Inlägg från: Pyssetroll |Visa alla inlägg
  • Pyssetroll

    Göteborg med omnejd 2007 tråd 3

    Kärleksfeber - har också funderat på varför det varit så lite aktivitet här på sistone. Har dock inte varit bättre själv... hmm Husbygge? Guuud vad kul! Vardå? Hade också velat köpa/bygga hus nu, men får vänta tills vi båda är klara i skolan. :-P

    För övrigt för vår del har planerande legat lite på is eftersom min blivande är ute på sjön. Har ju dock varit på bröllop och det är skumt vad jag helt plötsligt lägger märket till detaljer jag aldrig tidigare skulle sett. (Jag är inte så mkt för mini pini detaljer)

  • Pyssetroll

    Näpp Patrik var inte med uppe på bröllopet. han var fast på båten! Bröllopet var jättefint och väldigt olikt det vi kommer ha vilket ju är bra. Ändå hittar man småsaker som man gillar. Typ att de hade sesamfrön i små tyllpåsar istället för ris. Att de gjort små ljus och blomsterarrangemang inne på toaletterna. etc Gillade också att de inte hade massa sånger eller ens ett festhäfte. Funderar på att skippa det vi också faktiskt. Jag har aldrig varit mycket för sånt.

    När det gäller flytt så har vi funderat på att flytta ut, men kommit fram till att vi nog stannar på fastlandet. Detta pga av 3 saker.
    1. Patriks släkt! Dom har ju VIP kort på Bratten allihop och sitter ihop o lägger sig i allt need I say more?
    2. Ingen av våra kompisar bor där ute eller planerar att flytta ut
    3. Jag tror att jag skulle bli utbränd av att bo där, pendla, ha barn och en man som är borta halva tiden. Vet att många fixar det men jag hade nog blivit galet stressad eftersom jag aldrig bott o pendlat permanent där ifrån.

    Men hus och barn är vi grymt sugna på. Dock kom vi ju båda igång med våra studier lite "sent" så vi vill nog gärna bli klara med det först. Jag har 1 år kvar och Patrik 3!!! Sen jäklar får det gå undan, går ju snart i pension.
    Håller helt med om att hellre litet och mysigt hus än stort och kallt. Är helt emot den där kvadratmeters paniken som många verkar ha. Handlar ju mest om planlösning.

  • Pyssetroll

    Ja du när det gäller skumpartyt så kan jag säga så här... Jag såg det med egna ögon!! Herreguuud!!
    Det händer några gånger under sommaren att Patrik o jag kollar in på Bratten. Mest för att det ibland är mkt gamla kompisar som kommer med båtar från stan om vädret är fint och då kan det blir riktigt kul o nostalgiskt. Denna här kvällen var dock ingen sån kväll utan vi var ute på en liten kvällspromenix och så ringer Patriks faster (full som en alika) och frågar var vi är om vill att vi ska komma o säga hej. Eftersom vi var på Skäretrakan så tänkte vi att vi likagärna kunde gå förbi på vägen hem. Jisses vilken grej?! Helt sjukt höll på att trilla omkull.
    Bratten tries to go Ibiza!! Kunde inte bli värre!! Och massa konstiga halvnakna tjejer som stod på lådor o dansade. Kan säga att jag inte var sååå lockad av att gå in.

  • Pyssetroll

    Plugga? Vad har du tänkt plugga? Det är superkul att plugga (nåja inte alltid kanske) när man är "vuxen" jag vill aldrig jobba igen för man har så mkt ledig tid tycker jag.

    Och körkort är oxå världsbäst! Jag var sen att ta mitt (2 år sen) men det är bland det bästa jag gjort. Man inser inte hur mkt man behöver det och hur lätt allt blir förrän man har det.

  • Pyssetroll

    Jaha polis vad kul! Din blivande var en av konstaplarna du stod o pratade med va? Eller är jag helt ute o cyklar nu? Min bästa kompis, Linnéa tror du vet vem det är, hon blev klar polis nu i sommras jobbar uppe i Stockholm. Men det blir mycket pendlande och så från man o barn för din del då. Tufft, men värt det så klart. Det är ju bara 2 år.
    Själv läser jag nu mitt sista år och funderar på vad jag ska göra sen hihihi Är lite i planeringsstadiet på att starta eget och åtminstone köra det parallellt med något lite tryggare. Får se! Annars har jag sagt till Patrik att jag kan tänka mig att bli hemmafru på Aruba medans han kör sina kryssningsbåtar.

  • Pyssetroll

    Vad kul! Visste inte att man kunde läsa på distans men det är ju kanon. Men du jobbar som ssk eller usk nu va? Har för mig att Fredrik gjorde ett "besök" hos dig på jobbet en gång?!
    Ja Linnéa är Tottes syster. Med Totte är det väl som vanligt, han o Patrik umgås inte direkt längre, ses bara vid fester hos Lorentssons etc. Han kör väl på som vanligt ungefär, lite bättre kanske. Är nog rätt glad att inte syrran jobbar i Gbg.
    Linnéa valde Sthlm eftersom Peter hennes kille jobbar på Citypolisen där han blec klar året innan och hade precis fått sin placering när de blev ett par annars hade det nog blivit Gbg. Jag tycker det suger för jag vill att dom ska bo här! Men dom trivs kanon har köpt en lgh i Stockholm och allt är toppen. Kanske blir det omplaceringar neråt om några år, hoppas jag i alla fall.

    Starta eget? Begravningsbyrå? Du är ju skitkul!! Coolt! Prata med Emil Hanssons mamma då hon hade ju det ett tag.
    Själv har jag nog tänkt starta något inom "min" branch men vet inte riktigt i vilken skala. Har lite svårt att få ändan ur...

  • Pyssetroll

    Jaha jo men det var inte Linnéas Totte som var i olyckan. det var "Lill Totte" Patrik granne och "låtsasbror".
    Han är ok nu men blev ordentligt skadad, krossade i princip hela ansiktet har plattor överallt o fixerad käke, 3 gradens brännskada på vänster arm, tänder utslagna etc etc sen tillkommer ju allt psykiskt. Patrik mådde också piss för det är ju som en bror för honom.

    Förstår att allt är lite meckigare när man har barn. Det var enda anledningen till att vi valt att vänta tills vi är klara. Jag blir så lätt distraherad så jag knappt orkar läsa som det är

    Jag har 1 år kvar och funderar på att öppna eget som föreläsare sedan. Åka ut på företag, skolor, kommuner, idrottsföreningar etc o föreläsa. Finns en enorm efterfrågan men ganska få som gör det så det hade säkert funkat om man bara fick arslet ur vagnen och satte fart.

    Jag hade klart kört på med begravningsbiten om du känner att det är nått som intresserar dig. Har hört att det är en grymt luckrativ bransch (helt sjukt men sant)

  • Pyssetroll

    Ha ha ha man får vara töntig innan sitt bröllop tycker jag!
    Jag har ju faktiskt träffat din man 2 gånger, en gång på båten och en gång på Fysiken. We go way back!!
    Kunde ju annars presenterat mig som en bekant från Styrsö. hihihi
    Patrik tycker bara det är kul¨att jag "pratar" med dig. Tror mycket beror på för då slipper han lyssna på alla detaljer. Hi hi

    Sov så gott o ta hand om lillknodden o konstapeln!

  • Pyssetroll

    Jag vill oxå få fina naglar! Ska oxå maila dig tror jag!

    I övrigt är jag svin glad!!! Har just fått besked om att jag fått ett stipendium på 10.000 kr!!!
    Gissa vilket konto de går in på !?

  • Pyssetroll

    Ja det är väl klart jag är bäst i klassen!!! Ha ha ha
    Nä skämt å sido vet inte riktigt varför jag fick det hade faktiskt glömt att jag sökt. Dom går ju på studieresultat o behörighet så det var nog både tur och skicklighet.
    Känns i alla fall som man vunnit på LOTTO. Så skönt! Även om pengarna kommer gå till "tråkiga" saker inte rakt in på shoppingkontot eller till en lyxig weekendresa. Blir nog antingen in på bröllopskontot, till vår badrumsrenovering eller till min morgongåva till Patrik.

  • Pyssetroll

    Jag vägrar kolla eller räkna ihop allt till 100% tror jag kommer spy då.
    Morgongåva till Patrik vet jag tack o lov vad jag ska köpa. Han har länge önskat sig en klocka med massa funktioner typ kompass, barometer och sånt skit (han ska väl ha den på jobbet i framtiden).
    Klockan kostar hur som helst en del och det känns som ett bra tillfälle att ge den till honom. Tänkte dessutom att jag skulle fixa en liten inskription på baksidan så det blir lite mer speciellt.

    Vad han kommer ge mig har jag inte en susning om vet nämligen inte riktigt själv vad jag skulle vilja ha ens.

  • Pyssetroll

    Kärleksfeber - nej vad kul! Vad är det för ställe?
    Blev det någon ring igår??
    Har själv total ångest över detta med klänning även om jag får min uppsydd men velar över vilken modell jag vill ha. Har dessutom en liten idé om att jag måste gå ner minst 5 kilo först och inte visa ryggen så det gör ju inte saken lättare...

  • Pyssetroll

    Vet inte riktigt vilket ställe du menar bort vid mig men jag får smyga runt och kolla

    Nä jag tränar på World Class Masthuggstorget nu! ÄLSKAR verkligen det gymmet! Nära och jättetrevligt!

    Hade gärna sett din klänning. Jag har typ inte hittat en klänning som uppfyller alla mina önskemål, har typ 100 bilder på olika detaljer jag gillar på olika klänningar. Velar mellan väldigt traditionell hel och vit klänning med lite släp i kjolen till tvådelat och suuuuper enkelt. Kan exempelvis tycka att klänningen i VIP-annonsen ovan här är jättesnygg för att den är så enkel.

    Herregud, du är ju jättefin i kroppen fattar inte vad du snackar om. Självklart får man annan kroppsammansättning efter man fått barn men du är ju ändå superslank o snygg. Med lite biceps blir det kanon!

  • Pyssetroll

    Ska kolla direkt!
    Jag är vaken sitter på jobbet :-P Sååå tråkigt 15 min kvar....

  • Pyssetroll

    Kärleksfeber - Ååååå den kommer passa dig perfa!!!! Får nog komma och smygkolla på er utanför kyrkan!!! Gud vad härlig att ha hittat "Din" klänning!!! Grattis!!

    Allt bra annars? Är själv lite depp för Patrik åkte igår!!!

  • Pyssetroll

    Jag kan förklara vad jag jobbar med nästa gång vi ses! Men kan tala om att jag inte cyklar utan tar bilen när jag jobbar kväll och jag kör faktiskt utan hjälm !

    Är vi ute kommer vi garanterat att komma förbi och kolla på er utanför kyrkan!! Roligt!
    För övrigt har Patrik snart läst klart sin bröllopsbok hihihi och har nu funderingar över massa saker. Bra det!!

    Själv är jag lite sugen på bröllopsmässan nere i Halmstad på söndag, men det känns lite långt kanske om det nu inte är nått att ha!?

  • Pyssetroll

    centifolia - boken jag "tvingar" min sambo läser heter typ bröllopsboken och i den står allt om bröllop och traditioner och seder, vad man ska ordna med etc Var inte så säker på att han skulle läsa den men det gjorde han. Jag tycker detta har gjort att han insett lite mer hur mkt det är att fixa och börjar engagera sig på ett nytt sätt. KUL!!!

    Kärleksfeber - Det är viktigt med maten!! Behöver du kostråd så hör av dig, kan ju en del om det där. Hi hi hi
    Jag åkte inte på mässan, ville inte åka själv. Hade jag vetat att du var ledig hade vi kunnat åka ihop ju!
    Förstår att det är mkt med allt just nu, har ni börjat bygga ännu?
    Bilkörningen, hur går det? Kör du på Järntorget? Där gick jag! Mycket nöjd, körde med Isa.
    Har aldrig direkt umgåtts med Pyttis och dom annat än på "offentliga tillställningar" så jag ska inte på hans fest. Ska du? Du verkar ha superkoll på allt som händer där ute.
    Har inte hänt så mycket kul annars, väntar på att Patrik ska komma hem ca 1 vecka kvar. Lääääängtar efter att få leva lite vanligt liv. Annars är det mest skolan som gäller. :-P Blir dessutom "hemlös" om 2 veckor då dom ska renovera vårt badrum sååå jobbigt. Då ska vi bli ö-bor, och pendla. Blir intressant att se hur det ska gå för min del.

  • Pyssetroll

    Kärleksfeber- Hörru fröken, om du har IBS/Colon irritable och Gastrit så ska du först o främst sluta med en sak, ordet "MÅSTE". Tror mig jag vet har själv ibs och gastrit så fort jag stressar iväg och har haft det sen jag var 13 år.
    Sen är det a och o hur du lever och vad du äter!!!
    Har du fått antibiotika mot gastriten eller "bara" syradämpande? Har dom tagit prover på om du fortfarande producerar allt i magen och att du inte på köpet fått B12 brist?

    Yoga är världsbäst! Men tänk på att träningen skall bli nått positivt, absolut inte ett till stressmoment!! Jag märker dock att jag mår 1000 ggr bättre i magen när jag tränar regelbundet. Springa är dock inte min grej, hatar verkligen det. Älskar att gå, cykla, spinna etc men inte springa. Önskar dock att jag kunde gilla det för det är ju så lätt att alltid bara ta på sig dojorna och dra ut.

    Ja festen har man hört ett och annat om hmmm jisses! Det är lite småkul också att alla kommer dit superfina och sofistikerade men efter ett par timmar är det ändå alltid en äkta "ö-fest" med allt vad det innebär.

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3