• filipelin

Jag har äntligen fått ett jobb!!!

Har äntligen fått ett jobb efter en tids arbetslöshet och mammaledighet blandat. Ska börja på en smörgåsbar, det enda jag oroar mig för är arbetstiderna. Börjar 04.00 och jobbar till ca 10. Är verkligen ingen morgonmänniska, men det får väl gå. Ett jobb är ett jobb. Jag är glad i alla fall

• Svar på tråden Jag har äntligen fått ett jobb!!!
  • Blivande Fru Stålhandske

"Ett jobb är ett jobb"

Jag är SÅ glad att det fortfarande finns arbetslösa som känner så i dagens Sverige! I så många trådar som man läser så får man ofta uppfattningen att arbetslösa har rätt att vara kräsna. Tack, du gjorde min dag!

• filipelin

Blivande fru Stålhandske- tack, det värmde. Tror jag vet vem du syftar på. Jag har stämplat sen jan 03, och sen har jag varit mammaledig, jobbat lite, blivit uppsagd helt, stämplat, blivit gravid igen (vem vill anställa mig då), varit mammaledig igen och börjat stämpla igen för en månad sen. Dagarna börjar ta slut, och då har den där gnagande oron; tänk om jag inte får nåt jobb eller några nya dagar, hur ska vi kunna betala räkningarna? Nu kan jag äntligen pusta ut och njuta av den månads ledighet jag har innan jag kommer börja jobba

• utvandraren

Lycka till! Jag håller med Blivande Fru Stålhandske.... allt för många är "för goda" för de arbeten som de kan få! Alla jobb är en merit!

• Fru Enamorada

grattis till jobbet och lycka till! förstår att det känns jobbigt att gå upp så tidigt men tänk vad mycket ledig tid du får resten av dagen :)

känner igen den gnagande känslan.. själv har jag bara några veckor kvar på mitt jobb (var bara tillfälligt över sommaren) så nu söker jag nytt för fullt... det är tufft!

• Pumpkin

Grattis till jobbet!

Vet precis hur det känns, jag har också varit arbetslös en tid men har precis fått ett jobb. Helt underbart!

• lynx82

Gratis till jobbet!

Om du jobbar på en smörgåsbar så kanske dom har en grym kaffe maskin, tanken på en god latte kanske kan göra det lättare att gå upp.

Lycka till med ditt nya jobb

• lynx82

Hmmm Grattis menade jag naturligvis, skäms lite

• utvandraren

Plus att du blir en djävul på smörgåsar då!
    Och tänk vad mkt roligt du kan göra på dagarna!

• Rosenhaga

Ett stort grattis till nya jobbet! Blir så glad när jag läser ditt inlägg!!

• filipelin

Hej alla snälla

utvandraren:tack

Enamorada:tack, ja det är inte fel att ha eftermiddagarna lediga, framförallt så behöver inte barnen vara på dagis hela dagarna.

Ms Nordqvist: tack, ja visst e de en skön känsla att inte fundera över pengarna längre.

lynx82:tack, men det blir bara en selecta kaffemaskin, för det är inget cafe och då får man inte ha en kaffebryggare.

• filipelin

Rosenhaga och Meekatt: tack snälla

• Lucia05

Grattis till nya jobbet!

• Ellamy

Grattis, grattis, grattis!!!! Jag fick själv jobb i våras efter 18 månaders arbetssökande (och 6 års högskolestudier), så jag VET hur det känns... Lycka till!

• filipelin

Idag var första dagen på nya jobbet
    Det känns bra!

• Cavatina

Grattis!

Hur gick det att gå upp då? Har du haft en trevlig dag?

• Fru Henax

GRATTIS TILL JOBBET! Förstår att det måste kännas underbart!

Är f.ö. riktigt impad av dig (och alla andra) som klarar av att börja så tidigt! Är väl iofs kanske en vanesak... Men nä, klockan 9 är en perfekt jobbstart för mig!

• Malmön2006

Grattis! Nu har du ju ialla fall fått in en fot och om ett tag kan du ju byta till ett jobb med bättre arbetstider. Det är ju en bra merit att ha haft såna arbetstider eller hur!? Kämpa på!

• Desperate2bewife

Grattis! Har oxå själv precis blivit fast anställd efter år som vikarie. Såå skönt!

Svar på tråden Jag har äntligen fått ett jobb!!!