• f.d. Svart brud

Möhippor och svensexor!

Hej!

Vill läsa om era möhippor och svensexor. Kul med nya uppslag och att höra om vad ni tyckte var bra/dåligt!

• Svar på tråden Möhippor och svensexor!
  • Lilltrolle

Jag tyckte min möhippa var superb!! Ingenting med den var dålig (förutom att jag aldrig ville att dagen skulle ta slut då) Jag gillade hur de "kidnappade" mig, aktiviteter, utklädningen var lagom, bra med dricka - mycket mineralvatten fanns med. De hade frukt med sig under dagen till alla så ingen fick för lågt blodsocker och så stressade vi inte runt - det var skönt.

www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m1816991.html

• Lizzie79

Min möhippa var verkligen kanon! (För det första: en bra sak att tänka på är att kanske ta det lite lugnt med alkoholen under dagen, så att man håller sig pigg och glad ända fram till kvällen!)

När de kidnappade mig så skålade vi först i champagne. Jag fick på mig gräsliga 70-talskläder, (fast det var rätt kul, det fanns en bakgrund till detta som jag inte hinner gå in på här) och sedan åkte vi in till stan. Jag fick göra uppdrag som att skriva en kort dikt tillägnad min blivande man (senare fick jag läsa upp den offentligt...), fråga folk om kärleksråd, osv.

Sedan åt vi lunch (picknick i gräset med baguetter, vin, frukt och kaka). Jag fick sedan en plastflaska med något drinkaktigt i, som jag kunde "stärka nerverna" med, och så skrämde de upp mig lite med olika antydningar om vad som skulle kunna tänkas hända nu... (Denna drinkblandning var dock ganska "snäll". Tänk på att inte blanda för starka drinkar till bruden! Hellre fler och svaga!)

Nerverna behövde dock stärkas, för jag fick sedan spela in "Girls just want to have fun" i en studio. När jag säger att jag sjunger dåligt så är jag inte blygsam. (Studiokillen kallade mig Sveriges kvinnliga svar på Håkan Hellström... ) MEN, detta kan jag VARMT rekommendera!!! Det var vansinnigt roligt, alla tjejerna var med och körade på refrängen, och han fick nästan slänga ut oss till sist... Jag kommer verkligen aldrig att glömma detta, + att jag fick en skiva som minne för livet... (har dock inte fått skivan än, misstänker starkt att den kommer att spelas på bröllopet, särskilt som min blivande också fick sjunga in en låt på sin svensexa!)

Sedan gick vi hem till en av tjejerna som bor centralt och åt middag. Där fick jag också på mig en jättesöt röd klänning med ett par bilder med text (klippt från tidningar) faslimmade på (bl a en bild på mig & tjejerna i gymnasiet och texten "farväl till skandalerna"... ). Det var även godis fastsytt på klänningen som jag sålde under kvällen. Jag fick också en blåglittrig "after dark"-sminkning (och då menar jag inte diskret), samt en stor glittrig tiara och högklackat! Sedan var jag fit for fight, och vi gick ut och hade en kanonrolig kväll på stan!

Jag rekommenderar: inte för mycket alkohol på dagen, göra något kul som man aldrig gjort förut eller som man får ett roligt minne av (kanske också få något på bröllopet som minne av det man gjorde...det kan ju ex. vara ett litet fotoalbum) samt något läckert att ha på sig på kvällen!

Oj, det här blev ju eeeeeeevighetslångt, sorry..! Men, LYCKA TILL!!!

Svar på tråden Möhippor och svensexor!