• sessan09

Någon annan 30 september?

Hej!

Vore kul att höra hur långt ni andra som gifter er den 30 september kommit? Har själv i princip bara bokat kyrka, präst och restaurang. Tar gärna emot alla ideer och tips :)

Vore kul att höra hur ni skall göra med bordsdekorationer, blommor, fotograf, kläder , frisyr etc...

• Svar på tråden Någon annan 30 september?
  • JennyS

Jag har en 463:a från Nixa (med extra underkjol..).

• lojsan76

JennyS
    Vi gifter oss i Karlstad Domkyrka. Transport har min sambo ordnat genom företagen Europcar. Vi ska åka Rolls Royce. Känns lyxigt.

//Louise

• JennyS

Lojsan!
    Det låter lyxigt :) Får jag fråga vad det kostar?

• elora

Fler som tycker att det börjar bli lite väl pustigt och dåligt med tid? Och inte får jag något konstruktivt gjort heller utan bara surfar och har mig.

Urjobbigt ;)

• lojsan76

JennyS

Jag tror att det skulle gå på ungefär 1800:- för 2 timmar. Är inte riktigt säker då det är min sambo som håller i detta...

Elora, jag tycker också att det börjar dra ihop sig och jag känner att jag inte vet i vilken ände jag ska börja i... Vet att det är massor att göra, men jag kan inte säga direkt vad det är att göra. :)

• elora

Dags att damma av denna tråd igen känner jag! Hur går det för er brudar?

Här går det väl framåt men jag är så dum att jag hamnar här jämt, idag hämtade jag dock våra kläder. Min klänning som blivit upplagd och fått nya ärmar, Petters frack som varit på kemtvätt. Svärmor, svägerskan och morsan kom förbi och vi har provdukat lite. Plitar på festhäftet så det blir klart någon gång så man kan kopiera upp 400 sidor...

Nehepp det blir att återvända till InDesign...hoppas alla har det bra!
    :D

• lojsan76

Hej brudar!
    Nu närmar det sig. I dag har jag varit och lagt undan en slöja. På tisdag ska jag prova klänningen med skor och de rätta underkläderna så att de ser hur mycket klänningen ska läggas upp och ev ut (tror inte det men man vet aldrig).
    Festhäftet ska jag sitta med lite i kväll och många andra kvällar gissar jag :)

Hur går det för er andra, har ni full koll?

• elora

Jag har koll på rubb känns det som. Det enda man oroar sig för är väl mat o dryck men vi har beställt för typ 25 pers extra haha...Billig catering så det går ju an.

Men ringarna har kommit, blev såå fina. Har graverat Sempre Insieme (Alltid tillsammans) på italienska som vi brukade säga när vi var så störtkära haha.

Tja, hur håret blir är klart. Det blir massor med flätor uppe på skallen och sedan lockigt i nacken (utöver att jag är självlockig alltså...) och lite krusiduller där emellan haha.

Väntar på att prästen ska höra av sig men det blir väl i sista stund.

• Elsie76

Ojoj, såg inte denna tråd! Har just startat en liknande. Var inte ute efter att konkurrera, vi kan ju hänga i båda trådarna.

• elora

Elsie76: Ingen fara, det är ganska stiltje här så "din" tråd kanske har lite mera fart i sig hihi...:D

• Elsie76

Nej min tråd är helt död!
    Hur går det för er?
    Jag har just snackat med dj:en och det känns bra. Allt måste ju klaffa...

• elora

Haha jag svarade just på din, men vi kan väl köra lite dubbelt då!!!

Hm det jag har kvar är väl mest i pappersväg, dvs festprogram och sånt. Men prästen har inte ens hört av sig så då får jag vänta med vigselprogrammet fast det är ju inte svårt att slänga ihop. Men man vill ju ändå träffas mer än en vecka innan tycker då jag...

I övrigt är det väl under kontroll. Beställt blommor idag o ska snacka om brudbuketten imorgon. Är inte så väldigt petig med den annat att färgen ska vara mörkröd ;) Och sedan någon accentfärg typ cerise.

Kläder klara. Ringar passar. Måste gå in skor 2 par (de ena är nog för höga...) kolla igenom m catering.
    Tja det finns lite av varje :D

Svar på tråden Någon annan 30 september?