• S-T

Rastaflätor?

Okej, nu har jag löst det där med örhängen och brasiliansk vaxning..

Finns det någon i Kristianstad som gör rastaflätor? Isf, ungefär vad kostar det?

Tänkte lägga i rastaflätor till min födelsedag (i oktober)...

(bryter jag mot någon regel när jag frågar så mycket sånt här?)

• Svar på tråden Rastaflätor?
  • Marie (Inte min tur än)

Studio Capelli tror jag gör rastaflätor.

• solrosblad

Hoppas du blir nöjd med dina flätor sen. Jag gjorde rastaflätor två veckor innan mitt bröllop och det blev jättefint. Jag hade enkel uppsättning med en ros i håret.

• S-T

Tackar!

Jag ska gå och höra med dem. Kanske Diva också gör? Hmm... får kolla runt.

Antingen blir de neonlila eller knallröda... eller så fegar jag ur och gör kopparfärgade. Fast jag känner verkligen för riktigt jäkla röda, i ett par olika nyanser. Som signalrött, klarrött, mandarin och blodrött. Det skulle troligen vara snyggt på mig...

Ah. Jag svamlar...

• LKU

solrosblad

Jag har alltid undrat hur man sköter om sitt hår när man gjort rastaflätor. Hur tvättar man det till exempel? Måste man ha ett speciellt schampo? Undrar också om det var som du trodde att ha flätorna, för resp nackdelar? Förlåt bombning av frågor, men har själv funderingar på att göra flätor nämligen, men är osäker på om jag skulle trivas med det. Det ser ju så himla fint och coolt ut på andra!
    Hm, vi får se om jag vågar

• solrosblad

Jag hade oxå massa frågor som snälla tjejer här på BT besvarade åt mig

Jo, flätningen tar tid, lång tid.... De första två dagarna var det stelt och stramade som attan i skallen, man kände varenda fäste efter flätorna. Men det mjuknade snart.
    Jag tvättar håret var fjärde, femte dag ungefär. Det går åt en del shampo och balsam. Helst ska man ha inte tvätta ur balsamet utan det ska sitta kvar tills du tvättar håret nästa gång. Man behöver oxå smörja in hårbotten med ngn fet kräm, eller barnolja för man kan bli rätt torr i hårbotten. Jag har inga problem med det iofs.
    Nackdelar...kommer inte på ngr, jag stormtrivs i mitt hår Fördelar...man har en klar frisyr redan på morgonen, minimalt med fix, en tofs eller halvuppsättning sen är det klart

Jo, en nackdel...tar du för långt och har för mycket öppna toppar så blir det ganska tungt att sätta upp hela håret, dessutom blir det varmt oxå. Jag har 5-6 cm öppna toppar och längden är är till slutet på skulderbladen, längre blir för mycket, jag ärganska smal så det ser lite konstigt ut då. Jag har i normala fall kort hår, som nu ska få växa ut. Och fler flätningar kommer det att bli. Jag har haft flätor i 6 veckor och de är jättefina fortfarande.

• LKU

solrosblad

Tack snälla du för att du berättade så mycket och gav mig svar på mina frågor!! Härligt att du trivs i dina flätor!! Kram

• solrosblad

Åh det var så lite så
    Hoppas att du blir nöjd med flätorna.

Svar på tråden Rastaflätor?