• GithKat

    Gifta brudar i jönköping med omnejd

    Efter förslag startar jag nu en ny tråd för oss som numera är gifta och bor i Jönköping med omnejd. Alla är välkomna att deltaga och vi kommer även boka träffar i denna tråd. Blir lite av en fortsättning på vår gamla tråd BT-träffar för brudar i Jönköping med omnejd. Den gamla tråden lever kvar tills den självdör.... sen kör vi hårt här istället

  • Svar på tråden Gifta brudar i jönköping med omnejd
  • Meddelande borttaget
  • korall

    hellan_jkpg: har förstått att ni hade festen på Hovslätts hembygdsgård, funderar på att hyra det vi med. Nåt tips på nåt som var mindre bra eller dyl? Dukar, hyr man det själv? Annars finns porslin och glas etc har jag förstått.

    Hoppas du har tid att svara!

    Mvh
    Korall

  • hellanb

    japp vi var där.. Porslin å allt sånt var jättebra. Dukar får man fixa själv... Vi var 56 gäster. aFlera hade nog blivit trångt. I alla fall för oss som skulle ha in två bufé bord med. Förr hade man tillgång till en loge me på övre plan, men de har man inte längre. Så dansen får aven den vara på nedre plan. Vi var väldigt nöjda å hade dessutom tur me vädret så vi kunde ha öppet ut mot den vackra parken.

    Var/ när gifter ni er?
    Har ni bokat fötograf? Annars kan jag rekomendera CR Foto i Norrahammar som dessutom tar sina bilder i Hovslätts hembygdspark utan extra kostnad ... om de inte spöregnar så klart
    Vill du ha hår å sminktips så är Anna på Salong Claes super duktig å trevlig. Jag å mina två tärnor + näbb var där. Bättre start på dan kunde vi inte fått...
    Vi blev alla fyra kanonsnygga å mycket väl omhändertagna!

    Lycka till!
    Hellan

    ps. Hembyggdsgården bokas genom ordförande Leif Skörd...

  • korall

    Hellan: Vad kul du tog dig tid att svara! Vi gifter oss i februari, så tyvärr kan vi inte ha öppet ut mot parken då =) Funderar på om det blir trångt med 50 pers som bara kan röra sig inne? Annat är det ju på sommaren då man som er kan ha öppet ut också. Vart hyr man dukar och servetter? Kommer du ihåg pris? Tog ni catering eller gjorde maten själv? Vart hittade ni serveringspersonal? Kostnad? Många frågor blev det, hoppas du kan svara denna gång med!

  • Ängla

    Korall, min kompis använde Företagscatering i somras till deras bröllop. De hade buffé med folk från FC som som skötte om den, tog bort tallrikar samt satte vin på borden etc. De gör säkert "vanlig servering" med! Maten var jättegod, och jag tror de var mycket nöjda, jag ska dubellkolla. I vilket fall var det de som (då) hade bäst pris för mest kvalité typ...

    Hellan vilka använde ni?

  • hellanb

    Hej!

    Kul att kunna hjälpa till...
    vi hade grekisk buffé för de vuxna å tex.mex buffé till barnen. Vi tog maten från Kastrullhäxan bra pris god mat å rikligt tilltaget. Då de ingick frukt tårta i buffén å vi bestälde bröllops tårta från Vättersnäs konditori (kanonfin å jätte god förövrigt...) så bytte vi ut tårtan mot ostbricka.
    Dukar lånade jag på jobbet. Men mamma hade som idé att om de inte hade gått så kan man köpa fina linnedukar till mycke bra priser på second hand butiker.

    Jag fick hjälp med köksdelen av två jobbarkompisar, kanon.. de gjorde att vi, föräldrarna och övriga kunde släppa allt praktiskt å bara njuta.

    Lokalens storlek...
    Ja de beror väl på om de är många barn med eller om de ska vara sittande middag osv... I regel "springer" man väl inte runt så mycket under bröllopesfesten innan de är dax för dansen, å då röjer man ju undan bord osv. Vi fick i alla fall plats me trubadur under tårtstunden då alla bord var kvar, Sen hade vi dans till en dj med full utrustning å två 2-meters högtalare. HAn brukar nämligen spela på "uteställen" annars Fast så stora högtalare är ju lite överkurs...

    Men du kan kanske ringa och be att få komma och kolla hur lokalen känns. De är en del pelare i lokalen som kan ställa till lite i möblering/bordsplacering som kan vara bra att känna till med... Men vi löste de med att placera två på varsin kortsida av honärsbordet. HAde inte tänkt på pelarnas problem förens när vi skulle möblera å duka kvällen före!
    Har du mer undringar så svarar jag gärna på dem med

    Kram
    HEllan

  • korall

    Hellan:

    Har varit och tittat nu, verkligen jättefint där inne! Kollade upp glas o sånt och upptäckte att det inte fanns några avecglas eller champagneglas alls! Bara vin- och vattenglas =( Kunde ni hyra såna från kastrullhäxan eller använde ni plast eller hade ni inga alls?

  • Lilla Li

    Är det här alla är? Haha... Lyckades missa det totalt och förstod inte varför ingen använde den gamla tråden!

    Hur som helst - skulle vara jätteroligt att träffa er alla nån gång. Någon ny träff under planering snart?

  • korall

    Här händer det inte så mycket längre...

    Är sugen på att höra om era bröllop för att få lite tips och råd, så är det någon av er som har lust att dela med er av era erfarenheter får ni gärna komma på nästa träff på claras nu på tis 3/10 kl 18.30
    länken hittar ni ovan, skriv gärna upp er isf!

    Känner att det är många saker att ta ställning till, vore så skönt att få höra lite konkreta tips från er som gjort detta!

Svar på tråden Gifta brudar i jönköping med omnejd