• Nides

September 2007

Hej septemberbrudar!!

Tänkte vi kunde ha en tråd och diskutera!!
    Vet inte om det finns nån annan tråd för oss som gifter oss i GBG sep2007!!

• Svar på tråden September 2007
  • Tossi

Här har du en till som gifter sig i September 2007, närmare bestämt den 15.
    Utanför Skara.

• Nides

vi ska gifta oss 1 sept.
    Än så länge är det bara lokalen som är bokad. och även det är jag osäker på. Du då?

• Tossi

Vi har inte bokat något än, vi har bestämt att göra det 15 sept :) Då ska vi boka både kyrkan och festlokal.

• Saffranin

Hejsan!

Jag ska egentligen gifta mig 6 oktober är det tänkt, men det kanske är ok att vara med här ändå
    Vi har bokat festlokalen, Thorskogs slott utanför Gbg. Lite dyr egentligen, men så otroligt fin! Försökte boka kyrkan oxå, men han tyckte att jag skulle höra av mig igen i början på nästa år...
    Var ska ni vara Nides?

• Nides

Vi har bokat malins skafferi... vid nya varvet.
    Har inte bestämt mig om jag vill vigas i kyrkan eller borglig. Jag är inte kristen och min blivande är inte troende, men jag tycker att det verkar så himla mysig och vigas i kyrka.
    Har sett alldeles för många hollywood tror jag... hahaha

• Saffranin

Nides:
    Vi är inte heller troende, men när man läste vad de sa på kyrklig resp borglig vigsel så kändes det så tråkigt och kort med den borgliga. Är lite orolig att det blir alltför högtravande med psalmerna bara, men jag ska försöka hitta några bra.
    Nu har vi lyckats boka kyrkan oxå!

Har du börjat fundera på inbjudningskort? Velar fram och tillbaka om man skulle göra egna eller beställa...

Har du sett att det finns en annan sept -07 tråd oxå föresten?

Hmm, Malins skafferi... Det är jag inte hört talas om tror jag. Ingår mat, servering och sånt eller ska ni fixa det själva?

• Nides

Saffranin:
    Jag vet precis vad du menar med borglig resp. kyrklig. :-P
    Vi få se...

Inbjudningskorten ska vi eller rättare sagt jag göra själv. Min tärna ska hjälpa mig. Tänkte att det blir lite personligare prägel på det.

Nej jag har faktiskt inte sett det. Jag letade men hittade inget. Alltså sept-tråd
    Malin skafferi; man bestämmer själv vad man vill och inte vill. Man kan beställa maten där+ serveringspersonal om man så önskar. Men jag tror inte de har rättigheter. Men det är vad jag har läst på andra trådar. Ska dit nästa torsad på konsultation och bestämma lite närmare hur vi ska göra.

Nästa höst känns såååååååååå avlägset.

Hur många gäster har ni??

Kramis

• Saffranin

Den andra septembertråden är för alla i hela Sverige, kanske därför du inte sett den?

Jag är oxå mer inne på att göra egna inbjudningskort nu, men det får inte vara FÖR mkt jobb och helst inte för dyrt heller. Har du bestämt hur dina ska se ut? Vi funderar på nåt i rött-gult-orange, men är inte helt överens.

Vi har 80 på gästlistan som det är nu. Majoritet kompisar (bara två från min släkt). På Thorskogs slott ingår allt vilket känns rätt skönt!

Såg en jättefin psalm på nån tråd här:

Sv Ps 903 "Jag tror att Gud är kärleken"

1. Jag tror att Gud är kärleken
    som var och är och blir
    den kraft som föder skapelsen,
    den källa som ger liv.

2. Jag tror att Gud är kärleken
    som bor i människan,
    som lever i förälskelsen
    och drar oss till varann.

3. Jag tror att Gud är kärleken
    som ger oss hopp och mod,
    som stöder oss i vardagen
    och för oss tätt ihop.

4. Jag tror att Gud är kärleken
    till kvinna eller man,
    som ger oss mänskor tryggheten
    att leva med varann.

5. Jag tror att Gud är kärleken
    i löftet som vi ger,
    som drömmer sig mot framtiden
    och tror på det som sker.

6. Jag tror att Gud är kärleken
    som gör vår närhet sann,
    som skänker oss välsignelsen
    att vi får ha varann.

Hittar dock ingen annan som är lika bra, men denna ska vi ha!

• Nides

Hej Saffranin.

Vi ska färgtema: Vitt och grönt. Har inte kommit så mycket längre än så. Väntar på tråkiga höstkvällar för att börrja syssla med sånt!

Jätte fin psalm.

• Saffranin

Ja, ibland är det härligt med höst

Vi var ute och plockade gula löv i helgen som vi kanske ska ha i kuverten eller nåt.

• Nides

Hallå tjejer.

hur går det med planeringarna??

• Ruffselsnuffsan

Halloj Septemberbrudar

Här är en som gifter sig i norrland den 1/9 -07 och jag har en fundering som jag hoppas att ni visa göteborgstjejer kan svara på, när skcikar ni ut era inbjudningar? Själv tänker jag på att det är semestertider och sådant då korten eg ska ut + att en del kanske fortfarande har eller nära inpå vårt datum har avslutat sina semestrar. Bör vi skicka så att de kan planera in vårt bröllop i deras sommarplaner? Hur gör ni?

• Nides

Hej Ruffselsnuffsan!!

Jag har tänkt att jag ska skicka ut de redan i slutet av maj. Så har du två månader att svara på det. Tror att det blir lagom så. Vad tycker ni andra?

• Ansu

Vi ska också gifta oss 1 september 2007, i Värmland. Kyrkan och prästen är bokad men det är också allt så här långt. Tips bara vissa församlingar sätter upp vigselschema för hela året, så om ni tänkt er en visst datum kolla upp detta med församligen nu direkt så att det blir en vigselhelg. Anledningen till att de gör så är att det tydligen kan vara lite svårt att få tag på präster.

• Ansu

Vi tänker skicka ut vår inbjudningar i början på juni. Våra inbjudningskort kommer vara lite av en otraditionella sorten. Vi kommer skriva ett brev med lite anekdoter från vårt gemensamma liv. Lite roliga saker som hänt, och stora händelser, som vi delat och sedan avsluta med att vi har nöjet att säga...

Välkomna till vårt bröllop!!
    och sedan en traditionell inbjudan på det.

Vad tror ni om det, tror ni det kan vara uppskattat?

Svar på tråden September 2007