• Mitt hjärta är hemma

De fem dyraste sakerna i era budgetar?

Hej!
    Jag är lite nyfiken på vilka som är de fem yraste sakerna i era budgetar.

För oss var det:
    Cateringen
    (Ring) egentligen utanför budgeten
    Lokalen
    Fotograferingen
    Bröllopsnatten

tätt följt av hår-smink för mig och bjudalkohol.

Vad är/var det för er?

• Svar på tråden De fem dyraste sakerna i era budgetar?
  • bröllops häxan

Maten = middagen + lunch för gäster 50.000
    Kläderna = ca 9000 för han, 10000 för hon
    Ringarna = ca 6000 för tre ringar
    Resan = 25.000 två veckor Egyptien(gåva från gästenna)
    Resten är mindre summor som blir ca till sammans 15.000kr = band, transport, bröllopssvit, tack presenter, smink och hår produkter, brudbukett, förberedande ansiktsbehandlingar och vaxningar.

Tyckte vi höll våran budget riktigt bra. Har i efterhand funderat om man skulle kunna dra ner på vissa saker men vi frånstog så mycket/typ frisör och sminksös, fotograf och trycksaker) Där vi och våra vänner sitter på de kunskaperna.

• GretaG

restaurannotan för 42pers
    ringen
    solisten
    klänningen
    hans ring

• filipelin

För oss blir det:

Middagen ca 15-20000 (ca 50 p)
    Min klänning 8500
    Fotografen 6500
    Bandet 6000
    Min ring 4700

• Zozo

1) Hyra av stället (litet "slott" med övernattning, pool, kök etc för 32 i en vecka) - absolut dyrast (runt 55 000)

2) mat - sittande 5-rätters för 31 pers med hyra av stolar, bord, tallrikar, tva servitriser, kock etc (ca 15 000)

3) Vin och champagne - gick nog pa ca 15 000 det med.. men da hade vi sa mycket att champagnen räckte hela veckan, plus att vi fick hem tva lador fint vin och en lada champagne

4) Klänning, skor, bh - ca 8500 sammanlagt
    5) Kostym, skjorta, skor - ca 8000 sammanlagt

Resten var mera "budgetval" - bukett och alla dekorationsblommor gick pa sammanlagt 700, all övrig dekoration, inbjudningskort, menyer etc gick pa 2000 knappt, vara tva ringar kostade sammanlagt 4000, smink o har kostade 650, transport hade vi ingen, fotograf blev makens pappa...

• Blivande fru M.

För oss blir det:

Maten- 30.000 (60 pers)
    Resan- 30.000
    Klänning- 15.000
    Dryck. 10.000
    Festhäften- 9000 (60st9

• Jannica

Ja, den enda stora utgiften vi fick, (gifte oss 19/8) var Alkoholen, men där fick vi även massa över.

Vårat bröllop blev väldigt billigt,

Maten (kallskuret) fick jag av grann firman här på jobbet ca 32kg kallskuret av alla det slag.

Ringen är en släktring från min mans sida, så den gick på 900kr för att ta in den till min storlek, så det var inga pengar.

Fotograf hade vi en kompis som ställde upp gratis (men vi skall ge honom en present)

Serverings personal 2st, kompisars små syskon även vänner till oss som ställde upp gratis.(Dom skall även få en slant samt en present)

Brudbuketten, blomdekoration till borden mm, gjorde jag själv, handlade blommor på hötorget.

Ja som sagt vi klarade oss undan jätte billigt.

• Nonika

Våra kläder. De har kostat sammanlagt ungefär 21000:-.

• secretbride07

våran blir nog så här:

-Maten: catering, dryck, tårta, lokal ca.15000
    -Hans kläder + näbb kläder: 4000
    -klänning: 3500
    -Ring: 3200
    -Hår + bukett: 2500

• Zozo

Jag tycker det är sa härligt att se alla olika bröllop med helt olika budgetar och stil! Och precis ALLA verkar vara precis det bästa för DET brudparet!

Det vi absolut uppskattade bäst pa vart brôllop vara tt kunna fira i dagarna sju med de närmaste.
    Det jag skulle lagt ner mindre tid och pengar pa var skorna! (För det första syntes de knappt och för det andra fick jag byta i sista minuten till ett par jag redan hade eftersom jag behövde högre klack!)

• Brud 2006

Våra stora budgetposter var följande:

1. Festen (paket med lokal + mat + personal, 45 gäster) = 22 000 kr

2. Bröllopsresan (två veckor på Korsika inkl. halvpension) = 18 000 kr

3. Min vigselring = 12 000 kr

4. Fotograf = 6 500 kr

5. Min mans kläder = 5 500 kr (dubbelt så mycket som hela min utstyrsel!!)

Vårt bröllop gick på ganska precis 100 000 kr, av vilket 30 000 kr var resan (fickpengar inräknat) samt ringen 12 000 kr.

Svar på tråden De fem dyraste sakerna i era budgetar?