• Kickit

Killar, vet ni vilken hand?

Jag är bara lite nyfiken på hur många grabbar som har koll ;) vilken hand/finger ska förlovningsring och vigselring sitta? Min kille hade nämligen ingen aning *ler*

• Svar på tråden Killar, vet ni vilken hand?
  • Sanasol

Japp, min kille visste precis!

• förhoppningsis

jag sträckte fram rätt hand, annars hade det blivit fel... eller kanske 50 / 50 chand att gissa rätt

• Kickit

*asg* då hade jag rätt. Jag sa nämligen "Klart att killar vet vilken finger/hand som förlovningsringen sitter på". Jag har nämligen när jag var yngre och ville bli av med en irriterande kille ute på krogen, bytt finger på ringen och låtit honom se att jag var "Förlovad" fast jag då inte var det. Han verkade förstå och lät mig vara. Medan min kille står på sig med att killar inte har någon koll på sådant.
    Snarare, det är MIN kille som inte har någon koll. Lär ju dröja ett tag innan man själv är förlovad med andra ord, om han nu ska testa alla fingrar...

:D

• utvandrarna

Nja..
    Min kille vet, men vår bestman visste inte ens i vilken ordning man vanligtvis har vigsel och fest.. Jag tror kunskaperna varierar!

• Kickit

Nu menade jag inte att dra alla under samma kam. Vissa vet väl och andra inte. Tänkte bara vad majoriteten kan :O

• picachu

Killar är väl mer att de inte ser om t ex kill/tjejkompisar plötsligt har en ring på den magiska handen. Det skulle man själv se på en gång...

• SpookysKira

spooky visste inte. Det var sa gulligt, han tog fram ringen och viskade "Vilket finger?" :D

• Ziii

Va? Såklart de vet! Eller? :)

Alla killar jag känner (både ex och kompisar) har full koll. Många av mina killkompisar kikar på tjejers händer för att se om de är upptagna eller inte, innan de börjar ragga. Flertalet av mina killkompisar såg min förlovningsring före mina tjejkompisar, just för att de brukar ha koll.

Vad lustigt :)

• Janne71_JKP

Jo jag visste även innan vi förlovade oss. Jag lovar, hedersord.

• E-tuna

Nu ska vi nog passa oss för att dumförklara killar...Det finns nog en hel del tjejer som måste tänka till om dom blir tillfrågade...

• Kickit

Hahaaa :) vilken roligt diskussion. Det är inte meningen att dumförklara killar. Anledningen var snarare att min kille PÅSTOD att killar inte vet vilken hand/finger som ringen skall sitta på, därför vill jag motbevisa detta.

Zii - det där lät bra ;)

Janne - heja dig!! :D

• zleepy

Jag har min ring på vänsterhanden :D

Svar på tråden Killar, vet ni vilken hand?