• Lippi

Mord på herrgård...?

Jag undrar om det finns någon här som känner till något ställe (hotell) i skåne eller angränsande län, som har "mord på herrgårds tema".

Ni vet där det spelas upp en pjäs om ett mord som man sen får vara med och lösa.

Någon som kan länka till någon bra sida?

• Svar på tråden Mord på herrgård...?
  • Lippi

Ser ut att vara en bra grej. Men jag är mer ute efter ett särskilt ställe. Jag vet bara att de har det temat och att det inte tar allt för lång tid att köra dit från Malmö.

Det var en gammal arbetskamrat som tipsade. Men henne går det ej att få tag i.

• WimZy

Det är jättekul!
    Gav M2B det när han fyllde 30 förra året och då passade han på att fria utan att jag hade en aning om det! Vi var på Häringe Slott utanför Stockholm. :)

• Wiol79

Finns dessa roliga teman bara i GÖteborg? Jag tittade på länken och kan bara se att de arrangerar mord i Gbg... Vill gärna hålla mig runt Stockholms området då jag själv bor i VÄsterås.

Någon som kan tipsa om nåt bra?

Tacksam för svar

• Lippi

Hallå där.... Nu tjuvar du min tråd!

Jag har fortfarande inte fått tips om något ställe i skåne eller här omkring.

• Hjälp!

Hej.

Det ska finnas på ett slott i landskrona, tror det heter citadellet.
    De har i alla fall ngt liknande.

MVH

• Hjälp!

de har en aktivitet som heter deckargåtan. Den verkar vara rätt för dig. Men även de andra aktiviteterna verkar mysiga. Be citadellets personal om hjälp för just ert sällskap. Fråga vilket som passar bäst för ert antal gäster.

• Lippi

Detta börjar likna något.

Tack! Det ser bra ut.

Fast jag tror inte det var det slottet jag menade. Det verkar finnas flera.

Wiol79

Nu kan du få låna tråden en stund!

=)

• Wiol79

FÖRLÅT MIG LIPPI!!!! Det var inte meningen att sno din tråd, men jag blev så otroligt exalterad när jag läste att det gick att göra nåt liknande! Älskar allt som har med mysterium, spöken och skräck att göra...

Men tack för lånet av tråden, jag tar över härifrån

Sorry än en gång

• Hjälp!

wiol79:

Du hittar denna typen av aktivitet i stockholmsområdet också. Sök på nätet efter "Mord och Mysterier" så hittar du garanterat skådisgäng som håller i detta i stockholm.

• Hjälp!

Lippi

Det finns flera slott i skåne, men inget som har liknande aktiviteter. Det garanterar jag. Arbetar dagligen med detta så jag vet.
    Det flesta skånska slott går inte att besöka. Det kan vara att de är privatägda, eller uthyrda. De som är öppna för allmänheten har ibland guidade turer, men inga aktiviteter. Det kan man i så fall fixa själv. Malmöhus slott har en sal som hyrs ut av restaurang Wega. De tar en hyra för lokalen, sedan står de för maten också.
    Man kan använda borggården till aktiviteter under förutsättning att man inte åverkar den skada. Men det billigaste för dig blir nog att åka till Landskrona slott.

Lycka till!

• Lippi

Har något i bakhuvudet om att det skall finnas i Höör eller Hörbyområdet...

Svar på tråden Mord på herrgård...?