• Snokare

Oktober -07

Någon som har planerat bröllopet till oktober -07? Eller är vi jättetidigt ute? Hör av er!

• Svar på tråden Oktober -07
  • Heidi L

Hej brudar!!!
    Vi ska gifta oss med i oktober07 väntar till på måndag då får vi boka kyrkan!! Kommer gifta oss i stockholm=)

• Heidi L

Glömde säga vi försöker med den 6 få kyrkan då!!!Håll tummarna =)

• Saffranin

Hej Heidi L och välkommen hit!

Klart att du ska gifta dig den 6:e som vi andra!

• Andie

Saffranin
    Vi har kommit ganska långt tror jag iaf.
    Vi har inhandlat en del matrial både till min klänning (kommer sys upp själv) och sen till inbjudningskorten. Ljusen till dukningen är oxå införskaffade redan.
    Just nu är vi lite inne på musik och sånt.
    Hur långt har ni kommit?

Välkommen hit Heidi L! Trevligt att du kan göra oss sällskap. :D

• Sassalove

vi ska gifta oss nästa höst. Vi har funderat på 6 oktober vi med.

• Heidi L

tackar Saffranin och Andie !
    vi har ordnat inbjudningskorten o lite dekoration(ljus m.m)försöker att planera andra saker som transport osv eller hitta i alla fall vart man ska hyra=).

hej Sassalove ! välkommen, vart planerar ni att gifta er ?

• Sassalove

Vi hade tänkt oss botkyrka kyrka. Eftersom vi verkligen vill ha en gammal stenkyrka.

• Andie

Välkommen till tråden Sassalove!

Måste bara fråga alla här... är alla stockholms-brudar här?
    Och sen hur långt in i planeringen har ni kommit? Själv känns det som jag har fastnat, vill att tiden ska gå fortare ;) har inte tålamod att vänta!

• Sassalove

Jag börjar fastna nu. Det stora problemet för mig är vilka som ska bjudas och vilka som vi faktiskt kan välja bort. Har väldigt stor familj och umgängeskrets om man jämför med min sambos.

Jag är Stockholms tjej och Bajare helhjärtat

• Saffranin

Jag är Göteborgare till själ och hjärta! (fast från början från Karlskoga)

Vi har bokat festlokal där vi också ska övernatta samt kyrkan. Skrivit en preliminär lista över vilka vi ska bjuda och försöker få till några snygga inbjudningskort/vigselprogram/festprogram/tackkort. Tänkte försöka göra dem själva, men ibland börjar jag tvivla på om det var en så bra idé. Valt toastmasters och tärna. Min kompis ska sjunga i kyrkan och jag försöker desperat att hitta precis DEN låten, men det är svårt...Vill ha en på svenska som inte är för gullig. Nåt förslag?

• Saffranin

Lite nyfiken... hur gamla är ni och vad gör ni när ni inte skriver här?

• Andie

Saffranin

Jag är från uppsala. 25 år och jobbar som ekonomibiträde på en skola. Och om jag inte sitter här och skriver eller planerar bröllop så kollar jag på film eller lyssnar på musik eller sitter på mitt andra forum helgon.net

• Bruden i Vasastan

Heeej! Kyrka och slott bokat till den 6 oktober! Jiihaaa! Var på Yxtaholm idag och det var precis så perfekt som vi hoppats. Vad bra allt känns! Synd att det är så länge kvar... Imorgon ska jag åka till Ikea med mina två bästa tjejkompisar, då ska jag fråga om de vill vara mina tärnor. Vet att de kommer börja grina hihi.
    När jag inte skriver här så jobbar jag som jurist på Kanal 5 eller körar i mitt rockband. www.swedishamateurs.net eller www.myspace.com/swedishamateurs
    Är 26 år och född och uppväxt i Stockholm, men bodde fem år i Uppsala och pluggade. Oj, nu blev det visst en jobbansökan
    Har inte gjort mycket mer än att boka lokal och kyrka men tänkt mycket, så det mesta är nog klart i skallen, men det känns bra att ha mycket kvar att göra!
    Kram på er 6/10:or!

• Andie

jag har tagit mig över till den tråden :D

Svar på tråden Oktober -07