• Snart vi tu!

en chokladfontän!!!

Ni anar inte vad jag köpte mig på blocket, en Chokladfontän!!!

Mmm, mitt bröllop kommer bara vara det bästa!! Rekommenderas kraftigt. Har redan provat den ett flertal ggr hemma, (hoppas jag fortfarande passar in i klänningen, LOL)

• Svar på tråden en chokladfontän!!!
  • LissAnna

vad fick du betala för den? fasen vad coolt!!

sån vill jag också ha!!

• Snart vi tu!

600:- kostade den, plus 100:- i frakt fick jag ge. kollade med en cateringfirma, dom hade en sånsom dom hyrde ut också, och dom ville ha just 600:-, (trodde dom att jag var dum lr)
    Folk tror att bara för att man ska gifta sig, så glömmer man bort värdet av pengar.
    Hursom, kanske jag kan starta min egen business efter bröllopet, tihi!

• Maria

Jag har varit på bröllop med chokladfontäner. De blir onekligen ett blickfång och visst smakar det gott. Men räkna med att lite chokladfläckar på klänningen kan det nog bli...

• picachu

Fy fan vad dekadent! :D :D

Loves it! 8)

• Gudinnan

Jag har ocksa planer pa att kopa en, hur stor ar den du kopt? Eller hur manga gaster ar den for, eller hur man nu mater stl pa den. :)

• Forsfors

Hur använder man en sån? laddar man på den med choklad och sedan sprutar dfen runt och man doppar saker i eller hur gör man? *nyfiken och chokladsugen*

• RCN

Åhh! Det skulle jag också vilja ha på bröllopet! Du kanske hyr ut din...(=

• förhoppningsis

de brukar inte spruta utan mer rinna, man doppar tex frukt i den. Man kan doppa kek mm oxå men då riskerar man att det blir lite grisigt eftersom delar av kex har en tendens att bli kvar i fontänen

• Snart vi tu!

Oj oj oj, nu har jag minsann att svara

1. Jättelätt med chokladfläckar på klänningen, jag håller med, jag tränar för fullt på hur långt fram jag ska behöva böja mig för att slippa det, blir bättre och bättre på det

2. Den jag har köpt är 3 våningar stor, men jag har kollat på tillverkarens hemsida, och dom har upp till 10 våningar :-O

3. Chokladen ska man smälta först i vattenbad eller mikro, sen hälla i mitten bara, och sen tar det några minuter tills man får en jämn och fin fontän. Såg även på internet att vissa hade två st, en med vit choklad och en med vanlig traditionell. Den vita går ju verkligen bra ihop med klänningen.

4. Ang. uthyrning vet jag inte egentligen, kanske kan bli lite bökigt :-P men jag kan ge er länken till annonsen, han har ett helt lager med såna. Eftersom man inte får lämna ut nån form av reklam el. dylikt på detta forum, så är det nog bättre att dom som är intresserade av att köpa egan såna, helt enkelt mailar till mig direkt och ber om det, så skickar jag er länken, Fair enough ?

5.Och ja, kex skulle jag nog itne heller rekommendera, det blir nog lite väl sött. Jag provade med en bit sockerkaka, och jag kan säga rakt ut at jag föredrog frukten framför sånt. Men det är helt en smaksak!

• Ennea

Jag skulle gärna vilja ha länken till fontänerna? Vad har du för mailadress?

• Snart vi tu!

Ska passa på och prova ett nytt chokladfondu-recept, skulle gärna vilja ha tips från andra. Det jag ska testa är följande:
    800g Marabou mjölkchoklad
    4dl Créme Fraiche

Ska smälta denna blandningen, och sen prova den i fontänen. Jag strävar nämligen efter att få samma effekt som dom får på bilden, en helt jämn och fin chokladkonsistens, har itne lyckats med det 100% än. Ni får höra hur det gick imorrn, tjingeling för ikväll!

Svar på tråden en chokladfontän!!!