• Karlstadsbrud

Något att skåla i?

Jag och sambon gifter oss ombord på en båt den 9/9. Efter vigselakten skall vi ha några små mumsbitar/snittar och något att skåla i. Problemet är att vare sig sambon eller jag gillar champagne och mousserande vin, och har följdaktligen bestämt oss för att det inte heller komemr att serveras. Vi har möjlighet att ta med oss dryck i kylväska ombord, men kan inte stå och blanda ihop någon bål eller liknande. Finns det några bra förslag på annan trevlig vätska att skåla i?

• Svar på tråden Något att skåla i?
  • Kirsto

Pommac var alltid nyårsskålen för oss när vi var barn.

• Afrodite_Aug-07

Har ni provat Azti Cinsano, det är ett mouserande som är sött o lättdrucket.
    Finns i miniflaska så ni kan köpa och provsmaka.
    Varken jag eller sambon dricker vin eller champagne, vi gillar det inte, men azti kan vi dricka. annars så cider. kolla runt på systemet, finns några lite större glasflaskor som är rätt ok.

• wella

Finns bra alkoholfria drycker på systemet som känns festliga!

• Lucia05

Man kan ju skåla i vitt eller rött vin. :)

• Kirsto

Och vitt vin och sprite/fruktsoda är jättegott (en sk dagens) och går att blanda i petflaska och ta med. Om man vill att det ska bubbla lite.

• Karlstadsbrud

Tack för tipsen. Azti är jag inte så förtjust i även om det är sötare. På ett sätt tycker jag att det skulle vara godast med Pommac eller cider, eftersom man víll ha lite "bubbel", men jag vill inte att det ska kännas "fattigt" och snålt. Är det någon som provat den cider på Systemet som är i stor flaska (typ helliter)?

• fruWiklund

Det finns mousserande jordgubbsvin på bolaget. det är i stor flaska med "champagnekork".

• Kaptenskan

Om ni tycker om öl kan jag rekommendera belgisk Geuze - som champagne, men som en öl ändå. Jättegott, prova!

Svar på tråden Något att skåla i?