Jag hade oxå massa frågor som snälla tjejer här på BT besvarade åt mig
Jo, flätningen tar tid, lång tid.... De första två dagarna var det stelt och stramade som attan i skallen, man kände varenda fäste efter flätorna. Men det mjuknade snart.
Jag tvättar håret var fjärde, femte dag ungefär. Det går åt en del shampo och balsam. Helst ska man ha inte tvätta ur balsamet utan det ska sitta kvar tills du tvättar håret nästa gång. Man behöver oxå smörja in hårbotten med ngn fet kräm, eller barnolja för man kan bli rätt torr i hårbotten. Jag har inga problem med det iofs.
Nackdelar...kommer inte på ngr, jag stormtrivs i mitt hår
Fördelar...man har en klar frisyr redan på morgonen, minimalt med fix, en tofs eller halvuppsättning sen är det klart
Jo, en nackdel...tar du för långt och har för mycket öppna toppar så blir det ganska tungt att sätta upp hela håret, dessutom blir det varmt oxå. Jag har 5-6 cm öppna toppar och längden är är till slutet på skulderbladen, längre blir för mycket, jag ärganska smal så det ser lite konstigt ut då. Jag har i normala fall kort hår, som nu ska få växa ut. Och fler flätningar kommer det att bli. Jag har haft flätor i 6 veckor och de är jättefina fortfarande.