• sagogrynet82

Förlovning...

Jaha nu är jag här igen, väntar fortfarande på förlovningen som aldrig kommer haha... Jag undrar när han ska fria, har trott det i flera dagar i rad nu, gjort mig extra fins osv. men ingenting! Jag är så otroligt nervös och blir det mer och mer. Det är jättespännande! Men samtidigt vill jag att han friar nu så jag får ta på mig min otroligt vackra ring... ;)

Någon mer som vet att han ska fria men inte när?

• Svar på tråden Förlovning...
  • Brud 2008

Jag har också gått runt och väntat på ett frieri... Vi pratade om förlovning, och han ville välja ut ringarna oxh fria. Sedan väntade jag hur länge som helst (ett år ungefär ;)), jag funderade hela tiden på när och hur det skulle bli, men på något sätt kändes det aldrig verkligt. Och sedan på nyårsafton så friade han, jag blev totalt chockad haha. Så jag vet vad du går igenom ;)

• bupan

;) det är skönt att veta att man inte är ensam om att gå och vänta. ibland känner jag mig nästan patetisk att detta tar upp så stor del av mitt liv. jag fastnar liksom på BT:s hemsida utan att ens ha blivit tillfrågad om giftermål än, sitter och samlar på mig olika tips osv.haha.. inte trodde jag att detta bröllopsnonsens skulle drabba mig så hårt. jag ska hålla er uppdaterade om helgen.. ihh..lycka till i helgen och håll mig uppdaterad med om hur det går för er..

• sagogrynet82

bupan tack det ska jag göra.. usch jag känner mig också ganska patetisk faktiskt... hehe.-.. jag trodde aldrig att jag skulle visa tendenser till en bridzilla... usch...

• Maggies

Egentligen borde man väl inte haka upp sig så mycket på förlovningen. Men på nåt sätt är det som att det blir mer av ett faktum i och med att man förlovar sig. Det blir mer att "vi hör ihop". Jag gillar tanken, men jag borde inte känna en sån längtan än. Allt har sin tid.

• bupan

jaha ja då var man en fästmö på riktigt!!!ihh...jag är så lycklig. har precis kommit hem ifrån en överraskningsmiddag på en jättevacker restaurang med utsikt över staden vi bor i. efter trerätters följde en promenad vid älven som går genom staden vi bor i. längst ute på en utkiksplats över vattnet gick min m2b ner på knä och frågade om jag ville gifta mig med han!!!oj oj va jag grät, och svarade såklart jaaaaa!!!!det var supersött och romantiskt då det var runt älven vi gick hand i hand dagen efter att vi blivit ihop och det var även här vi förlovade oss första gången(då vi "bara" förlovade oss)..sååå nu börjar planerandet :)
    jag är så lycklig och så tacksam över att träffat denna underbara karl..

• sagogrynet82

bupan...
    Men grattis! Vad romantiskt och mysigt det där lät. Lycka till med planeringen :) När blir det bröllop? om ett år?

Han har inte friat än.. men men det är bara och vänta, skriver också och berättar sen här.. ;)

Gratulerar och må ni älska varann livet ut.

• sagogrynet82

inget frieri än.. hrm! och jag har verkligen fått en massa hjärnspöken, har blivit så himla skraj inför förlovningen! Jag vet inte varför? Någon mer som är i samma sits? Det känns helt undebart, men riktigt skrämmande okcså. *such* och sen att man går och väntar gör ju inte saken riktigt bättre heller...

• bupan

sagogrynet:
    jag fattar känslan jag var också väldigt nervös innan och som du vet besatt av hela frieriet ;) ,men saken är den att det är värt att vänta på och hur det än görs kommer det bli underbart för när den man älskar "frågar frågan" försvinner all nervositet.. det är bara att bita ihop och längta sig bort. vi har för övrigt bestämt prel datum nu,nämligen den 25 augusti 2007 ifall kyrkan är ledig...ihh, allt är så spännande!! lycka till!!

• Katarina98

IBLAND ÄR DET INTE SÅ LÄTT FÖR EN KILLE ATT VETA HUR TJEJEN SKALL REAGERA. vi förlovade oss på en resa. två veckor innan vi åkte frågade min sambo om jag ville förlova mig. eftersom förlovning för mig betyder bröllop året därpå bad jag om en dags betänketid. jag kom fram till att det kändes rätt att förlova mig (även om han inte skulle komma att fria, jag ville ju inte presa honom till det, bara för att jag har den inställningen.) Väl på resan förlovade vi oss och ja, han hade läst mina tankar, för han friade verkligen. Så vi är inte bara förlovade som många av våra vänner. det känns kanon.

• sagogrynet82

bupan.. tack för uppmuntran, dte gäller helt enkelt att ha tålamod. =) Jag ska försöka verkligen försöka låta bli att tänka på det alltför mycket. =)

Katarina98 grattis till förlovningen... :)
    hur menar du att ni inte bara är förlovade som era vänner är?

• InaHjärtarAdam

hej!!

jag går också och väntar på frieri. vi har redan satt datum för bröllop(15:e december-07), men frieriet ska min sambo sköta helt själv. antar att det inte kommer förrän i juni som vi har "bestämt", men jag kan ju inte låta bli att hoppas att det kommer innan:)

Svar på tråden Förlovning...