Middagsbudget & kuvertpriser?
Jag är lite nyfiken på vad ni andra brudpar har för budget för enbart middagen.
Hur mycket kostar den per person och vad ingår i det priset? Kan vara kul att veta var i landet som festen hålls också.
Jag är lite nyfiken på vad ni andra brudpar har för budget för enbart middagen.
Hur mycket kostar den per person och vad ingår i det priset? Kan vara kul att veta var i landet som festen hålls också.
Vårt offererade pris ligger förresten på 895kr/kuvert då ingår
* mousserande välkomstdrink
* 3rätters middag
* vin 1+2+1 glas
* kaffe & tårta
Mycket enkel festdukning (ej brudbåge och dyl).
Detta är i en av Sveriges minsta städer.
Ca 30 gäster, 1000 kr/kuvert
ingår:
*brudskål
*3-rätters med vin
*kaffe + avec
*tårta
vår budget ligger på runt 500 för välkomstdrink, trerätters (buffé till varmrätt), tårta, avec, vickning i form av öl och tilltugg.
Maten från catering, drickan från Systemet, avecen från taxfree, öltilltugget från ICA.
Vi siktar på 80 gäster och tillställning går av stapeln i en stad med 30 000 invånare.
540 kr/kuvert
då ingår
2 rätters middag
2 glas vin
kaffe
bröllopstårta
+
lokal, servering, bordsdekorationer och musikanläggning
Känns som ett hyfsat pris för ett ställe i centrala Göteborg
Glömde skriva att vårt pris avser Stockholm.
205:-/ näsan
vår går på 490/person
då ingår välkomst drink + tilltugg
tre rätters
nattmat
tårta
all dricka till hela festen
personal
hyra
och underhållning
städning
Om vi nu bokar den vi vill ha så blir det ett pris på 375kr/ person.
Känns lite tidigt att boka bara. vet inte hur tidigt man kan vara ute för att boka.
Vi kommer att vara på en vanlig restaurang och har fått priset av dom för en 20 rätters med välkomstdrink, två glas vin el öl till maten samt kaffe och efterrätt.
Snart_FruL
Var i Goteborg ska ni ha er fest? Jag och min blivande bor i London men ska gifta oss i Goteborg och att palnera det hela pa distans ar minst sagt ett helt foretag. Din offert ser ju jattebra ut!
Wasahofs festvåning. Ligger på Viktoriagatan. Vi har inte varit i kontakt med dem ännu, men det är det priset som ligger på deras hemsida. www.wasahof.com under bröllopsmeny. Jag har varit i festvåningen tidigare, då Mensas årsmöte förra året hade sin avslutningsmiddag där och sen dess har jag sagt att jag vill ha vår bröllopsmiddag där.
Vårt pris är 485:-/kuvert
Detta ingår:
Välkommstdrink mousserande vin med snittar
förrätt med öl/vin, 3 cl snaps
varmrätt med 2 glas vin el öl
bröllopstårta med kaffe och 3 cl avec
Bordsdukning/personal till mat och bar/blommor i valfri färg på borden samt städning/tillgång till musikanläggning men vi har valt DJ.
Detta är i Uppsala
Vi kommer med största sannolikhet ha festen pa Sjömagasinet. När vi var och pratade med dem fick vi ett antal offertförslag varav det minsta var pa 400:- för en tre-rätters middag. Eftersom vi inte vill ha tårtan som efterrätt kommer det priset att bli lite mindre. men detta är utan vin till maten.
Vi blev oerhört väl mottagna av Sjömagasinet. Vi kom dit utan att ha ringt före och innan öppningsdags men de tog emot oss, gav bra info, bjöd på kaffe och kaka och var bara super. Så det känns bra att ha festen hos dem.
Vi betalar:
335 kr för medelhavsbuffé med:
Spansk kall gazpachosoppa
Två sorters tapas
Italiensk mozarellarulle
Siciliansk pastasallad
Fransk potatisgratäng
Provençalsk lammstek med grillad paprika
Grekisk sallad med tzatziki
Vitlöksgratinerade musslor
Ostbricka med tre sorters ost
Bröd, grissini och kex
Vaniljpannacotta med marinerade apelsinfiléer
Sedan betalar vi 40 kr extra för att ha förrätten framdukad och 40 kr för servering av tårta och kaffe. Vi vill ha ett litet tilltugg till brudskålen och det blir 15 kr per person. Då landar vi på 430 kr per kuvert. Till det kommer 6000 kr för hyra av lokalen. Vi är drygt 60 personer så då blir det 530 kr per person. Däri ingår personal hela kvällen, servering av vin m.m. vid borden, att de sköter baren efteråt, städar, stänger osv.
Vi köper alkoholen i Tyskland och all dricka (även icke-alkohol) landar på max 70 kr per person. Då har vi 40 som dricker alkohol och 20 som inte gör det. Vi räknar med brudskål, en halv flaska vin till maten, avec till kaffet och i snitt tre öl/glas vin/drinkar per person till bar och dans.
Så inalles 600 kr per person i snitt. Detta är i Göteborg.
Okej, vi kör lite krångligt då :)
Vi kommer ha middag med val av huvudrätt mellan kött och fisk. För, huvud och efterätt kostar 150/180. Dryck tillkommer, välkomstskål tillkommer, tilltugg till kommer (bra om de får ngt i sig så att de inte förgås av hunger)
Vi räknar med att det kommer kosta 250 kr/ person (räknat på att alla äter fisken, inte så troligt dock :)) med välkomst, tilltugg, middag (180), 3 glas vin plus avec.
Tårtan och bar osv ligger inte med i det priset eftersom vi kommer ha fler många fler gäster under festen.
Detta gäller i Skaraborg.