• Lotte

Varning för HEFA Brud & Fest

Jag måste tyvärr berätta om den väldigt tråkiga erfarenhet jag har av HEFA Brud & Fest i Uppsala.Extra tråkigt eftersom jag hört så mycket gott om dem innan, även här på BT.

Jag var in till dem och hittade ett snörliv jag blev väldigt förtjust i. Det var ett liv som varit uthyrt ett antal gånger och inte direkt var i bästa skick. Jag tyckte dock att kjolen som jag fick prova till inte riktigt passade, varken i modell eller färg, och undrade om jag kunde få köpa bara livet. Men det gick inte, eftersom livet och kjolen hörde ihop och kom från LILLYs 2002 kollektion.

Jag såg dock en annan etikett i livet, och frågade igen om livet verkligen var LILLY, och det sade de att det var. Kjolen var helt ny och kostade 3200:-, och för det begagnade livet skulle de ha 3800:-, sammanlagt alltså 7000:-.

När jag kom hem kollade jag upp LILLYs kollektion, men livet fanns inte där. Jag ringde till affären, och då erkände de att livet var av ett annat märke, och dessutom ett par år gammalt.

Då undrade jag om jag inte kunde köpa livet separat eftersom de inte hörde ihop, men det fick jag inte. Detta skulle bero på att de annars fick ojämnt antal toppar och kjolar i butiken! Men de hörde ju inte ihop från början!

Det liv jag ville ha var stl 36, och gick inte att köpa separat. Däremot kunde jag få köpa samma liv i stl 38 utan att köpa en kjol till. Blir det inte ojämnt antal toppar och kjolar då eller?

Jag tog då kontakt med tillverkarna i London och undrade om det gick att beställa livet direkt från dem. Fick svar idag: det går alldelas utmärkt och kostar 3500:- inklusive frakt och allt! I butiken ville de ha 3800:- för ett begagnat, som expediten stod och drog loss lösa trådar och fjädrar ur!

Maken till oseriös butik... Hoppas ingen annan blir drabbad!

• Svar på tråden Varning för HEFA Brud & Fest
  • Brud 2003

Fy vad dalig stil! De anstallda i den dar butiken skulle verkligen behova ga en kurs i SERVICE!

• Anonym

Gud vilket dåligt ställe! Hur tror ett sånt företag att de ska få några kunder alls...!

• Tina

Kan inte annat än hålla med, som nyinflyttad i Uppsala har man ju ingen aning om vad som är bra eller ej.

Damen ifråga hann iallafall under mitt besök max 10 min tala om för mig att klänning i min storlek, 42 ja det var nog svårt... Hon kollade lite och tao fram en som var väldigt fin och säger oj då den skulle jag inte visat det var inte din storlek (40) ... Jag undrade då - går det inte att beställa en storlek större? Fick då svaret att detta var minsann ingen POSTORDER BUTIK!!!

Behöver jag nämna att jag inte köpte min klänning där?!
    Tina

• Gun

Vad TRÅKIGT det är att man ska få så dåligt bemötande på vissa ställen!

Vad gäller storlekar verkar det dock vara en total djungel bland bröllopskläderna! När jag höll på att prova var jag en 42:a, tyckte jag i alla fall. Men 38:orna kunde sitta hur bra som helst. Mycket skumt. (Annars brukar det ju vara tvärtom, att man får "förnedra" ner sig i något som är fyra nummer större än man brukar ha)

• Hestia

Lotte - Har ingen erfarenhet av butiken i fråga, men blev nyfiken på var man kan köpa toppar separat! Vilket märke var din top??

Svar på tråden Varning för HEFA Brud & Fest