• -Nilla-

Är van der Nootska palatset bra ??

Vi har bokat van der Nootska till vårt bröllop, franska matsalen, det är den lilla på nederplanet. Max 60 pers får plats så det passar oss precis, det är på gränsen, men vi gillade den lokalen bättre är biblioteket som ta max 80-90 tror jag. Gillade den jättemycket och extra plus att det är en ordentlig bar. Vi kommer att bjuda på all alkolhol så slipper vi det problemet. Hittills har det varit jättebra service. Vi kommer däremot antaglgen beställa tårta från annat håll. Om du vill testa maten, kan du gå dit och äta lunch för 65kr. Min mamma har ätit där en massa gånger och tyckt att det varit jättebra.

Goldie-Har ni bokat kyrkan? Ringde dit för två månader sedan men då var de inte säkra på att vi kunde vara där så vi har ett andrahandsaltenativ.

• -Nilla-

Vi var och tittade på MM för ett par månader sedan och föll verkligen för den men problemet var att när jag ringde så kunde vi inte boka den men hon skrev i alla fall upp datumet så jag får ta och ringa dit igen. Vi har tittat på ett tiotal kyrkor men MM är den vi helst vill ha, klart i vår smak och så ligger den ju så bra till.

Jodå, vi blev informerade om porslinet, men tårtan känns viktig så det gör inte så mycket. Fast först ska vi ju så klart ta oss till Solsidan och se vad de har för något. Eftersom vi blir max 60 personer blir det "bara" en skillnad på ca en tusenlapp så då väljer vi hellre en tårta som vi verkligen vill ha. Vi gifter oss den 9 augusti.

• -Nilla-

Augustibruden-
    när vi var där så hade de dukat för bröllop och det var verkligen jättesnyggt.
    Jag har en liten fråga om tårtorna -Vi vill ha en riktigt maffig tårta i stil med den här:
    www.brollopstorget.se/Festen/tarta.php
    går det att få det stuket på tårta från Solsidan? Ska ju så klart ta oss dit men jag kan ju höra under tiden.

Svar på tråden Är van der Nootska palatset bra ??