• mandelblomma

Hur gör ni?

Skit vilket trist sexliv!
    Måste bara skriva av mig!

Jag är tillsammans med en kille som tycker att det är helt ok med bara sex i sängen och att missionären är bäst. Han kommer aldrig med egna initiativ.
    Jag vill ha lite spänning! Inga avancerade saker (tror jag) men det jag har föreslagit för honom är sex på andra ställen i vårt hem, sex utomhus när vi är ensamma, sex i bilen. Jag har försökt att börja, men han avstyr alltid. Han vågar inte, säger han.
    Det är så tråkigt att bara göra samma.
    1. Lägga sig.
    2. Pussas.
    3. Missionären eller annan ställning som jag föreslår.

Idag föreslog jag ett litet rollspel, för att ändå göra vårt vanliga sex lite annorlunda. Frågade om vi kunde leka att han var försäljare som kom hit och som jag hade sex med.
    Han bara skrattade.

Min lilla fråga lyder:
    Hur är era förspel?

• Svar på tråden Hur gör ni?
  • mandelblomma

Det är svårt att ta upp det med honom, han blir alltid så sårad.
    Det är inte så lätt att packa ihop och tacka för sig heller bara för att sexet är kass, han är en jättebra styvpappa till mina barn och de har en nära relation med honom.

• pickolina

Nej det är klart att det inte är lätt... Förstår att det är jobbigt att ta upp detta om det är något som är känsligt för honom... Men samtidigt så handlar det ju om er framtida lycka.

Jag har inga bra råd faktiskt... Å det finns nog inga enkla och bra lösningar som är garanterade att fungera. Men ni måste nog försöka hitta en lösning på problemet eftersom detta gör dig "olycklig"...

• CPH

Hej Mandelblomma, jag förstår precis hur du känner dig. Har varit i exakt samma sits, min pojkvän var inte intresserad av sex med mig. Punkt. Det var svårt att ta upp och prata om då han bara blev sårad. Jag hade jättesvårt för att göra något allvarligt åt det då jag älskade honom och tyckte att allt annat i vårt liv var fantastiskt bra. Men till slut tog det ändå slut och det är det bästa som har hänt mig. Min nuvarande pojkvän tänder på mig, kan inte få nog och talar hela tiden om att han tycker jag är vacker, säger vad han vill göra med mig och talar om när han tycker mina underkläder är särskilt sexiga. Mandelblomma, tänk över ordentligt om det är såhär du vill ha det resten av ditt liv? Det tär ganska mycket på självförtroendet, samt att man inte får sina sexuella behov tillfredställda. Jag hade behövt tänka igenom detta långt långt tidigare. Nu tror jag ju knappt på min pojkvän att han tänder så på mig, blev lite bränd liksom.. Lycka till!

• mandelblomma

Jag har tänkt jättemycket på detta idag.
    Tänkt på era inlägg och på hur jag har det.
    Jag har varit ganska frånvarande idag, inte försökt kramas och kelas som jag brukar. Han har inte rört mig en enda gång eller kommit med någon komplimang. Det är som om vi vore ett gammalt strävsamt par, men egentligen har vi bara varit tillsammans i ett år!

• M.B.

vilket sexliv.. vad är det? :-O

• mandelblomma

Det är det man förväntar sig att ha när man är rel nykära....

• Cissi_N

mandelblomma!
    Stackars dig! Jag har en vännina som haft det så som du beskriver det. Hon gick till slut ut och fixade det hon "behövde" på eget håll och det första äktenskapet är nu slut...
    Ibland räcker det inte med kärlek, en relation är MER (mycket MER) än så. Man måste passa ihop på ALLA plan, framförallt sexuellt.

/C

• Rosenhaga

Hmmm...ni verkar ha en del annat ihop som funkar så det borde vara värt även för honom att försöka få sexet att funka. För att det ska ske så måste ni ju prata med varandra - utan att det slår fel så att någon blir sårad, ledsen eller arg. Tufft och kämpigt.

Några kontrollfrågor på vägen är nog inte fel. Har han det extra jobbigt nu (och sedan ett år tillbaka) med någonting? Jobb/studier/sina föräldrar/vara styvpappa eller liknande?

Förändringar funkar så olika på människor, själv blir jag elektrifierad av en förändring medans andra blir passificerade. (Stavas det så, ser fel ut?!)

Vad jag menar är att han kanske har jobbigt med något som stjäl all hans energi och lust? Hade en partner som råkade ut för detta när det var knepigt i hans släkt som tog honom väldigt hårt. Under 1,5 år hade vi knappt sex. Förutom att det var urjobbigt att vara utan sex med honom så tärde det väldigt på vår relation - och mitt självförtroende. Gudskelov kom vi ur det tillsammans.

Kolla upp om det är något som tär på honom som du inte vet eller har tänkt på. Gå vidare sedan och ta gärna hjälp av någon professionell samtalspartner som kan hjälpa dig på vägen, det blir lättare då.

Du är stark som konfronterar dina känslor och tankar med denna fråga så det svåraste hindret är redan övervunnet - du har identifierat ett problem. Nu ska du bara hitta lösningen och hur märkligt det än låter så är det den lätta biten.

Det hade du inte räknat med, gissar jag - ja, att den svåraste biten redan är avklarad. :) :) :)

Du är stark, det märks och du kommer att lösa detta på ett bra sätt för dig och alla inblandade.

Förresten, unna dig själv lite egen tid också! Bara en timme eller så ibland om du inte redan gör det idag. En stund då du inte är mamma, sambo eller duktig mot andra.

Ett långt bad, en promenad ensam eller något du gillar att göra. Det är du värd och det ger dig energi. Du är viktig så ta hand om dig!

• Kickit

Våra förspel varierar. Men vi är väldigt lika på flera plan, framförallt i vår drivkraft. Brukar vara sexuellt intresserade ungefär samtidigt, och dessutom med på den andras noter. Igår, som ex, skulle vi gå in till lägenheten från bilen. Det var kväll, jag körde, stängde av motorn. Vände mig mot honom och då kysste han mig, väldigt hett. Vi blev kyssnades en stund tills vi insåg att en dam stod på sin balkong och såg oss. "Vi åker någonstans" sa han, och det gjorde vi. Sen hade vi "förbjudet" sex i baksätet på hans farmor och farfars bil :D på en övergiven parkering vid ett skogslut. Så spännande! :)

Annars är vi både öppna för sexleksaker och handbojor och allt vad det är. Tror det är viktigt med sexlivet för att man i övrigt ska kunna förstå varann till fullo. Förutom för de som är lite mer asexuella. Men för de flesta tror jag det kan vara avgörande.

• Kickit

Jag läste inte de andra inläggen, men nu har jag. Och jag håller med själva kontentan av dem; det finns saker i livet som man vill ha av ren princip, och saker man i livet som man MÅSTE ha. Är ett mer varierat och stimulerande sexliv en sak som du MÅSTE ha, kommer det inte att ändras. Förstår du vad jag menar? Vissa saker är ju bara småpotatis som man egentligen inte behöver bry sig om. Andra är betydligt viktigare, ungefär som åsikter vs. behov. Behov kan du inte skjuta åt sidan eller glömma!

Din kille kan ha varit med om något som gjort honom såhär sluten. Det verkar nästan som om han ser sex som något fult och skäms över att han ändå dras till det. Kanske något som har med porr och hans barndom att göra? Detta kan fläcka ner ens sexuella vanor i tidig ålder. Hans föräldrar kanske gjorde något som han råkade se? Vad sjutton som helst egentligen. Men å andra sidan, han kanske är lite mindre sexuell av ingen anledning alls. Det är lika mycket fel av dig att tvinga honom som det är av honom att stänga av sig mot dig så som han verkar göra.

Hur som, du verkar ta illa vid dig av detta, du verkar ha behov av mer stimulans vad gäller närhet, uppmärksamhet, bekräftelse och sex. Om han inte kan ge dig det... du kan nog finna svaret själv.

Svar på tråden Hur gör ni?