• c/p

Förrätt till barn

Vi har bestämt oss för räk coktail på brölloppet som förrätt. Men vi är mycket barn och det är inget alternativ att inte ha barn. Men nu kommer frågan vad ska man ge barnen vill inte betala för 20 st förrätter som knappt blir rörda. Snälla Hjälp mej kom med förslag!!!!!! tack

• Svar på tråden Förrätt till barn
  • 060907

Vi tänkte servera plättar till barnen.
    Brukar alla barn tycka om och det kan läggas upp lite snyggt också..

Var faktiskt kvinnan på vår festvåning som kom med förslaget..tyckte det var jättebra! =)

• tindra star

En vanlig sallad med lite roligt skurna gurkor och tomater kan vara ett bra alternativ.

Eller någon typ av pastasallad (gjord på figurpasta) med barnvänliga smaker.

Annars kan man ha ett helt eget buffébord åt barnen men om ni inte skall ha buffé (vilket jag ju inte tror att ni skall ha då ni skall ha räk coktail som förrätt) så kanske inte det är något alternativ.

• Ninno - 79

Är barnen väldigt unga då? Eller varför tror du att barnen inte äter räkor? Om det är de öriga ingredienserna i cocktailen då är orolig över? Iåfall kanske det är ett sätt att servera barnen rena räkor i likadana upplägg som alla andra?
    tror det uppskattas att barnen får "likadan" mat som de vuxna...

• c/p

Det kanske skulle uppskattas att vi ger samma till alla även barn. Men vi vill ha ett enkelt och billigt bröllop vill därför inte betala för nått som vi vet att dom inte äter och i detta fall är det allt som finns i en räkcoktail.

Tackar för förslaget om plättar det var bra...tack C/p

• tahimahal

C/p
    Är du säker på att dom inte äter räkor då? De flesta ungar (inklusive mina!) är tokiga i räkor

• c/p

Hej tahimahal. URSÄÄKTA mig men tro du inte att jag känner mina gäster... Svar på din fråga JAAAA jag är väldigt säker på att 16 av dom 17 barn som kommer inte gillar RÄKOR.....c/p

• svarta

På mamma och pappas 50-årsskiva fick barnen en liten skål med dipp och grönsaksstavar på en tallrik. Det var uppskattat och enkelt.

• fiafiber

vi serverade barnens varmrätt när vi fick förrätt, detta för att alla barn var små o intresset försvann snabbt, vi hade printat ut fyll-i-figurer o hade kritor på bordet så att de skulle sitta en stund, men sen försvann de med barnvakterna som satt med dem till lekrummet. Här hade vi filmer, papper, kritor o annat skoj, samt madrasser så de kunde somna när de tröttnade.
    Detta var skönt för oss föräldrar så vi kunde slappna av o ha skoj!

• Blivande Fru!Nu Fru!!

Ingen förätt till barnen utan servera varmrätten på en gång till dem samtidigt.
    De har inte rast och ro att sitta stilla så länge som krävs, låt dem äta och sedan leka av sig en stund för att återkomma vid efterätten.

• okt2006

Ett annat förslag som jag kommit med i en annan tråd är att göra små spett av tandpetare, med barnvänliga grejer på. Typ ostkuber och vindruvor, köttbullar och coctailtomater, korvbitar och gurkkuber osv.

Svar på tråden Förrätt till barn