• Lilla Li

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet?

    CmD: Nej jag är sjuk... Både igår och idag. Matförgiftning verkar det som. :(

  • Lilla Li

    Nu har jag provat brudklänningar på Kristinas! Guuud vad kul! Hittade en som jag fastnade för direkt. Sitter helt perfekt på mig. Åååhh jag vill ha! :D Jag funderar på att köpa den redan nu. Är det för tidigt? Men köper jag den nu så är det ju bara jag som haft den, vilket ju är bra. Då är den ju inte sliten när jag får den. Woohoo!

    Kristofer tycker att vi kan åka till Göteborg och kolla på klänningar också. Vi är båda lite besvikna över utbudet på Kristinas, de hade bara 2-3 stycken som var så som jag vill...

  • Lilla Li

    korall:

    :D Känner igen det där! Det finns ju så många alternativ som är bra! Man måste få ändra sig lite... ;)

    Jo jag kommer nog jämföra allt med den klänningen. Nu har jag ju fastnat för den. Det där med magkänslan som du pratade om - det måste jag ju följa! Synd bara att Kristofer fastnade för en annan... :) Men det är MIN klänning!

    Vi var på Ester Kök & Bar igår också. HUUUUR härligt som helst! Helt klockrent! De har en "balkong" som löper runt halva huset på övervåningen där vi skulle kunna ha fördrinken och första mottagningen om det är bra väder. Sedan åker vi ner i restaurangen och där är stort och rymligt och väldigt stilrent - som vi vill ha det. Ägaren kände igen Kristofer från förr också. "Ni ska få ett BRA pris!" sa han. :D Åh vad härligt om vi kunde vara där! :D

    Usch jag är alldeles för ivrig nu känner jag. Gick upp 8 för att tvätta och nu låg jag bara och tänkte på bröllop och klänning och hår och Esters... Lika bra att sätta sig här tänkte jag! ;)

  • Lilla Li

    Ja just det - den frågan glömde jag ju svara på! Sorry. Det fanns en stång med reaklänningar på. Skulle tippa att det var ca 10 klänningar totalt på rea. Tyckte dock inte någon av dem var särskilt fin. Är i allmänhet besviken på Kristinas - de flesta klänningarna såg gammalmodiga och slitna ut. :(

  • Lilla Li

    Nu måste jag ju berätta då va! :D Det här är så kul så jag dööör...

    Kristofer skulle hämta mig igår efter vår träff. korall stod kvar med mig en stund men han dröjde så hon åkte hem. Här är vad som hände: :D

    Vi har vår parkeringsplats inne på gården. Det gör att folk ibland ställer sina bilar i vägen ute på gatan, eller t.o.m. inne bakom vår bil, så att vi inte kommer ut. Detta hände igår.

    Kristofer börjar tuta, inget händer. Så han går in i huset igen och ringer på där han ser att det är tänt, för att försöka hitta den här människan.

    Ringer först på hus en ung kille. Förklarar läget. "Men du! Man kan kolla upp registreringsnumret på nätet och se vem som äger bilen!" Sagt och gjort - Kristofer följer med in i killens lägenhet. Han lyckas hitta ägaren på Eniro eftersom hon hade ett sånt ovanligt efternamn. Ringer till hennes mobiltelefon. "Nej, jag är i Kina!" säger hon. "Men det kanske är min man som har ställt sig där." "Känner han någon på Mellangatan då?" frågar Kristofer och börjar misstänka otrohet... Kvinnan lovar att ringa till sin man och kolla, så hon och Kristofer säger hejdå.

    Kristofer vänder sig till den unga killen och säger "Tänk om han är otrogen!". Den unga killen blir eld och lågor, han tycker det är så spännande! "Ja tänk om det är så!"

    Kristofer ringer sedan på hos en medelålders man, för att se om det kanske är där bilägaren är. "Men hej! Kom in! Jag håller på och renoverar - du måste titta!" Kristofer, snäll som han är, går in och tittar. Pratar lite med mannen, lyckas på en relativt kort stund få veta att han jobbat på Volvo, fått en fallskärm på fyra år och funderar på att flytta till medelhavet...

    Den unga killen kommer och ringer på och säger att en ung tjej har flyttat på bilen nu. Kvinnan i Kina hade antagligen ringt runt och lyckats hitta någon släkting som lånat bilen.

    Så Kristofer kan äääntligen gå ut och köra och hämta mig!

    HAHAHA! :D Jag höll på att skratta ihjäl mig när han berättade! Ett sånt äventyr! ;)

  • Lilla Li

    korall: Kanske skulle åka och prova på MaNi också med andra ord. Har ju redan hittat "min" klänning tror jag - men för Kristofers skull! ;)

    Bestämde vi förresten att vi skulle på after work den 3:e? Kan inte någon (inte jag!) skriva upp en tid och en lista här så får vi andra rätta oss efter den? Lättast så... ;)

  • Lilla Li

    CmD: Jag håller med dig.

    Sitter du också på jobbet och surfar bröllop mellan varven? ;)

  • Lilla Li

    en dag i juni:
    Nej han hade förhoppningsvis inte varit otrogen! :)

    Ooohh den var jättefin! Billigt med 5500 tyckte jag också. Den jag kollat på på Kristinas kostar runt det också. Har du provat den? Var? Har du bestämt dig för den nu?

  • Lilla Li

    en dag i juni: Spontant känns det ju som att det senare alternativet är bättre - då är du garderad om det nu är så att du inte går ner så mycket i vikt som du hoppas.

  • Lilla Li

    CmD: Jag fick det! FAST med 2500 mindre i lön... Så jag har inte tackat ja än. Ska ringa idag och säga att ja tack jag vill gärna ha jobbet, men då vill jag löneförhandla först. Kristofer pratade med en tjej på hans jobb som tidigare haft just den här tjänsten. Utan att veta vad jag hade begärt så sa hon exakt samma summa - att det borde vara rimligt. Men de erbjuder mig 2500 mindre... Det är ju rent förolämpande! Är lite sur faktiskt... Hoppas det ordnar sig. Det värsta som kan hända är väl att jag får lägre lön än vad jag hoppats på. Men jag fick jobbet! :D

  • Lilla Li

    CmD, jasså är det så? Hur vet man när den kommer gå ut?

  • Lilla Li

    Aha... Det har jag aldrig fattat. :)

    Hur blir det nu med after work på fredag då? Något ställe? Vilken tid? Ska vi gå själva eller med respektive?

  • Lilla Li

    Jag måste bara säga att HERREGUUUD vad jag längtar efter bröllopet just nu! Kommer bli så kul!!! :D Vacker klänning, vackra underkläder, vackra skor, vacker i håret, vackert smink... Och så att bli gift då, men det är ju en bisak. ;) Nämen faktiskt... Allvarligt talat - är det inte jätteroligt?! :D

  • Lilla Li

    Är det ingen som har ett förslag på vart vi kan träffas på fredag? Vilka är ens intresserade av att komma? Ska vi komma själva eller ta med respektive? Bestämmer vi inget nu så kommer det ju inte bli nåt...

  • Lilla Li

    Okej men då hoppar vi över fredag denna gången då.

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet?