• sessan09

Någon annan 30 september?

Hej!

Vore kul att höra hur långt ni andra som gifter er den 30 september kommit? Har själv i princip bara bokat kyrka, präst och restaurang. Tar gärna emot alla ideer och tips :)

Vore kul att höra hur ni skall göra med bordsdekorationer, blommor, fotograf, kläder , frisyr etc...

• Svar på tråden Någon annan 30 september?
  • JennyS

Äntligen en till som ska gifta sig den 30/9! :)

Vi har bokat lokal, kyrka (inte fått veta vilken präst än, eftersom schemat tydligen inte är klart), ordnat med underhållning, musik, skickat inbjudningar, nästan klara med vigselprogram och kommit halvvägs med festprogrammet, klart med klänning, ring & frisör.

Vi bor i Sthlm, men gifter oss i Värmland eftersom min sambo är därifrån. Vart ska ni gifta er?

• lojsan76

En till här! Gifter oss i Karlstad den 30/9. Har klart: fotografering, tårta, transport, klänning, ring, skor, frack, festlokal, präst, frisör. Och lite annat som jag inte kommer på nu. Känns som om det är miljoner med saker mer att fixa. Vi har OSA 15/8 på inbjudan så det ska bli spännande och se vilka som vill vara med oss.

• sessan09

Vi har ordnat kyrka, präst och restaurang. Dessutom faktisk ringarna, men allt annat återstår...är det verkligen så mycket? Har just varit inne i några bröllopsbutiker och en expedit trodde jag skulle gifta mig i sep 2007! Hon var uppriktigt förvånad, kände mig lite lost faktiskt...

• JennyS

Hej Lojsan!

Vi gifter oss i Grava och har festen på Dömle, vart ska ni vara?
    Hur har ni ordnat med transporten? Vi försöker styra upp allt på distans men har ännu inte hittat någon transport.
    Vi skickade våra inbjudningar för några dagar sen och har osa 1/9. Än så länge har fyra personer tackat ja :)

• JennyS

Sassan!
    När jag och swambon ordande ringen för några veckor sen så var vi helt säkra på att expediten skulle tycka att vi var sena, mne tvärtom, han tyckte nästan att vi var ute i för god tid...:) Så det verkar vara lite olika.
    Du var ju verkligen inte sen, men butikerna är säkert vana att många (konstigt nog) kommer 1 år i förväg!

• JennyS

Oj, skulle ha varit sambon & inte swambon...

• sessan09

ska förresten gifta oss i Bromma Kyrka, bor egentligen på andra sidan stan men den har liksom blivit vår familjekyrka, både mina barn och jag är döpta där mm

• elora

Nämen hejsan brudar! Här har ni en till 30/9 brud och faktum är att jag oxå heter JennyS ;) Lite lustigt tyckte jag med två på samma dag :D

Då ska vi se vad jag har klart:

Kläder/lokal m m

Kläder till alla + skor (kanske behöver nya till lillan dock), köpt tiara, halsband, fixat kyrka o fått veta vilken präst det blir, solist, bygdegård, catering, sprit, ev frisör på b-dagen, fotograf (väninna), inbjudningarna utskickade för länge sen, osa 30 juli nämligen...

Dekorering: Köpt tyg till bordsdukar, löpare till honnörsbord, vasar + pärlor att ha i (ska ha en vinröd nejlika + blad i mitten, det blir låga vasar). Börjat fundera på ev mer att pryda t ex glaspärlor i vinrött.

Mat: Italiensk buffé, tårta bestämd (prinsess med annan fyllning) köpt tårtfigurer (samma som på inbjudan + hemsidan) köpt matservetter (creme/guld)

Festhäfte: Har väl börjat kika runt för idéer och hittat sånger o lite bus.
    Spikat ihop en egen hemsida oxå.

Köpt smink så jag ska prova mig fram till vad som blir bra, har ett bröllop vi ska på jag kan test-sminka mig inför hehe.

Kvar då: Fixa inlägg till skor, kemtvätta frack, lägga upp klänning, få nya ringar (smeden kom plötsligt hem ;) festhäfte/vigselhäfte, göra bordsplacering + presentation f.häftet.

Ja det är ju lite småplotter oxå, typ köpa snacks o sånt sista veckan, noppa ögonbryn o sånt dära. Hittade iaf underkläder idag! Blir bara trosor då jag har "inbyggd" bh på klänningen.

Kika gärna på våra sidor...
    groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek/shoebox.msnw

www.stekman.info.se

kram! :D

• JennyS

Sessan! Jag kommer från Bromma och min mamma och hennes man gifte sig där för 2 år sen. Jag var tärna då :)
    Den är verkligen fin och den kvinnliga präst som jag träffat är hur bar som helst.

• elora

Sessan09: Hihi nja hur mycket det är att göra beror väl på hurdant bröllop man har och kanske antalet gäster?

Vi har bjudit ca 120 vuxna + några få barn men det kommer nog ca 90 då vi vet en del släkt som inte lär dyka upp.
    Vi bestämde oss i sept ifjol och tiden har ju gått riktigt fort känner jag. Nu börjar jag jäkta upp mig en del för jag sitter mest o surfar bort tiden här haha...istället för att fixa o skriva festhäftet t ex. Har ingen som "gör" det åt mig och jag är lite pedant på den saken hehe.

Hurdana klänningar har ni andra? Min syns under kläder på MSN-sidan :D Köpt i Shanghai via Ebay. Jag blev så nöjd med den...

Kan ju skriva här ifall ni inte kikar på hemsidorna att vi gifter oss i Torsö kyrka strax utanför Mariestad. Ingen har rötter där alls utan kyrkan var så fin och det var en stor bygdegård intill :D

Svar på tråden Någon annan 30 september?