• mjukglassen

Hur gör jag?

Jag har ca 15 kilos övervikt & vill gå ner & få en perfekt smal kropp med små små tighta lår/axlar osv.
    Dietar jag ner mig till min idealvikt nu & sen börjar styrketräna 3 dgr/veckan elr ska jag börja dieta & styrketräna samtidigt? Ngn sa till mig en gång att man inte kan tappa i fettvikt & öka i muskelmassa på samma gång?

Förvirrad.. Hur gör man?? =-O

• Svar på tråden Hur gör jag?
  • pickolina

mjukglassen

Man kan rasa i vikt utan att förlora muskelmassa om man äter rätt och tränar samtidigt.... Allt annat är en sanning med modifikation!

• mjukglassen

pickolina Det där tror jag inte rikigt på.. när jag rasat i vikt har jag ätit en kost där inget överstigit 5% i fetthalt..

• pickolina

Jag vet inte om det är tex sådana människor som går på Cambridgekuren som sagt att man ska gå ner i vikt först och börja träna sedan...???

Detta är pga att CB är för snålt tilltagen för att träna samtidigt. Skulle man träna skulle kroppen inte orka + att man riskerar att gå in i svält och sabba resultatet.....

Men CB är inte det optimala sättet att gå ner i vikt på heller.

Man får ett mycket snyggare resultat och en snyggare kropp om man äter rätt och tränar.

CB är bra för de som har mycket att gå ner och för att få en kick att komma igång men det är inte en optimal metod att använda eller leva efter.

• pickolina

mjukglassen

Det är vetenskapligt bevisat så det är inget jag tagit ur luften!.. Man ska minska på det fett som är "dåligt fett" och istället ska man äta "bra fetter"...

Sedan är det troligtvis så att du skulle rasat fortare och blivit av med mer fett om du ökat fettintaget, med bra fetter dvs.. ;)

• mjukglassen

pickolina Nej det är inte cb men det är en annan metod som handlar om att äta exakt så lite så att kroppen går runt, inte mer. Samt ha en ätardag/mån. När man sedan tappat sin fettvikt så ökar man på litegrann i kosten & börjar styrketräna & omvandlar då på så vis det ökade intaget till muskler. Så det kanske har att göra med det där marginella man lever på. Äter man "normalt" så har man ju mkt energi att träna allt möjligt på. Men är man lite otålig så... ;)

• pickolina

De som rasar snabbast i vikt är de som lever efter exempelvis "atkins"...de som drar ner på kolhydrater och äter mycket protein och FETTER! ;)

• mjukglassen

pickolina Jag har rasat i vikt på ett helt annat sätt, jag åt som sagt var inget fett & folk kallade mig för anorektiker...det gick på 3 månader...så det finns nog fler metoder än en!

• pickolina

Ja precis... Det handlar enbart om att få snabba resultat. För att få snabba resultat så handlar det om att hårdbanta först och sedan lägga om kost och motion.... Men du frågade tex om man inte kunde öka i muskelvikt och minska i fettmängd samtidigt och det kan man självklart! Vilket är det mest hälsosamma och mest effektiva sättet att göra det på, dock inte det snabbaste och det är bla därför alla söker genvägar....

• mjukglassen

pickolina Så det snabbaste är alltså inte att minska i fettvikt & bygga muskler på samma gång då?

• pickolina

Jag sa aldrig att det inte går att rasa i vikt på miljontals olika sätt.... Men bland de dieter som finns så brukar de som äter mycket protein + fett samt lite kolhydrater vara de som rasar snabbast och mest. Det säger inte att det inte går att göra det på andra sätt oxå....

Jag rasade 10kg på några veckor genom att leva på glass...tex.... :D

MEN om man äter för lite fett så kommer kroppen att behålla det fett den har lagrat....och för att bli av med detta måste man äta bra fetter! Det är bevisat och har ingenting med några dieter att göra, så det är inget "säljknep"....

Svar på tråden Hur gör jag?