Problem med styvbarn?
Är det någon mer än jag som känner att det är jobbigt med styvbarn? Min man har en tonårsdotter och så fort hon är hemma hos oss så blir det bråk mellan mig och honom. Problemet är att hon har fått alldeles för mycket frihet, hennes mamma bryr sig inte och hon har bott hos oss 1 vecka och 2 veckor hos mamman. Hon har inte haft några regler alls, skolan är katastrof mm... När jag har tagit upp problemet med min man och säger att vi måste ha hårdare regler så tycker han att man måste ge henne lite frihet, javisst men samtidigt så måste skolan skötas. Nu har min blivande man insett detta och pratat med henne men han tycker att "nu är det ju sommarlov så då kan hon ju göra lite som hon vill", det gäller att ta tag i allt när hon börjat skolan.. Den enda regeln hon har är när hon skall vara hemma på kvällen...
Ibland känns det helt hopplöst då man står mitt emellan... Vad har ni för erfarenheter? Till saken är det mycket men hans dåliga samvete som spelar in nu då han inte var närvarande när hon var liten...