• Jema

Chokladaffär

Hej!

Är det någon som kan tipsa mig om en chokladaffär som säljer lite finare choklad i Malmö?
    Helst då inte enbart i kartong, utan styckevis och med en hel del att välja mellan vad det gäller smaker, former osv.

Tack på förhand!
    Jema

• Svar på tråden Chokladaffär
  • Stina 3/5

Det finns en på Skomakargatan ungefär precis mittemot Folk å Rock.

De säljer chocklad i lösvikt på godisaffären på Hansa.

Tror också det finns en chocklad affär på Mariedalsvägen, det är på det hållet någonstans.

Kolla med de på Skomakargatan, de säljer endast exklusiv chocklad.

• Jema

Stina, tack för tipsen. Ska kolla upp dom nästa gång jag är inne i Malmö.

Jema

• Rättan

Hej Jema!
    Jo, det stämmer det som Stina säger!
    Den på Skomakargatan heter Godiva, och säljer egen Godivachoklad, som tillverkas i Belgien (eller Holland?). Supergod!

Den andra affären, på Mariedalsvägen (korsningen Mariedalsvägen - John Ericssons väg) heter les Trois Roses. De skall under hösten också öppna en affär vid Davidshall. De gör chokladen i butiken, men har ett lite mindre varierat urval än Godiva. De är dock också supergoda! :)

Vad gäller de som har "halvfin" choklad, d.v.s. säljer i lösvikt, men de "vanligare" sorterna, finns det som Stina säger en affär på Hansa, en mittemot Royal (bion), Ahlegrens konfektyr, samt en som ligger på Kalendegatan. De är de jag kan komma på just nu!

Hälsningar
    Chokladmonstret Rättan

• bullen

Teaffären på skomakaregatan har även de fina chokladpraliner. Affären heter five o´clock.

• Jema

Hej igen!

Jag var inne i Malmö igår, för att leta efter chokladbutikerna
    Men jag hittade tyvärr inte den som ska ligga rätt emot Folk å Rock, Godiva?
    Men däremot så hittade jag teaffären.

Är det någon som vill beskriva lite närmare var den ligger, alltså lite mer ingående?
    För jag såg den alltså inte, är nog helt "blind" *Hihihi*

Tack på förhand!
    Jema

• Rättan

Hej Jema!
    Det är en ganska liten affär, så den är nog (tyvärr!) lätt att missa! Minns jag inte helt fel så ligger den mellan Hamrelius bokhandel och Ostaffären! Skylten är nog svart med guldtext, och de har bara ett skyltfönster!

Men om du går på andra sidan av gatan från teaffären sett (den sida som börjar med Pressbyrån), och följer den, så skall du hitta!

Lycka till!!!

• Jema

Hejsan!

Tack för beskrivningen Rättan, nu ska jag nog hitta den.
    Och som det heter; -Den som söker, ska finna

Jema

• Meddelande borttaget
  • Rättan

Håller med Cookie Dough, de godaste kommer från les Trois Roses. De vet verkligen mycket om choklad!
    Men den tjejen jag träffat på Godiva var supertrevlig och verkade älska choklad hon också! :)

• bullen

Det finns en chokladaffär i Lund också som jag tror heter Hovby no 9 som ska ha väldigt fin choklad. Jag tror att den är i stil med Le Trois Roses (åtminstone prismässigt).

• Anonym

Hmmm... Dags för rättelse!!
    Trois Roses gör absolut INGEN choklad själva, de är precis lika masstillverkade som Godiva, om det nu gör någon skillnad, huvudsaken att chokladen är god.

Den största skillnaden är nog ändå att Godiva har mycket längre erfarenhet, är kunniga och fram för allt säger sig inte göra saker som de i verkligheten inte alls gör.

Dessutom är tårtorna på Trois Roses från Martin Olsson och inget annat, jag vet för jag har jobbat på MO och känner direkt igen tårtorna...

Svar på tråden Chokladaffär