Inlägg från: kentfantast |Visa alla inlägg
  • kentfantast

Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!

Nu gör jag folk förbannade.

Jag är kompis med alla mina ex. Min sambo oxå. Båda ser det som en självklarhet. Varför ska jag vara svartsjuk när han bor med mig och har friat till mig och vill gifta sig med mig? Jag har aldrig fattat det.

En gammal pojkvän är en person som jag har delat så otroligt mycket med. Han har varit min bästa vän och jag har älskat honom högt. Vore dumt att tro att min sambo inte skulle ha samma relation till sina ex. Men faktum är att vi har gjort slut med dem andra för att det inte fungerade och vi är sambos för att Vi fungerar.

Så nej, jag förstår inte hur man kan "förbjuda" sin partner att träffa sitt ex. Sen är det väl så att de inte behöver träffas varje dag, för då är inte det hälsosamt, men det är en annan fråga.

Kill me...

• kentfantast

Ja, det är väl det som är skillnaden. Vi har bjudit några av dem till bröllopet (och de kommer). Jag vill jättegärna lära känna hans ex! Tycker personligen bara att det är roligt...

• kentfantast

Swing:

Ja, det beror säkert mycket på hur situationen ser ut när man gör slut. Bara för att man inte är kär längre kan ju personen ha ett särskilt ställe i ens hjärta. Man har ju älskat den. Det finns kärlek på många olika sätt. Somlig kärlek försvinner helt, annan består men i form av nära vänskap. För mig personligen är det så att mitt ex (vi gjorde slut '99 under turbulenta förhållanden men hittar alltid tillbaks till varann) är min bästa kompis. Jag kan inte tänka mig livet utan honom.

Jag tror att det Viktigaste är att ens partner inte upplever att man fortfarande delar sitt innersta med exet - istället för med honom. Känner man som partner att man kommer i första rummet tror jag att man kan vara mer "generös" med sånna här relationer...

• kentfantast

6-train:

Tacker. Jag menar: Varför ska vi låtsas som att vi inte har haft liv innan varandra? Det är ju inte rimligt... Jag är det jag är på grund av det som har varit.

• kentfantast

Fast jag var inte kompis med mitt ex (som nu är en av mina äldsta och käraste vänner) innan. Vi blev ihop på 2 dagars bekantskap. Jag tycker inte att det gör skillnad. Relationen har ändå varit densamma.

• kentfantast

Jag har aldrig begripit det där med "att vara klar med". Att man inte har romantiska känslor behöver ju inte betyda att det inte finns en massa andra känslor. Vänskap, t ex.

• kentfantast

Det var det fånigaste jag hört!
    Om tjejer kan vara kompis med killar utan att vilja nåt kan det säkerligen vara likadant åt andra hållet med även om han inte är bög.

Tycker att det är tonårsaktigt att klippa kontakten helt och låtsas att man inte känner varandra bara för att man gjort slut. Väx upp!

• kentfantast

Och varför inte?
    Jag är 26, thank you very much. Är som sagt kompis med alla min ex. Och alla har vi nya partners. Inget hinder i det.

• kentfantast

ella kate:

Men varför ska man behöva göra det?! Man Har ju vänner!

• kentfantast

Men vaddå? Nu tänder han väl på DIG? Män är inte offer för sina impulser! Alla kan välja att agera på dem eller ej. Älskar han dig väljer han med högsta sannolikhet att inte agera på det även om situationen skulle uppstå. Eller har ni inte så mycket tillförsikt till mannen ni vill dela resten av era liv med?
    Inget kan garantera att jag aldrig kommer att tända på en annan man, men jag skulle aldrig vilja göra min egen manså illa att jag GJORDE nåt.

Underskatta inte eran egen och era mäns intelligens.

• kentfantast

Tack.
    (Jag lär få portioner för skit med det, men jag hävdar å det mest bestämda att män har hjärnan i huvet)

• kentfantast

Modestie:

Han kom med förslag men... du sa väl nej? Eller?
    Då hade ju inte din snubbe nåt att oroa sig för. Det är et jag vill komma åt! Lita på att din pojkvän hade gjort samma sak om han älskar dig. Livet blir så jobbigt annars...

Svar på tråden Pojkvännen träffade sitt ex för middag, trots att jag var ledsen och mådde dåligt av det!