• JeckaH

gravsymptom?

Jag och min man försöker att bli tre och tajmade in ägglossningen perfekt med hjälp av ägglossningstest denna gången. Nu har jag 5 dagar kvar till beräknad mens och har ömma bröst och har dessutom varit något illamående idag.

Men nu kommer det konstiga. Över en natt (eller två) har mitt hår blivit jättelockigt! (Jag skojar inte) Hade lite lite fall på håret innan, men nu e d verkligen LOCKIGT! Mina kollegor undrar om jag har permanentat mig :). Kan detta också vara ett gravsymptom?

• Svar på tråden gravsymptom?
  • Lena+Mattias=sant

Annan hårkvalite kan vara graviditetssymptom.

• Cavatina

Men.... Kan graviditeten påverka hår som redan vuxit ut, alltså hår som bildats innan befruktningsögonblicket? Jag vet inte hur det funkar det där (inga barn), och säger inte att det inte går utan undrar bara...

• Lena+Mattias=sant

Det borde inte direkt påverka det utväxta håret eftersom det är dött. Möjligtvis genom utsöndring av olika ämnen motsvarande olika hårbehandlingsmedel.

• _koko_

Jag har faktiskt hört talas om folk som blivit lockiga över en natt, men tror inte att det har haft något samband med graviditet då. Fast samtidigt förändras ju håret ofta när man får barn tydligen, så varför inte!! Skriv mer i vår tråd vettja! :)

www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1792110-60.html

• Lilit

Jag blev lockig... men dock inte så tidigt. jättelockig blev jag från att ha haft spikrakt hår. Blev oxå mörkare och fick mycket tjockare hår.

• JeckaH

Jag var inte gravid, fick mensen igår. Så mina lockar beror väl på något annat :).

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden gravsymptom?