• Kickit

Förresten, resa till Paris?

Jag vill jättegärna ha tips på ett mysigt, någorlunda billigt hotell, gärna med frukost, samt några restauranger värda ett besök över en weekend, samt vad man bara inte får missa. Vet att en weekend är lite väl kort för att hinna särskilt mycket, Louvren tar vi nog en annan gång :) men jättegärna tips på små bistron in emellan på smågator!!

Tack på förhand.

• Svar på tråden Förresten, resa till Paris?
  • Maja_Gräddnos

Undrar också.. Fast jag vill ha tips om fina hotell som inte behöver vara superbilliga

• Kickit

Då frågar vi efter alla slags hotell helt enkelt. Kom igen nu folk!! Någon måste ha tips, pinfärska och brinnande heta!! :D

*puffelipuff*

• Zozo

Clos medicis är fint 3* och hyfsat i pris, ligger jättefint

Sofitel Dokhans är 4* och suveränt mysigt

• Kickit

Wow, vilka fina hotel zozo :) gud... men jag pluggar, det kommer vi aldrig ha råd med :( önskar man vore gift med en miljonär så man kunde boka sviten vart man än reste. Jädrans banan! Mera då?

• aase

Testa www.lastminute.se. Jag bokar ofta hotell genom den sidan och jag brukar alltid vara supernöjd. Åkte exempelvis till London i maj och då betalade jag 3100/person för flyg med SAS och fyra nätter på ett 4* hotell...Men det gäller att vara ute i tid!

• anne på grönkulla

Jag vet inte vad det har för utbud i just Paris men jag har allmänt goda erfarenheter av att boka via hotellbokningssajten otel.com - kanske kan det ge lite tips? Brukar finnas i olika prisklasser, man söker på stad och datum och får upp ett urval. Kolla att ni får "rätt" valuta bara annars får man söka om.

• Zozo

Ja, jag jobbar alltsa i turismbranschen i Paris.; sa kolla upp lite hotell och hojta sen sa kan jag säga vad jag tycker om hotellen..
    Hur mycket hade du tänkt lägga per natt och vilken period ska det vara? Det skiljer ganska mycket i pris pa hotellen och ett dyrare är inte alltid finare, men man ska passa sig för manga av de allra billigaste..

Svar på tråden Förresten, resa till Paris?