten lite? Det är värt att lägga lite mer pengar på ringarna, de ska du ju ha på dig resten av livet! Andra saker, som bara kommer att användas på själva bröllopsdagen, är mindre viktiga.

• Duchess

Jag håller med Butterscotch. Vi har valt att lägga pengar på det som finns kvar även efter bröllopsdagen, dvs ringarna och fotografering. Våra ringar (förlovnings- och vigselring) går loss på 25 000. Våra kläder på 5000 :)

• Tumse

Jag håller helt och hållet med er! Jag har heller inget behov av svindyra inbjudningskort och sådant. Samtidigt väljer man ju ändå saker man tycker är vackra och frisör och make-up artist som man vet är duktiga. Jag vågar liksom inte riktigt chansa om ni förstå vad jag menar. Jag väljer alltså inte medvetet dyra saker utan saker som jag "tror på" och då har det kostat lite extra.

Svar på tråden Ångest över budgeten!