Var kan jag köpa en riktigt fin kniv för uteliv?
Jag vill ge min blivande en kniv i morgongåva, som jag kan gravera in något på. En "jaktkniv" för uteliv, om ni förstår vad jag menar. Vart i Stockholm kan jag hitta en sådan?
Jag vill ge min blivande en kniv i morgongåva, som jag kan gravera in något på. En "jaktkniv" för uteliv, om ni förstår vad jag menar. Vart i Stockholm kan jag hitta en sådan?
Hittar du inget i Stockholm kanske du kan kontakta JG:s Vapen på Göteborgsvägen i Sävedalen? De kanske har något tips.
Sök på hitta.se
Enligt skrock ska man aldrig ge någon en kniv, för det ska förstöra förhållandet, skära sönder vänskapsbanden etc.
Jag har ingen aning om ifall du tror på sånt, tänkte bara att jag skulle nämna det utifall att :) Så du inte får veta det senare och ångrar dig.
Många jag känner som inte alls tror på skrock annars, vägrar ge bort knivar, en vän till mig vägrade ta emot och köpte den av honom istället, när hennes pappa ville ge henne en i present.
Min M2B är något av en expert på knivar och han tipsar:
www.knivkompaniet.se
Du kan även gå dit då det ligger i STHLM.
Om ni maken in spe skulle visa sig vara skrockfull får väl bruden sälja den fina kniven till honom för en kyss!
Jag fick nyligen en drömvacker handgjord kniv som min man fifflat med hela vintern, han ville byta den mot ett par hemstickade alpackasockar. Bytt är bytt!
Kolla med Svensk Sameslöjd i Stockholm och köp en fin samekniv där slöjdaren kanske kan gravera in vad du vill ha för text bakom kniven.
Nu har jag varit och handlat! Var först till knivkompaniet som hade semesterstängt Hade annars känts bra att köpa från en riktig knivaffär. Hittade sen en väldigt vacker från Naturkompaniet som låg i en otroligt vacker träsnidad ask. Inte var den billig alls, men det var bara så vackert och så perfekt! Och inte tror vi på skrock heller
Annars har jag hört att mottagaren av kniven ska ge ett mynt tillbaka till givaren, så skadas inte vänskapen.
Endel fiskebutiker har väldigt fina knivar..