• mattes­brud06
    Äldre 3 Aug 16:50
    33983 visningar
    5 svar
    5
    33983

    Varning för sömmerska i Norrtälje C

    Måste bara varna alla för att lämna in sina bröllopsklänningar till skräddaren Service & Style i Norrtälje Centrum.

    Lämnade in min nya bröllopsklänning där för att sy in livet, göra en "hake" för att fästa upp släpet på ryggen samt att kunna den runt handleden.

    När jag hämtar ut klänningen 2 veckor senare har den en stor fläck på släpet, då skräddaren säger att det bara är att ta en blöt trasa så går det bort. Då jag kommer hem så provar jag men den vill inte gå bort!!!

    På livet som är täckt med pärlor är det sytt snett och vint så mina pärlor och dekorationer sitter helt snett och den är helt förstörd.

    Kroken för att fästa släpet gjordes aldrig och inte heller stykte hon klänningen fast jag bett om det vid inlämningen.
    Utan påpekade att strykningen fick jag göra själv!

    Detta roliga kalas kostade mig 350:- och jag fick då gå hem med gråten i halsen och jag visste inte vad jag skulle ta mig till med en klnning som var helt förstörd?!!

    Nu har jag som tur var fått tag i en annan skräddare i Stockholm, som rättat till alla fel på klänningen och fixat det som den andra skräddaren aldrig utförde.

    Hon har tom fått bort fläcken lite mer än vad jag lyckats med och strykit den fin så nu känns allt bättre.

    Så jag vill bara att ni tänker på att kanske inte lämna in era fina bröllopsklänningar till en okänd skräddare eller på ett ställe bara för att det är billigt, då det kan gå som för mig och då är det värt att kolla upp allt innan.

    Lycka till tjejer!

  • Svar på tråden Varning för sömmerska i Norrtälje C
  • Fru Cinder­ella
    Äldre 3 Aug 17:07
    #0

    Herregud vad hemsikt, att du ens betalade??? Jag hade vägrat betala tills hon hade fixat allt.

  • mattes­brud06
    Äldre 3 Aug 17:44
    #0

    Jo, jag vet jag grämer mig för det nu efteråt att jag inte sa något?

    Men jag vart nog så paff....och sååå ledsen så jag ville bara därifrån helt enkelt.

    Samtidigt ville jag inte att den kvinnan skulle få rätta till nått mera eftersom jag var så missnöjd och besviken så jag kände att hon gjort sitt på min klänning.

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 3 Aug 17:44
    #0

    Det förstår jag, skönt att det löste sig i alla fall.. (Vid närmare eftertanke hade jag nog gjort precis som du)

  • Äldre 14 Dec 19:32
    #4

    Då förstår jag varför min nya fuskpälsjacka set ut som den gör. Lämnade in den för ändring och nu kan jag inte använda den alls! Fodret hänger och slänger och är inte isytt ordentligt. De små krokar som skulle bytas ut mot andra större i annan modell är inte utbytta och en isättning för att göra jackan något större ser för jävlig ut och 400 kr tog hon för jobbet, Jag var sjuk när jag hämtade jackan och kollade inte förrän jag kommit hem och vilken otrevlig överraskning jag fick. Så snart jag är OK ska jag kontakta henne igen även om jag har en känsla av att det inte hjälper.

  • Äldre 15 Dec 18:23
    #5

    Har ringt sömmerskan idag och valde att gå  den "snälla" vägen. Påpekade att hon glömt sy i fodret helt och hållet, att jag skaffar de ssk clips som behövs och så får vi se hur det går. Är ändå tacksam för varningen i efterhand annars hade jag nog blivit topp tunnor rasande utan att tänka efter först  och försöka vara litet diplomatisk. Helt klart är det samma sömmerska för hon sa själv att hon varit där i över 20 år och hon lät tillmötesgående på telefon.

Svar på tråden Varning för sömmerska i Norrtälje C