• fåttettryck

Bröllopsklänningar till bra pris?

Hej!

Här får ni tipsa om försäljningsställen där det säljs billiga men bra bröllopsklänningar! Det är ju smidigt att kunna titta på flera stycken (får man prova??) på en och samma gång, särskilt om de inte kostar mer än vad en del använda märkesklänningar verkar göra.

(Bl.a. önskar jag svar från Viktualia var hon före 9/7 hittade sin klänning för 2000kr - och "även stilrena klänningar för femhundra spänn"??? )

• Svar på tråden Bröllopsklänningar till bra pris?
  • discodivan

tradera och blocket har hur mycket billigt som helst, mycket är helt nytt

• fåttettryck

Men om man köper över internet kan man ju inte undersöka klänningen innan man köpt den såvida man inte köper begagnad och provar hos någon. Det jag undrar över är alltså om det finns butiker, in real life så att säga, som säljer klänningar till dessa priser, så man dessutom kan känna på dem, hålla framför sig (och ev. prova?) innan man bestämmer sig.

• discodivan

nä inte en "riktig" butik, då det är omöjligt med såna priser med lokalhyra etc

•  utsläppt hår

Ingvors i Nortälje har bra priser på Nixa. var där och provade loss och allt kände överkomligt. Fastnade tillslut för en fin klänning med släp från reastången som kostade 2100. Om du bor hyfsat nära kan det ju vara idé att ringa och höra med henne var hon ligger prismässigt för att se om det passar dig.

Det kan säkert löna sig att ta en repa förbi Debenhamns också. De har ju inte världens största utbud men om du skulle passa nått som är perfekt för dig så kan du nog göra en god affär.

Annars är det ju många härinne som beställer klänningar från China också. Det verkar spännande.

• Sibylla

Nixa och KIK har bra priser. Jag köpte min Nixa på blocket 1200:- Skulle ha kostat 5900:-. Har du lång tid på dig kan man också kolla då affärerna har utförsäljning, tror det är i Jan. för då kan man göra riktiga fynd!

• viktualia

oooops..... av en ren slump såg jag din fråga kära TS.... "lite" sent svar kommer här äntligen!

Jag hittade min klänning(en Nixa 315) hos Zari i Degerfors www.zariatelje.com. Degerfors ligger i östra Värmland för den som missat denna minimala metropol. Kan verkligen rekommendera ett besök hos Zari, förstklassig service och bra priser!

• ÅK73

Ett tips kan också vara att passa på att köpa årets modeller under hösten. Butikerna har ofta utförsäljning för att kunna få in nya klänningar efter jul. Så gjorde jag! Jag hittade min drömklänning på 50% rea i september-oktober i fjol. Så för er som ska gifta er nästa sommar, rekommenderar jag att springa runt butiker redan i höst.

• Fru Cinderella

ÅK73
    När i höst ungefär???

• Storskogen

Tummen upp för Ingvors. Var in till stan och provade klänningar... hyrpriserna var lika dyra som jag köpte klänningen för i Norrtälje. Samt att man får superservice i butiken. Så alla ÅK TILL NORRTÄLJE!!

• Bröllopstokiig

Hej! Tillbaks efter semestern...
    Tack för svaren, och tack för ditt svar, viktualia. Det var i butik alltså - men litet långt härifrån
    Var dock & titta i två butiker i Uppsala (där vi bor) i dag och båda har faktiskt klänningar för omkring 2000 också! (Och så har man kollat på begagnade för 6000 eller mer )
    Och i båda affärerna får man prova - i den ena, har för mig den heter "Kom in", visserligen bara om man verkligen funderar över att köpa klänningen i fråga. I Mäster Arnes skrädderi får man prova färgade klänningar ur Dynastys sortiment varav en del finns i elfenbensfärg, men tyvärr hade de inte den modellen som vi fastnade för i katalogen. Har även fått en tid för provning av både klänningar och brudgumsklädsel i en annan butik på fredag.
    Men som Norrtälje är relativt nära får vi nog ta en tur dit också i sinom tid.
    Och det är ju gott om tid kvar

Är det någon som valt annan färg än vit just för att kunna använda klänningen fler gånger efteråt? Hon som har "Kom in" menar att fler och fler gör så, och tanken är inte helt främmande...
    Färgning av vit klänning var det dock någon som avrådde ifrån.

• Meddelande borttaget
  • fåttettryck

Är 4000kr dyrt för en klänning med polyester ytterst? Eller är brudklänningar ofta i polyester?

Svar på tråden Bröllopsklänningar till bra pris?