Inlägg från: Jennifer L |Visa alla inlägg
  • Jennifer L

Skjuta upp mens..hur många dar innan ta tablett?

Hej,
    Här kommer jag igen med min grej.
    Har bokat tid hos gyn. Sköterskan i luren sa att det räcker med 4 dar innan mens så kan man ta sån tablett ...är det verkligen så?
    Tiden jag fick är 5 dar innan jag ska ha den (samma dag som min resa börjar.)
    Vad är det för piller? Är det p-piller?Vill vet mer om det nu så han (ja, jag fick en manlig..suck) inte skriver ut en sort med massa biverkningar.

All min oro är pga mitt kontrollbehov som leder till lätt ångest, hoppas ni inte tycker jag är knäpp.

Nån som kan upplysa mej? Jag blir jätte tacksam.

• Svar på tråden Skjuta upp mens..hur många dar innan ta tablett?
  • Jennifer L

Tack för ditt svar, nu känns det MYCKET bättre!
    Kram

• Jennifer L

Jo, en fråga till.
    Hur många dar skjuter man upp den med Primolut-Nor?Om man börjar ta 4-5dar innan beräknad mens?
    Och det där med viktökning? (läste i fass att man går upp i vikt av det...surt)Är det så? På en enda användning?
    Nån som vet?Liten Snövit 2007?

• Jennifer L

Hej Liten Snövit 2007,
    Tack igen för dina svar!
    Kram

Lite info om mej:
    För 2 år sen när min pojkvän friade så klev jag in i denna sajt för att hänga med om allt inför bröllop, ja du vet, klänning, fest, mat, inbjudan rubbet(vi hade varit tillsammans i 2,5 månad då). klänning köpte jag fort (sååå himla fiiin Maggie Sottero)men kunde inte använda..pga jag blev gravid (svullen väldigt fort)o inte hade vi planerat festen, vigseln riktigt, så vi gifte oss när jag var i 17 veckan, enkelt, med endast föräldrar och min mans barn och min dotter sen tidigare var närvarande, så nu 2 år senare, gifta med en bebis på snart 8 månader, ska vi resa bort snart alla tre, och därför kommer mina frågor om att skjuta upp etc...

Svar på tråden Skjuta upp mens..hur många dar innan ta tablett?