Hmmm...ni verkar ha en del annat ihop som funkar så det borde vara värt även för honom att försöka få sexet att funka. För att det ska ske så måste ni ju prata med varandra - utan att det slår fel så att någon blir sårad, ledsen eller arg. Tufft och kämpigt.
Några kontrollfrågor på vägen är nog inte fel. Har han det extra jobbigt nu (och sedan ett år tillbaka) med någonting? Jobb/studier/sina föräldrar/vara styvpappa eller liknande?
Förändringar funkar så olika på människor, själv blir jag elektrifierad av en förändring medans andra blir passificerade. (Stavas det så, ser fel ut?!)
Vad jag menar är att han kanske har jobbigt med något som stjäl all hans energi och lust? Hade en partner som råkade ut för detta när det var knepigt i hans släkt som tog honom väldigt hårt. Under 1,5 år hade vi knappt sex. Förutom att det var urjobbigt att vara utan sex med honom så tärde det väldigt på vår relation - och mitt självförtroende. Gudskelov kom vi ur det tillsammans.
Kolla upp om det är något som tär på honom som du inte vet eller har tänkt på. Gå vidare sedan och ta gärna hjälp av någon professionell samtalspartner som kan hjälpa dig på vägen, det blir lättare då.
Du är stark som konfronterar dina känslor och tankar med denna fråga så det svåraste hindret är redan övervunnet - du har identifierat ett problem. Nu ska du bara hitta lösningen och hur märkligt det än låter så är det den lätta biten.
Det hade du inte räknat med, gissar jag - ja, att den svåraste biten redan är avklarad. :) :) :)
Du är stark, det märks och du kommer att lösa detta på ett bra sätt för dig och alla inblandade.
Förresten, unna dig själv lite egen tid också! Bara en timme eller så ibland om du inte redan gör det idag. En stund då du inte är mamma, sambo eller duktig mot andra.
Ett långt bad, en promenad ensam eller något du gillar att göra. Det är du värd och det ger dig energi. Du är viktig så ta hand om dig!