• Manuela82

Frieri och ringstorlek

JAG (kvinna...) tänker fria till min sambo om två månader! :) Någon annan kvinna här som har friat själv?

Den viktiga frågan är, har någon tips på hur jag får reda på killens ringstorlek utan att någon får reda på nånting?? Han har inga ringar som smycken så jag vet inte hur jag ska göra... Tänker absolut inte fråga och kan ju inte börja mäta fingret utan att han vet...

• Svar på tråden Frieri och ringstorlek
  • Monamoure

du kan ju alltid försöka klura på hur mycket större fingrar än dig han har.. exempelvis om du tar hans hand när ni myser framför tv:n eller nåt? lycka till!

• picachu

hä, lura han att göra en avgjutning i lera...

Nämen enklast är det väl att du friar och ger honom en annan symbolisk gåva, vad det nu kan vara, så fixar ni ringar sen.

Det är väl inte så noga med att ringen ska va på plats med ens, eller :)

• tattar-Emma

Det är bra, så får han vara med och bestämma också.

• Ziii

Mät när han sover :) Det är nästan omöjligt att gissa sig till någons storlek, och du vill ju att storleken ska bli perfekt. Annars, ge honom något symboliskt och gå och välj ringar tillsammans.

De flesta brukar vilja välja ring själva :)

• Manuela82

Synd bara att jag så gärna skulle ha ringarna färdigt... Tror att han tycker om det jag väljer. Men de är för dyra för att inte passa. Så blir väl att fria först... *våga våga* :)

• nyförlovad 3 juni

annars kanske du kan fråga affären om du kan få låna en sån replika som de har som visningsexemplar. så kan du chansa på storleken och sen om den inte funkar så gör det ju inget för det är ju inte den riktiga ringen, den beställer ni så fort han provat replikan. vet inte hur affärer ställer sig till sånt men man kan väl låna en dag till en annan o lämna nåt i pant tycker man...

• tågjäntan

Olika typer av Stålringar är väldigt svåra att ändra i storlek har jag förstått, så om du vill ha det ska du nog absolut vänta tills efter du friat så att ni kan titta på ringar tillsammans.
    Lycka till! =)

• Sommarbröllop 07

Att gissa storlek är nog jättesvårt...

Ett annat tips om du nu inte kan ge just en ring är att gå in på www.vigselring.nu/ och beställa ett ringmåttsetui - ganska gulligt! Finns under "Frieri" :)

Svar på tråden Frieri och ringstorlek