• Erurai­na
    Äldre 6 Aug 17:12
    18911 visningar
    180 svar
    180
    18911

    Skånebrudar 2007

    Tänkte att vi skånetjejer som gifter oss 2007 kunde samlas här inne och dela med oss av planering och så vidare.

  • Svar på tråden Skånebrudar 2007
  • Erurai­na
    Äldre 1 Oct 10:29
    #0

    Igår var jag i malmö och köpte allt till inbjudningskorten... så kul! Så nu skall det pysslas här...! :)

  • Junibr­ud 07
    Äldre 1 Oct 19:56
    #0

    Eruraina
    Hur gick det på Stämpelfabriken? Hur ska dina inbjudningskort se ut?

    Vi har träffat två olika fotografer i helgen och i morgon ska vi träffa en tredje. Sen ska vi välja, vilket nog inte blir så lätt

  • Erurai­na
    Äldre 1 Oct 20:27
    #0

    Junibrud 07:

    det gick jätte bra... hittade en jätte fin ljusblå färg som jag köpte och en stämpl som dte stor bröllops inbjudan på och så är där ett hjärta... Super fint... provstämpa på ett ex här hemma och dte blev super fint...!

    De riktiga inbjudningarna kommer bli så fina... :)

  • jeysil­aine
    Äldre 7 Oct 00:11
    #0

    Tittar in här, var ett tag sedan...

    Eururaina
    Låter spännande att börja med inbjudningskort, jag har så svårt att komma igång bara! Berätta gärna hur det går. Ska till Danmark och prova bröllopsklänningar om två veckor Lite framåt går det!

    Vilka saker bör man mer tänka på att fixa så här 8 månader innan bröllopet?

  • Elisab­et hjärta Christ­ian
    Äldre 7 Oct 08:24
    #0

    nu har jag bokat ultimate cake till vårt bröllop 14/7 förutom det har jag också fixat detta:

    Festlokalen är fixad, vigselförrättare bokad. klänning hittad men ej beställd. catering så när på bestämd. Skor köpta. pengar sparade, varje månad.

    störrsta problem just nu är att vi inte har hittat var vi ska ha vigseln...

    Hur går det för er, hur långt har ni kommit och vad är ert störrsta problem?

  • Erurai­na
    Äldre 7 Oct 09:16
    #0

    Detta har vi fixat:

    * Kyrkan
    * Lokal
    * Band (spelar både i kyrkan och på festen)
    * Fotograf
    * Bröllopsnatten
    * Bröllopsresa
    * Vigselringar (beställda men inte riktigt färdiga)
    * Make -up, håruppsättning o nagler
    * Tårtan (ja ialla fall hon som skall göra den haha)
    * Transport från kyrkan
    * Tärna, bestman och toastmaster tackat ja
    * Gästlistan är i stora drag klubbat
    * cateringfriman är bokad
    * Floristen är bestämd..

    Har köpt dukarna till festen, servetter och en söt gästbok och strumpebandet *fniss*

    Har börjat med inbjudningarna. Har fått dom beskurna på ett trykeri så nu håller jag på och viker dom :) Skall skriva ut själva inbjudan på datan och klistra fast :)

    Skall i början på november till sömmerskan och ta mått till klänningen och sen efter det köpa tyg... Nästa helg skall bestman, träna och brudgumm iväg och kika efter sina kläder här i vinslöv...

    Just nu har vi inte stött på några problem alls...det ända är mitt velade om fotografering innan eller efter.... *s*

  • Elisab­et hjärta Christ­ian
    Äldre 7 Oct 09:17
    #0

    Eruraina: OJ!!!!!! när ska ni gifta er?
    *imponerad* (och lite stressad själv)

  • Erurai­na
    Äldre 7 Oct 09:17
    #0

    jeysilaine :

    Ja, det är kul och pyssla med dom, har börjat lite smått... Men fyller år på måndag så vill vänta tilsl jag haft fest för släkt och kompisar innan jag börjar, så dom inte får syn på något innan.... :)

    8månader innan...hmm. ja man kan ju alltid fixa bröllopsresa, bröllopsnatt och lite sånt smått och gott...de har en jätte bra lista här på bt....den har jag skrivit ut och kryssar i när det är fixat.-.... :)

  • Erurai­na
    Äldre 7 Oct 09:19
    #0

    jeysilaine :

    här kommer den :)

    www.brollopstorget.se/Festen/planering.php

  • Erurai­na
    Äldre 8 Oct 09:56
    #0

    Elisabet hjärta Christian :

    vi skall gifta oss 7april...så om 6månader..

    Jag har bara inte kunnat hålla mig.. *fniss*

  • MiaFia­78
    Äldre 16 Oct 18:41
    #0

    Hej på Er alla glada skånebrudar!

    Jag och min sambo har nu bestämt datum - 14 april. Vårbröllop! Härligt!

    Vi har hittills bara ordnat följande:

    * bokat kyrka
    * bokat festlokal
    * gästlista - klar
    * inbjudningskort - snart klara att
    skickas
    * musik på festen (DJ)
    * musik i kyrkan (min kusin/brudtärna
    ska sjunga)
    * vi har ett färgtema klart och jag vet
    vilka blommor jag vill ha men har ännu
    inte helt bestämt hur buketten skall se
    ut. Har två varianter jag väljer mellan
    men det hänger också lite på vilken
    klänning det blir.
    * klänningen ja. Har två alternativ. En
    att köpa och en annan att hyra. Skall
    titta på båda och se vilken jag fastnar
    för.
    * tärna, bestman, värdpar och toastmaster
    är så gott som klart!
    * Tärnans klänning ska jag själv sy och
    vi har bestämt tyg/färg och skall titta
    på mönster nästa helg.

    Vi är från Helsingborg förresten. Var kommer Ni andra från?

    Det här är UNDERBART!!! Så vansinnigt roligt. Svårt ibland men väldigt kul.

    Ser fram emot kontakt med Er alla och få höra hur det går för Er. Kanske få lite tips och goda råd.

    STOR KRAM //

  • Erurai­na
    Äldre 16 Oct 20:07
    #0

    Hej tjejer!

    Kommer lägga ner min sida här. då min sambo gjorde slut i torsdags kväll!

  • GretaG
    Äldre 16 Oct 21:20
    #0

    Men vad e det du säger vännen???!! :(
    Jag e så lessen för din skull.

    Hör av dig om du behöver prata...

  • Kakan2­007
    Äldre 16 Oct 21:29
    #0

    Hej tjejer

    Hoppar in i tråden och ber om hjälp med tips om var man kan fixa make-up och hår? Är inte från skåne och bor inte där men gifter mig på Ven i sommar. Vet ni ngt bra ställe i Malmö- Landskrona? Det viktigaste är att stället är bra och speciellt frisörena får gärna vara lite moderna eftersom jag är ute efter en ganska orginell uppsättning.

  • Kakan2­007
    Äldre 16 Oct 21:45
    #0

    Eruraina

    Förlåt,såg inte ditt inlägg. Men fy vad tråkigt att höra. Riktigt tråkigt. Menar han verkligen allvar eller kan det vara kalla fötter?

  • Amaya
    Äldre 16 Oct 22:11
    #0

    Hej tjejer! Här en är Skånebrud 2007 till
    Har helt missat denna tråden innan. Jag gifter mig den 12 maj.

  • Erurai­na
    Äldre 17 Oct 06:54
    #0

    GretaG Kakan2007 :

    jo, tyvärr så menar han allvar. vilket är ganska jobbigt för mig..inatt har jag sovit 3timamr och skall snart köra till jobbet, åker egntligen tåg, men kände inte för sitta där och böla.

    Men dte lutar att åka till mina föräldrar ikväll, för jag klarar inte av och vara i lägenheten. kan inte sova 3timmar varje natt.. :(

  • Kakan2­007
    Äldre 17 Oct 17:23
    #0

    Eruraina

    Usch, vilken fruktansvärd situation... Känner med dig. Låter som en god idé att åka till dina föräldrar, inte mycket slår att bli ompysslad av ens nära när man mår dåligt.

  • Ellie2­6
    Äldre 23 Oct 20:30
    #0

    Hej, alla!

    Jag ska gifta mig i Sankt Petri kyrka i Malmö den 070707.
    Har bokat kyrkan och festlokalen, skrivit klart gästlistan, utsett tärna, bestman och toastmaster samt börjat titta på klänning mm.

  • Koalas­ara
    Äldre 5 Nov 21:53
    #0

    Jag undrar vad alla har för färgtema. Det är såå svårt att bestämma sig tycker jag. Jag trodde att jag äntligen bestämt mig för vinrött, med inslag av beige, som tex Vendelarosor tillsammans med vinröda rosor i brudbuketten. Men nu är jag tveksam. Vinrött finns ju massor i butikerna nu, men då betraktas det som en julfärg och det är det sista jag vill att det ska göra, eftersom jag gifter mig på sommaren. Blir kanske för mörkt och tråkigt? Jag tycker det är jättesnyggt med lila och rosa i buketter, men de färgerna är liksom inte jag. Hjälp mig. Måste välja tema snart, så man kan gå vidare. Tips? Vad har ni andra som gifter er på sommaren? Tacksam för tips och gärna bilder på blommor, inbjudningar m.m, om ni har det!

Svar på tråden Skånebrudar 2007