Inlägg från: summergirl |Visa alla inlägg
  • summergirl

    Veliga brudar efterlyses!

    Är det bara jag som inte alls är säker på vad jag vill här? Alltså jag vet ju att jag vill gifta mig med min älskade sambo men inte var, hur osv.. Alla här verkar så säkra på sin sak och har allt planerat ända till servetterna flera år i förväg. Själv har jag stor beslutsångest och det är antagligen för att jag är så himla rädd att inte den där dagen ska bli helt perfekt. Jag velar bla mellan gifta sig hemma eller utomlands, ha "stor" fest eller bara nåt "pytte" och så ha en natt på hotell sen, vara inne eller ute,mm. Finns det fler såna velpottor här eller är det bara jag?

  • Svar på tråden Veliga brudar efterlyses!
  • summergirl

    Skönt att höra att det inte bara är jag! Problemet är att min sambo är precis lika velig.. Fast han vill nog helst att vi ska sticka utomlands och slippa allt ståhej runt omkring. Han gillar inte riktigt att stå i centrum på det viset. Å andra sidan är det nog främst hans familj som skulle misstycka om vi bara stack. De tycker att det är egoistiskt mot dem som vill vara med men inte har råd. Och vi har definitivt inte råd att bjuda med oss folk. Vi kan vara glada om vi kommer iväg själva.
    Samtidigt tycker jag att kyrkoceremonin är så väldigt vacker,speciellt med solosång och sånt.(rysning).Och jag vill vara prinsessa för en dag! Och jag vill ha en smaskig bröllopstårta och skåla i champagne (mousserande vin). Så hur ska man då få till detta? Kan tillägga att budgeten är ganska begränsad oxå så man har ju den att tänka på oxå.

  • summergirl

    Något som jag skulle kunna tänka mig är att vi gifter oss i kyrkan och sen skålar i champagne och sen bara har de närmaste(blir dock 30 st) på antingen enkel buffe eller bara bröllopstårta. Och sen kunde vi sticka iväg och ha bröllopsnatt på hotell.Men det känns lite som man snuvar gästerna lite på konfekten så att säga. Och ska man ändå ha 30 st kan man kanske lika gärna bjuda 15 kompisar oxå.. Och man ska ju ändå pynta och så och då kan man ju lika gärna ha dans oxå..Puh! Hur vet man? Hade det gått att gifta sig på en strand igrekland hade vi nog valt det. Men det går inte såklart!

Svar på tråden Veliga brudar efterlyses!